Que estàs buscant?
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis postriors amb un alt grau d'autonomia
E7_Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació economicopatrimonial de les organitzacions turístiques
E10_Emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de l'àmbit empresarial i elaborar un document per transmetre informació o proposta empresarial innovadora en turisme
E11_Gestionar els espais territorials turístics d'acord amb principis de sostenibilitat
E12_Dominar els procediments operatius de les empreses d'allotjament, restauració i intermediació turística
G3_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
G2_Ser capaç de generar idees i solucionar problemas, tant de manera individual com col·lectiva
T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments
L'objectiu general de l'assignatura és generar noves idees de negoci o línies de negoci innovadores i plantejar el seu model de negoci.
TEMA 1: IDEA DE NEGOCI VS OPORTUNITAT DE NEGOCI
1.1 Generació d'idees de negoci, tendències i sostenibilitat
1.2 Eines per l’anàlisi del mercat: competència i segments de clients
1.3 Proposta de valor i MVP
TEMA 2: INTRODUCCIÓ A LA PREPARACIÓ D'UN BUSINESS PLAN
2.1 Objectius del Business Plan
2.2 Crear un Business Plan Atractiu. Per a qui?
2.3 Components genèrics: El Resum Executiu
2.4 Components genèrics: Descripció de l'Empresa
TEMA 3: PLA DE MÀRQUETING
3.1 El Pla de Màrqueting desde la perspectiva del cliente (4C’s)
3.2 El pressupost de màrqueting
3.3 El pla de vendes
3.4 KPI i Mètriques de màrqueting
TEMA 4: PLA D'OPERACIONS I PROCESSOS
4.1 Estratègia operativa
4.2 Cadena de subministrament
4.3 Macro i micro processos
4.4 El pressupost d’operacions
4.5 KPI i Mètriques d’operacions
TEMA 5 : PLA D’ORGANITZACIÓ
1. Organigrama
2. Llocs de treball i funcions
3. Política retributiva
4. Valoració econòmica del pla de recursos humans
TEMA 6: PLA JURIDICO-FISCAL
6.1 Formes jurídiques
6.2 Tràmits per la constitució de l’empresa
6.3 Normativa general i específica del negoci
TEMA 7: PLA ECONÒMIC I FINANCER
7.1 Objectius del pla Econòmic i Financer
7.2 El Compte d'explotació
7.3 El Balanç de situació
7.4. Els fluxos de caixa (operacions + inversions + finançament)
TEMA 8: MÈTODES DE FINANÇAMENT D'UNA STARTUP
8.1 El capital risc (Business Angels i Venture Capitalist)
8.2 Finançament Públic
8.3 Quina és la millor finançament per a la meva empresa?
TEMA 9: COMUNICACIÓ DE PROJECTES EMPRENDEDORS
9.1 Consells per una bona comunicació
9.2 Eines per una presentació efectiva
9.3 Pràctica de comunicació
Avaluació | Percentatge |
SE2. Treballs individuals i/o en grup: entregues puntuals. Contingut complet i ajustat al sol.licitat. Qualitat en la presentació | 50% |
SE 3. Exposicions: Distribució equitativa dels temes a presentar entre els membres de l'equip |
20% |
SE4. Examen : De desenvolupament d'idees aplicat a conceptes apresos | 30% |
L'examen final de trimestre suposa el 30% de la nota i podrà estar format tant per part teòric, tipus test o anàlisi de casos d'empreses.
Es necessita tenir entregades i puntuades totes les activitats del trimestre per poder presentar-se a l'examen.
Es necessita una nota mínima de 5 sobre 10 per aprovar l'examen i l'assignatura.
A la recuperació només es podrà realitzar l'examen final que computarà el 30% de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats realitzades durant el trimestre.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO es pot presentar a la recuperació.
Reis, E. (2011). The lean startup. New York: Crown Business, 27.
Sinek, S. (2009). Start with why: How great leaders inspire everyone to take action. Penguin.
Rogers, E. M. (2010). Diffusion of innovations. Simon and Schuster.
The Successful Business Plan: Secrets and Strategies by R. Abrams and E. Kleiner (2010)
Copeland, T., Koller, T., Murrin, J. (2005) Valuation: Measuring and Managing the Value of the Companies.
Blank. S & Dorf. B. (2012). The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company
Podcast
https://www.nytimes.com/2019/08/29/podcasts/the-daily/uber-profit.html
Bhimani, Alnoor. (2022) Financial Management for Technology Start-Ups: How to power growth, track performance and drive innovation (Second Edition). Kogan Page