Que estàs buscant?
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE10.Reconèixer i comprendre els mecanismes d'innovació i emprenedoria i desenvolupar la iniciativa emprenedora mitjançant models teòrics que s'ajustin a una idea de negoci.
CE11. Analitzar i valorar l'entorn cientificotecnològic i econòmic, per buscar oportunitats innovadores i establir processos necessaris per adaptar l'organització.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta enfront del canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CG3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.
L'assignatura té un enfocament avançat en matèria d'innovació. Partint dels coneixements adquirits en les anteriors assignatures en matèria d'innovació, els continguts desplegats durant el curs ofereixen un coneixement avançat dels elements que cal tenir en compte en la posada en funcionament d'un model de gestió de la innovació adaptat a les necessitats de cada organització (privada, pública, amb o sense ànim de lucre). Aquests elements inclouen la definició d'una estratègia d'innovació; l'anàlisi detallat dels condicionants que determinen els processos d'innovació a les organitzacions (socials, culturals, econòmics i tecnològics); l'establiment de mecanismes per generar innovacions de manera sistematitzada; els processos de priorització de projectes d'innovació; la planificació dels processos per la innovació; la gestió de la cartera de projectes d'innovació; l'aprofitament de les innovacions dins i fora de l'organització; la gestió econòmica i financera de la innovació; la cerca de suport públic per la innovació a les organitzacions; i el marc legal sobre la protecció i explotació de les innovacions.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1: Esquema general de la innovació
1. Innovació permanent i les forces del canvi a les organitzacions
2. Definició i tipus d'innovació: casos i criteris de classificació
3. Rols professionals
Tema 2 : Planificació i execució eficaç de les innovacions
1. L'estratègia d'innovació
2. Estructura organitzativa: persones, equips i cultura
3. Sistematitzar la gestió de la innovació: lògiques i metodologies per les organitzacions
4. Processos de descobriment
5. Processos d'implementació
6. Indicadors d'innovació
Tema 3: Rendibilitzar la innovació
1. Conceptes econòmic-financers de la innovació
2. Finançament de la innovació: recursos propis i privats
3. Programes de suport de les administracions públiques: ajudes directes i indirectes
4. Cessió, llicència i Spin-Offs
5. Certificació de projectes de R+D+i
6. Les innovacions i els seus drets (industrials i intel·lectuals)
Activitats de suport: 15%
Treball de grup: 35%
- Treball escrit: 50%
- Presentació: 30%
- Seminaris: 20%
Examen Final: representa el 50% de la nota final. Per poder optar a l’avaluació continuada s’ha d’assolir un mínim de 5 punts sobre 10 en l’examen final.
Recuperació: En cas de suspendre l'assignatura (nota final menor a 5) o que no s'arribi a la nota mínima de l'examen final, es podrà tornar a realitzar l'examen final. La part de l'avaluació continuada no es pot recuperar.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
JURGENS-KOWAL, TERESA (2019): The Innovation ANSWER Book.
RADEKA, KATHERINE (2012): High Velocity Innovation: How to Get Your Best Ideas to Market. Career Press.
GOFFIN, KEITH and MITCHELL, RICK (2016): Innovation Management: Effective Strategy and Implementation. Red Globe Press.
TORRUELLA, ALBERT (2021): EL LIBRO DE LA INNOVACIÓN. Barcelona: Libros de Cabecera.
FRIESE, REBECCA (2020): The Good Culture: The Leader's Guide to Creating a Workplace That Doesn't Suck. FLYN.
OLIVELLA, JORDI (2020): Gestión eficiente de proyectos de innovación. Profit.
CRESPO, PATRICIA y CASTILLO, DAVID (2011): 'La financiación de la innovación empresarial', Revista de Contabilidad y Dirección, Vol. 12, pp. 145-164.
OCDE (2007): Manual de Oslo: Guía para la recogida e interpretación de datos sobre innovación. París, OCDE.
BOFARULL, IVAN (2019): MOONSHOT THINKING: TRANSFORMA LA INNOVACION DISRUPTIVA EN UNA OPORTUNIDAD. Barcelona: Arpa.