Que estàs buscant?
Aquesta matèria s'imparteix en català. El pla docent es troba disponible també en castellà i anglès..
B3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
B4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
B5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
E2. Aplicar els fonaments del màrqueting i investigació de mercats.
E3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.
E4. Analitzar i avaluar les estratègies de desenvolupament, llançament i posicionament de nous productes, així com prendre decisions en relació amb la variable del producte, preu, distribució i comunicació.
E5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
E6. Sintetitzar i avaluar les estratègies de màrqueting per a la internacionalització de l'activitat empresarial.
E7. Gestionar oportuna i convenientment els recursos disponibles en els ambients de treball en els que toqui dirigir.
E8. Sintetitzar idees per convertir-les en negocis factibles i rendibles entenent el mercat actual.
E9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
E1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
G2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
G3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Màrqueting i Comunitats Digitals contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
T3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
T5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Aquesta matèria està destinada a capacitar els alumnes per realitzar un pla de màrqueting, amb especial incidència en la part més estratègica de la disciplina. Els alumnes analitzaran l'estratègia de diferents empreses d'èxit, realitzaran casos pràctics i elaboraran el seu propi pla de màrqueting.
0. Introducció Pla de Màrqueting
1. Fase Analítica
1.1. Anàlisi extern macroentorn (PESTEL)
1.2. Anàlisi externa microentorn
• Anàlisi de competència
• Anàlisi de públic Objectiu
1.3. Anàlisi intern
1.4. Diagnòstic de situació (DAFO i Mapa de posicionament)
2. Fase Estratègica
2.1. Fixació d'Objectius
2.2. Estratègia de posicionament
2.3. Estratègia de segmentació
2.4. Definició cartera de productes
2.5. Màrqueting mix.
3. Fase Operativa:
3.1. Disseny pla d'acció
3.2. Desenvolupament pla d'acció
3.3. Elements de control del pla d'acció
3.3.1. Pressupost
3.3.2. Calendari
3.3.3. Eines de Seguiment
3.3.4. Indicadors
20% Avaluació continua: Resolució casos pràctics d’estudi individual i conjunt:
10% Pràctiques externes
10% Participació a l’aula
50% Projecte grupal d’assignatura Universitat – Empresa:
35% Projecte formal descrit
15% Exposició de projecte
30% Examen final.
La nota mínima per aprovar l’assignatura és de 5,0 i es requereix aprovar (amb mínim 5,0) l'examen final.
Els alumnes amb una qualificació inferior a 5,0 en el examen final poden presentar l'examen de recuperació, el qual pondera el 40% sobre la nota final, és a dir, només reemplaça la nota de l’examen final, fent mitja amb la resta d’activitats d’avaluació.
L'avaluació contínua i el projecte grupal de l’assignatura no són recuperables. No obstant això, els alumnes amb una qualificació inferior a 5 en la nota d’avaluació continuada i/o en projecte grupal de l’assignatura (però que hagin aprovat l'examen final), podran realitzar un únic examen que recollirà tot el contingut de la matèria per pujar la nota.
L'examen de recuperació, pondera el 40% sobre la nota final, és a dir, només reemplaça la nota de l’examen final, fent mitja amb la resta d’activitats d’avaluació.
Munuera, J.L. y Rodríguez, A.I (2009). El Plan de marketing en la PYME. Madrid: ESIC.
Sainz de Vicuña Ancín, J.M (2007). Estrategias de Marketing. Madrid: ESIC.
Kotler, Philip (20015). Los 10 pecados capitales del Marketing. Barcelona. Grupo Planeta.
Sainz de Vicuña Ancín, J.M (2015). El Plan de marketing en la práctica. Madrid. ESIC Editorial.
Villanueva, Julián y de Toro, Juan Manuel (2017).Marketing Estratégico.Pamplona. Eunsa.