Que estàs buscant?
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE1. Interpretar conceptes econòmics bàsics i el raonament econòmic, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
L’objectiu de l’assignatura és oferir una visió del funcionament de l’economia oberta als mercats internacionals. S’introdueixen els aspectes més rellevants associats al comerç i les finances internacionals i els processos d’integració econòmica amb la finalitat de que l’alumne adquireixi una visió rigorosa i actualitzada dels principals problemes i perspectives de l’economia mundial.
Part 1: Macroeconomia d’una economia oberta i mercats de divises
Part 2: Teoria del comerç internacional
Part 3: Empreses multinacionals
Part 4: Política comercial internacional
L'avaluació consisteix en dues parts:
• Avaluació contínua (50%)
Activitats per a fer en classe al finalitzar cadascun dels temes. Per a lliurar-les, l'assistència és obligatòria i no es poden recuperar.
• Examen final (50%).
S'examina tota l'assignatura. Per a aprovar, és necessari tenir mínim 5 sobre 10 en aquest exam.
Recuperació:
Només els alumnes que hagin suspès l'examen tindran dret a la recuperació. L'avaluació continua no és recuperable.A l'examen de
recuperació s'examina tota l'assignatura. Un alumne que no s'hagi presentat a l'examen final NO pot presentar-se a la recuperació.
KRUGMAN, Paul; OBSTFELD, Maurice; MELITZ, Marc (2022) International Economics: Theory and Policy, 12th Global Edition, Pearson Education. (Existe versión en castellano, la última edición de 2016).
CORE (2021) The Nation and the World Economy. Chapter 18 of the online book "The Economy" by the CORE Project (also available in Spanish).
WTO and UNCTAD (2012) "A Practical Guide to Trade Policy Analysis". World Trade Organization and United Nations Conference on Trade and Development. Available on their website: https://www.wto.org/english/res_e/publications_e/practical_guide12_e.htm
PUGEL, Thomas (2020) "International Economics". McGraw-Hill Education; 17th Edition.
AUBOIN, Marc; RUTA, Michele (2013) The relationship between exchange rates and international trade: a literature review. World Trade Review, Vol. 12, no 3, p. 577-605.