Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Judith Turrión Prats

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Vera Butkouksaya
Anaïs Arderiu 

Idiomes d'impartició


  • Castellano

Alguns materials poden estar en anglès.

Competències


Competències bàsiques
  • CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.

  • CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

  • CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

Competències específiques
  • CE5. Analitzar contextos empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.

  • CE15. Reunir i interpretar dades per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial.

Competències generals
  • CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.

  • CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.

Competències transversals
  • CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.

  • CT3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.

  • CT5. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.

Descripció


Aquesta assignatura està destinada a capacitar als alumnes per realitzar un pla de màrqueting, amb especial èmfasi en la planificació estratègica de la disciplona. Els alumnes analitzaran l'estratègia de diferents empreses d'èxit, realitzaran casos pràctics i elaboraran el seu propi pla de màrqueting. 

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres

Continguts


0. Introducció Pla de Màrqueting

1. Fase analítica

  • Anàlisi interna
    • Presentació empresa/producte
    • Anàlisi de les vendes per producte i per tipus de client
    • Descripció model de negoci
    • Nivell de digitalització
  • Anàlisi externa - macro entorn
    • Anàlisi PESTEL 4.0.
    • Anàlisi canal digital
  • Anàlisi externa – micro entorn
    • Anàlisi del consumidor/usuari
    • Anàlisi competidors
    • Mapa de posicionament
  • Diagnòstic de situació
    • DAFO
    • CAME

2. Fase estratègica

  • Objectius
  • Pla estratègic

3. Fase operativa

  • Tàctiques i accions
  • Calendari
  • Pressupost
  • Monitorització

Sistema d'avaluació


- 20% Avaluació continua.

- 50% Projecte grupal d’assignatura (Universitat – Empresa) :

- 30% Projecte formal descrit

- 15% Exposició de projecte

- 5% de la nota de projecte correspon a la valoració d’empresa 

- En el cas que l’empresa sigui pròpia d’alguns dels alumnes, el percentatge serà la mateixa nota que la final del projecte escrit.

- En el cas que l’empresa del Projecte Universitat Empresa no presenti valoració, el percentatge serà la mateixa nota que la final del projecte escrit.

- 30% Examen final.

  • Per a poder fer mitjana amb les activitats de l’avaluació continuada, cal que la nota mínima del projecte grupal de l’assignatura sigui mínim d’un 5.

  • Per aprovar l’assignatura es necesita una nota mitja global, sumatori ponderat de l’avaluació contínua i de la nota del projecte grupal, mínima de 5 sobre 10.

  • Per a poder presentar-se a la primera convocatoria:

    • Haver entregat la el projecte formal escrit.

    • Realització de l’exposició del projecte grupal.

    • Nota mínima del projecte grupal d’un 5 sobre 10.

    • Presentar-se a l’examen final.

  • Assolir més d’un 4  sobre 10 en l’examen final de la primera convocatoria.
  • En cas de no assolir una nota mínima de 5 sobre 10 en la primera convocatoria, s’accedeix a l’examen de recuperación, que pondera un 30% de la nota final, fent mitja amb el treball i l’avaluació contínua.

Bibliografia


Bàsic

José María Sainz de Vicuña (2007). “El Plan de Marketing en la Práctica.” Madrid: ESIC Editorial.

Philip Kotler & Kevin Lane Keller (2011). Marketing Management (14th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.

Complementary

José María Sainz de Vicuña (2007). “Estrategias de Marketing.” Madrid: ESIC Editorial.

José Luis Munuera & Ana Isabel Rodríguez (2009). “El Plan de Marketing en la PYME.” Madrid: ESIC Editorial.

Rebecca Lieb (2016). Content, the Atomic Particle of Marketing: The Definitive Guide to Content Marketing Strategy.

Carl McDaniel, Charles Lamb, & Joseph F. Hair (2015). MKTG: Marketing (7th ed.). Cengage Learning.

Dave Chaffey & Fiona Ellis-Chadwick (2019). Digital Marketing: Strategy, Implementation, and Practice (7th ed.). Pearson.

Philip Kotler & Kevin Lane Keller (2022). Marketing Management (15th ed.). Pearson.