Que estàs buscant?
Interpretar l'estat econòmic, financer i comptable d'una empresa o unitat de negoci per a prendre les mesures adequades en la seva gestió
Identificar els conceptes econòmics bàsics, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic dels mercats
Seleccionar i utilitzar instruments quantitatius per a la presa de decisions i contrast d'hipòtesis econòmiques
Llegir i interpretar la informació que les empreses publiquen sobre la seva situació financera i econòmica.
Saber utilitzar (aplicar) els instruments i indicadors que permeten analitzar, comparar i avaluar els comptes anuals d'acord amb les necessitats dels agents interessats.
Aprendre a emetre diagnòstics i confeccionar informes analítics que ajudin a conèixer el passat, entendre el present i projectar el futur d'una empresa.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Analitzar, dissenyar i implantar el pressupost d'una empresa i avaluar-ne la seva implementació.
Determinar la situació econòmico-financera d'una empresa.
Establir els estats financers d'una empresa d'acord amb les normes comptables vigents tenint en compte les distintes normatives en funció del tamany de l'empresa, formats i models.
Proposar i aplicar un sistema d'informació financera- comptable que estudïi la formació interna de valor a l'empresa.
Raonar i opinar sobre la informació que proporcionen els estats financers.
Es treballarà amb suport informàtic amb el programa EXCEL
Sessions teòriques |
MD1. Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura |
Aprenentatge dirigit |
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau. MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l’estudi d’un cas, que serveix per contextualitzar a l’estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants. |
Aprenentatge autònom |
MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor. MD10. Investigació i lectura crítica d’articles: Els estudiants parteixen d’una hipòtesis de treball que van desenvolupant, seguint les fades de la metodologia d’investigació, entre les quals la lectura crítica d’articles. MD11. Tutories no presencials: per a les quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de l'ESCSET. |
Tema 1: La funció financera de l’empresa
Tema 2: Finances Operatives: Anàlisi i diagnòstic
2.1 El balanç: Estructura Econòmica i Estructura financera
2.2 El compte de resultats
2.3 Instruments d’anàlisi financer: els ratis
2.4 NOF
2.5 El Fons de Maniobra
Tema 3: La gestió del circulant i la liquiditat
3.1 Inversió i finançament a curt termini
3.2 El circulant empresarial
3.4 Previsió financera
Tema 4: Gestió de tresoreria: El cash management
4.1 El pressupost de tresoreria
4.2 Principis i objectius del cash management
4.2 La gestió de cobraments
4.3 La gestió de pagaments
4.4 Les relacions bancàries.
Tema 5: La inversión empresarial
5.1. la decisió d’inversió de una empresa.
5.2. Components d’un projecte d’inversió.
5.2.1. Pressupost d’inversions
5.2.2. Pressupost de finançament
5.2.3. Presvisions d’ingressos i despeses.
5.3. La cultura de l’empresa i els projectes d’inversió
5.4. Métodes de selección d’inversions
54.1. Mètodes estàtics
5.4.2. Mètodes dinàmics
Tema 6: El finançament Empresarial.
6.1. Finançament a curt termini
6.2. Finançament a llarg termini
6.3 Autofinançament
6.4 Finançament d’stars up
-Activitats individuals: Es faran i entragaran activitats/exercicis per cada tema, ja sigui mentre es desenvolupa el tema o al finalitzar-lo
-Activitats grupals: Realització d'un treball grupal al finalitzar l'assignatura
L'avaluació de l'estudiant es fonamentarà en tres punts o activitats.
La recuperació de l’assignatura només es farà sobre el 50% de la nota final corresponent a la nota de l’examen final.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
González, J. (2010): Análisis de la empresa a través de su información económico-financera.
Fundamentos teóricos y aplicaciones . 3ª ed. Ediciones Pirámide.
AMAT, Oriol. (2013). Análisis integral de empresas. Barcelona. Profit
Carmen Ruíz Moya, Teresa Noguera Vidal y MªLuz Esteve Crespo (2017). Gestión Financiera. McGrawHill
Amat, Oriol. (2019). Introducción a la contabilidad y las finanzas. Barcelona, Profit.