Que estàs buscant?
Aquesta assignatura s'imparteix en format virtual (online) i el material podria estar en castellà, anglès o català
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
E2_Analitzar els impactes que genera el turisme en els seus aspectes econòmics, socials i mediambientals i aportar solucions innovadores
E11_Gestionar els espais territorials turístics d'acord amb principis de sostenibilitat
E17_Reconocer detalles del funcionamiento de los destinos, estructuras turísticas y sus sectores empresariales a nivel mundial
E19_Detectar les necessitats per a la planificació tècnica d'infraestructures i instal·lacions turístiques
T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments
T6.Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic
Aquesta assignatura es desenvolupa des del punt de vista de la seva importància en el turisme i la seva aportació per als ingressos de les regions, així com per a la seva contribució a la zona adjacent on es troben (relació port-ciutat), tenint en compte el cura del medi ambient.
Igualment, tracta sobre la forma de gestió dels ports esportius i el màrqueting d'aquests.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, transfòbies i discriminatòries, ja sigui a l'alumnat o al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis dels altres.
- Introducció i dades generals sobre els Ports Esportius
- L'activitat turística, els ports esportius i les estacions nàutiques: situació actual i perspectives de futur
– Estructura del mercat turístic nàutic i esportiu. Agents de l'entorn turístic i nàutic - esportiu.
- ACTIVITATS NÀUTIQUES ESPORTIVES I D'ESBARJO: El Chàrter i les Estacions Nàutiques. Els productes nàutics, legislació.
- Instal·lacions Nàutic - Esportives i d'Esbarjo.
- Models de gestió de ports esportius
- El màrqueting i la seva adaptació als ports esportius i estacions nàutiques com a producte.
La nota final serà la ponderació de les qualificacions de les activitats realitzades al llarg del trimestre i l'examen final.
Per superar l'assignatura, caldrà que la nota final sigui superior o igual a 5 punts sobre 10.
La presentació de l'examen final és condició necessària per obtenir una qualificació del curs.
És necessari un mínim de 5/10 o 10/20 punts a l'examen final per poder fer la mitjana amb l'avaluació contínua. En cas contrari, és a dir, que s'obtingui una nota de 4,99/5 o 9,99/20 punts o menys a l'examen final, s'anirà a l'examen de recuperació.
Cal presentar-se a l'Examen Final per poder tenir l'opció de presentar l'Examen de Recuperació.
En cas de no asistir a l'examen final, l'estudiant rebrà la qualificació de “No presentat” i NO té l'opció de presentar l'examen de recuperació. Els elements davaluació contínua no son recuperables.
En cas de no asistir a l'examen de recuperació de l'estudiant mantindrà la MATEIXA Qualificació obtinguda amb anterioritat.
En cas d'assistir a l'examen de Recuperació, l'estudiant obtindrà la nova Qualificació d'ACORD al criteri següent: Examen de Recuperació: 50% Avaluació contínua: 50%
Per als elements d'avaluació continuada es mantindran les qualificacions obtingudes regularment durant el curs.
L'avaluació tindrà en compte els aspectes següents amb les valoracions que s'indiquin:
• Tasques dirigides a avaluació virtual i/o fòrums obligatoris: 40%
• Treball escrit en PDF o en Power Point indicant fonts consultades: 10%
• Un examen final on s'avaluarà la comprensió dels alumnes dels temes de l'assignatura: 50%
Important:
Caldrà que la nota de l'examen final sigui superior o igual a 5 punts sobre 10 per poder fer la mitjana amb la resta de la nota.
Només es pot recuperar l'examen final. Els estudiants que no es presentin a l'examen final no tenen dret a l'examen de recuperació.
Andrés, Manuel; Madariaga, Ernesto; Delgado, Olga; Martínez-Marín, Jesús Ezequiel. 2017. Marine pollution in the nautical seaports in Croatia by the effluent of tourists. Journal Of European Transport.
Martín Osante, José Manuel. 2019. Navegación de recreo y puertos deportivos: nuevos desafíos de su régimen jurídico. ISBN: 9788491237341. Editorial: Marcial Pons. Ediciones Jurídicas y Sociales. Madrid. España. Págs.: 214
Martínez Marín, Jesús. (2021). Fundamentos de Logística y Operatividad Portuaria. Ediciones JMM. ISBN13-978-8409278633 Disponible vía: http://n9.cl/xnvdo
Capeta, S. El Charter Náutico. 2007. Todo sobre el alquiler de barcos, Editorial Juventud, S.A.,
Heron, Ralf; Juju, Wael. 2014. El Puerto Deportivo - Soluciones Sostenibles para un Negocio Rentable. ISBN-13 : 978-1304620385, Ed. Lulu. Disponible en: https://www.amazon.es/El-Puerto-Deportivo-Soluciones-Sostenibles/dp/1304620387
Kasimoglu, Murat. 2012. Visions for Global Tourism Industry - Creating and Sustaining Competitive Strategies (2012). Ed. Intech, Croàcia. ISBN 978-953-51-0520-6. Doi: 10.5772/2278
Asociació Catalana de Ports Sportius https://www.acpet.es/es/
Ports de la Generalitat https://ports.gencat.cat/es/
Puertos Deportivos con más atraques: Empuriabrava (Girona) 5000 el mayor de España https://www.nauticadigital.com/marina/puertos-deportivos-con-mas-atraques-empuriabrava-girona-5000-el-mayor-de-espana/