Que estàs buscant?
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CE2. Analitzar els impactes que genera el turisme en els seus aspectes econòmics, socials i mediambientals i aportar solucions innovadores.
CG2. Ser capaç de generar idees i solucionar problemes, tant de manera individual com col·lectiva.
CG3. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reevaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
Durant les sessions s'anirà aprofundint sobre el concepte i la implantació d'un Sistema de Gestió de la Qualitat dins d'una empresa turística. S'analitzarà cada un dels passos a realitzar per assegurar el disseny del servei per assegurar la satisfacció de l'hoste, comensal o visitant. Així com el control i millora del servei utilitzant diferents eines i indicadors.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1- La qualitat en el servei turístic
2- Implantació del Sistema de Qualitat
3- Visió de la qualitat en establiments turístics
4- Definició del servei ofert en establiments turístics
5- Gestió per Mapes de Processos
6- Eines de la qualitat
7- Cost de la qualitat i la no qualitat
8- La qualitat en establiments turístics en relació amb el seu entorn
L'avaluació de l'assignatura serà:
50% de la nota sobre els exàmens parcials i finals. L'examen parcial permet alliberar material teòric en l'examen final
45% de la nota sobre el treball de grup. El treball de grup estarà dividit entre una part grupal, un altre individual i una auditoria interna.
5% de la nota sobra els exercicis que es vagin fent durant les sessions i també sobra l'assistència a classe.
Cal aprovar l'examen final per comptabilitzar el percentatge del treball i les pràctiques
Recuperació: Només es recupera l'examen
L'ASSISTÈNCIA MÍNIMA PER APROVAR L'ASSIGNATURA ÉS DE 18 SESSIONS.
Marti Fabregó N. (2022) EL director de calidad en empresas de alojamiento y restauración. Editorial Diaz de Santos. Madrid
Martí Fabreó, N. (2021). Gestión por procesos en hostelría y restuaración. Manual de mapas de procesos para servicios de hostelría y restauración. Editorial Círculo Rojo.
Deming W. Edwards.(1989) Calidad, productividd y competitividad. La salida de la crisis. Editorial Diaz de Santos
Grönroos Ch. (1994) Marketing y gestión de servicios. Editorial Diaz de Santos
Amat, O. (2005) Costes de la calidad y de no calidad. Gestión 2000