Que estàs buscant?
Consulta els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classes. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
E3_Analitzar les principals estructures politicoadministratives turístiques i interpretar el marc legal que regula les activitats turístiques
G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
G4_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
T5_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments
T6.Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic
T7_ Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
L’objectiu és proporcionar una formació teòrica i pràctica del sistema tributari espanyol que afecta al món de l’empresa mitjançant una introducció a l’estudi dels procediments de gestió i inspecció tributària, règim penal tributari i el procediment de recaptació dels tributs; en quant als impostos ens centrarem amb l’impost de societats, l’IVA i l’IRPF per aquells contribuents que tinguin activitat empresarial.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Estructura impositiva a Espanya. Operacions referents a la liquidació de l'Impost de Societats i ajustos i correccions sobre la normativa comptable. Normativa de liquidació de l'impost. Liquidació de les principals operacions en l'Impost sobre el Valor afegit: operacions internes, operacions no subjectes, operacions exemptes, entregues intracomunitàries, adquisions intracomunitàries, importacions i exportacions. Introducció a la tributació dels empresaris i professionals que tributen per l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.
La metodologia consisteix en assolir la implicació dels alumnes de manera voluntària en el procés conjunt de discussió y desenvolupament de las problemàtiques del curs. Per aquesta finalitat es reparteixen exercicis on les dificultades apareixen davant dels alumnes i son ells mateixos els qui han de resoldre i explicar als companys; procés dirigit pel professor.
Sessions teòriques |
MD1.Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura. MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials. |
Aprenentatge dirigit |
MD7. Estudi de casos: Dinàmica que prenc com a base l'estudi d'un cas, que serveix per contextualitzar l'estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants. |
Aprenentatge autònom |
MD9. Resolució d’exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor. MD11. Tutories no presencials: per a les quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de l'ESCSET. |
Tema 1
Introducció al sistema tributari espanyol. Procediment de gestió tributària. Procediment d’inspecció tributària. Règim penal tributari. Procediment de recaptació dels tributs
Tema 2
Impost sobre el valor afegit. Naturalesa i fet imposable. Altres elements bàsics de l’impost: tarifes i exempcions. Liquidacions i devolucions. Règims especials.
Tema 3
Impost de Societats. Introducció. Determinació de la Base Imposable. Període impositiu i incentius. Liquidació i gestió. Règims especials.
Tema 4
Impost sobre la renda de les persones físiques. Introducció. Base Imposable. Determinació del rendiment en aquells subjectes passius que tinguin activitat econòmica. Procés de liquidació.
L’assignatura té un component teòric que cal explicar prèviament, s’utilitzarà la normativa fiscal vigent en el moment, a fi i efectes de familiaritzar a l’alumne amb les eines i instruments que haurà d’utilitzar en el futur quan s’incorpori en el mercat laboral. Aquests coneixements s’aplicaran en casos pràctics d’empreses on s’efectuen les seves liquidacions. Es procura donar un component de similitud amb situacions reals.
Sistema d’avaluació:
Treball individual (parcial) |
30% |
Examen Final |
70% |
L'examen a fi de trimestre suposa el 70% de la nota (50% pràctic + 20% teòric). L’examen teòric consisteix en preguntes tipus test amb quatre respostes possibles de les quals una única resposta és vàlida. El mètode de valoració serà el següent: 1 punt si la resposta és correcta, -0,25 si és incorrecta i 0 si no es respon la pregunta. Cal treure una nota mínima de 4 sobre 10 en cada part (pràctic i teòric) per tenir dret a fer nota mitja, en cas de que alguna part o totes dues no superin aquest 4 sobre 10 no es superarà l’examen.
El 30% que resta es formarà a partir de l'examen parcial.
En recuperació només es podrà fer la prova final que computarà el 70 % de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
Normativa fiscal vigent durant el curs. Lleis i Reglaments.
CALZADILLA ORTIZ, R. (2009): Esquemas y casos prácticos de Sistema Fiscal. Madrid. Fragua editorial 19 Edición.
ALBI IBAÑEZ (2009): Sistema Fiscal Español. Barcelona, Ariel.
POVEDA BLANCO, F. (2014): Supuestos prácticos de Sistema Fiscal. Aranzadi.
POVEDA BLANCO, F. (2015): Sistema fiscal. Esquemas y supuestos prácticos. Aranzadi.
Ayats Vilanova, Anna (2019): "Comentarios y casos prácticos de contabilidad fiscal: IS e IVA", Centro de Estudios Financieros.