Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Judith Turrión Prats

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Idiomes d'impartició


  • English

El contingut de l'assignatura també pot tenir parts català i en castellà.

Competències


Competències bàsiques
  • CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.

  • CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

Competències específiques
  • CE8. Dirigir diferents tipus d'entitats turístiques definint objectius, estratègies, polítiques comercials i gestionant els recursos financers.

Competències generals
  • CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.

  • CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.

Competències transversals
  • CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.

  • CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.

  • CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.

  • CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.

  • CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.

  • CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.

  • CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.

Descripció


L'assignatura està pensada per aprendre com organitzar una empresa turística de manera transversal i com, posteriorment, competir en un mercat de productes pel turisme. L'assignatura és molt pràctica i es basa en l'aplicació dels conitnguts obtinguts durant els diversos anys a més d'informació nova per a millorar l'administració d'empreses turístiques. 

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes / misògines, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.

Continguts


  1. Administració d’empreses
  2. Client / Usuari
  3. Investigació de mercat
  4. Publicitat
  5. Producció i preu
  6. Comptabilitat empresarial
  7. Simulador

Sistema d'avaluació


Avaluació continuada (60%)

  • Seminaris (on és obligatòria l'assistència): 30%
  • Nota simulador: 30%

Avaluació final (40%)

  • Test final: 20%
  • Informe d'organització: 20%

Bibliografia


Bàsic

Gallego Águeda, Mari Ángeles y Casanueva Rocha, Cristóbal (2016). Dirección y Organización de Empresas Turísticas (2ª Ed.). Editorial Pirámide.

Casanueva Rocha, Cristóbal y Gallego Águeda, Mari Ángeles (2012). Empresas y organizaciones turísticas (3ªEd.). Editorial Pirámide.

Evans, Nigel (2015). Strategic management for tourism, hospitality and events (2ª Ed). Routledge.

Complementary

Garcia Isa, Isabel (2018). Organización de Empresas Turísticas. Editorial Síntesis.

 

Jones, Gareth R. (2008). Teoría organizacional: diseño y cambio en las organizaciones (5ª Ed). Pearson Educación.

Roberts, John (2006). La empresa moderna: organización, estrategia y resultados. Antoni Bosch editor.

 

Robbins, Stephen P. y Judge, Timothy A. (2011). Organizational behavior (15 Ed.). Hoboken.