Que estàs buscant?
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
L'assignatura té com a principal objectiu promoure la innovació al disseny d'instal·lacions per a l'oci i el turisme en una etapa caracteritzada per forts canvis en el sector. Noves tipologies de turisme han sorgit degut a l'aparició de les noves tecnologies de les comunicacions i el transport en un món cada vegada més globalitzat. Al seu torn, noves generacions de turistes amb hàbits de consum més sofisticats, fa que el disseny de les instal·lacions tradicionals quedin avui en dia moltes vegades obsolet. És per aquest motiu que l'assignatura desenvolupa una metodologia per poder dissenyar i implantar instal·lacions que s'adaptin a les noves tendències basades en l'experimentació i el Design Thinking.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. La innovació en el sector turístic
1.1. La importància d'innovar en turisme
1.2. Metodologies per a la innovació en turisme 1.3. Casos d'estudi
Tema 2. Les noves tendències en el consumidor de turisme
2.1. Identificació d'experiències turístiques dels clients
2.2. Principals característiques dels consumidors
2.3. Segmentació de mercat i perfils de consum
Tema 3. Design thinking (DT) per al desenvolupament de productes turístics
3.1. Concepte de DT
3.2. Pilars del DT
3.3. Procés d'innovació basat en el DT
3.4. Exemples
3.5. Disseny del producte / servei aplicant la metodologia del DT
L'avaluació tindrà en compte els següents aspectes amb els pesos que s'indiquen:
10% Participació a l'aula.
20% Presentacions del treball en grup.
40% Treball en grup. És necessari treure una nota igual o superior a 5 al lliurament final del projecte per superar l’assignatura.
30% Examen final.
És necessari treure un nota a l’examen igual o superior a 5 per superar l’assignatura. Hi haurà una recuperació en iniciar el segon trimestre. Només es recuperarà l'examen. Pel projecte de grup i la part de participació a l'aula es mantindrà la nota de l'avaluació continuada.
García, Maria Isabel; Fernández, Yolanda. y Zofio, José Luís. (2000). "La Industria de la Cultura y el Ocio en España". Fundación Autor. Madrid.
San Salvador Del Valle, Roberto (2000). "Políticas de ocio. Cultura, turismo, deporte y recreación". Documentos de Estudios de Ocio, 17. Bilbao: Universidad de Deusto.
Madariaga Aurora. (2008). "Claves del acceso al ocio de toda la ciudadanía", en Mª. J. Monteagudo. (ed.) La experiencia de ocio: una mirada científica desde los estudios de ocio (pp. 287-316). Documentos Estudios de Ocio, 35. Bilbao: Universidad de Deusto.
Álvarez Sousa, Antonio (1994). "El ocio turístico en las sociedades industriales avanzadas". Bosch. Barcelona.
Madariaga Aurora. y Cuenca, Jaime (eds.). (2011). "Los valores del ocio: cambio, choque e innovación." Estudios de Ocio, 43. Bilbao: Universidad de Deusto.
Ruskin, Hillel (2000). Desarrollo humano y educación del ocio. ADOZ,. Boletín del centro de documentación en ocio, 19, 13-17.
San Salvador Del Valle, Roberto (2004). La experiencia de ocio. ADOZ, Revista de estudios de ocio, 28, 9-11.
Tezanos, José Felix. (2006). Las nuevas sociedades del ocio. En Temas Para el Debate, nº 141-142. El futuro del ocio y del turismo (agosto septiembre), pp.39- 42.