Que estàs buscant?
Consulta els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classes. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E4_Avaluar i definir les polítiques de personal d'una empresa o organització empresarial, seleccionar equips de treball, definir perfils i establir necessitats de personal
G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
T4_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya
L'assignatura examina com les persones creen i mantenen organitzacions complexes per poder arribar a uns objectius i a unes fites.
Els estudiants estudiaran les organitzacions des de la perspectiva de la teoria clàssica organitzacional amb un èmfasi posat en l'eficiència, la capacitat d'adaptació i altres perspectives com la cultural o la política.
Mitjançant l'ús de la "metodologia de el cas", els estudiants podran vincular el material teòric de l'assignatura a casos reals.
Sessions teòriques |
MD1. Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura |
Aprenentatge dirigit |
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau. MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l’estudi d’un cas, que serveix per contextualitzar a l’estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants. |
Aprenentatge autònom |
MD10. Investigació i lectura crítica d’articles: Els estudiants parteixen d’una hipòtesis de treball que van desenvolupant, seguint les fades de la metodologia d’investigació, entre les quals la lectura crítica d’articles. MD11. Tutories no presencials: per a les quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de l'ESCSET. |
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
L'aula física o virtual és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres
Tema 1: Organitzacions i efectivitat organitzacional
Què és una organització?
Teoria, disseny i canvi organitzacionals
Com mesuren els gerents l'efectivitat organitzacional?
Tema 2: Stakeholders i Managers
Parts interessades en l'organització (Stakeholders)
Efectivitat organitzacional: satisfer les metes i pretensions de les parts interessades
Alts directius i autoritat organitzacional
Una perspectiva de la teoria de l'agència
Tema 3: Administració en un ambient global canviant: una visió històrica
Què és l'ambient organitzacional?
Teoria de la dependència dels recursos
Estratègies interorganitzacionals per a l'administració de les dependències dels recursos
Estratègies per administrar les interdependències simbiòtiques dels recursos
Teoria dels costos de transacció
Tema 4: Disseny de l'estructura organitzacional: especialització i coordinación
Propòsit organitzacional i disseny estructural
Estratègia, disseny organitzacional i efectivitat
Fonaments de l'estructura organitzacional
Tema 5: Creació i administració de la cultura organitzacional
Què és la cultura organitzacional?
D'on prové la cultura organitzacional?
Pot administrar-se la cultura organitzacional?
Gènere i cultura organitzacional
Tema 6: Disseny organitzacional, competències i tecnologia
Tecnologia i efectivitat organitzacional
Complexitat tècnica: la teoria de Joan Woodward
Tasques rutinàries i tasques complexes: la teoria de Charles Perrow
Interdependència de les tasques: la teoria de James D. Thompson
Tema 7: Transformacions organitzacionals
El cicle de vida de l'organització
Naixement de l'organització
El model de l'ecologia de la població del naixement organitzacional
El model de Greiner de creixement organitzacional
Tema 8: Presa de decisions, aprenentatge, administració del coneixement i tecnologia d'informació
Presa de decisions organitzacionals
Models de la presa de decisions organitzacionals
Administració del coneixement i tecnologia d'informació
Factors que afecten l'aprenentatge organitzacional
Millora de la presa de decisions i de l'aprenentatge
Tema 9: Administració de Conflictes, Poder i Política
Organitzacions com entitats polítiques
Què és un conflicte organitzacional?
Model de Pondy del conflicte organitzacional
Administració de conflictes: estratègies de resolució de conflictes
Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura.
Seminaris en grups.
Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor.
Sistema d’avaluació:
Exposicions |
10% |
Examen final |
50% |
Tests d'avaluació continuada | 10% |
Treball individual i / o en grup |
30% |
L'examen final de trimestre suposa el 50% de la nota. Es necessita una nota mínima de 5 sobre 10 per aprovar.
En recuperació només es podrà realitzar l'examen final que computarà el 50% de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO es pot presentar a la recuperació.
Gareth R. Jones (2013). Organizational Theory, Design, and Change, Pearson, 7th edition
Colella, Fabrizio; Dalton, Patricio S.; Giusti, Giovanni. You'll Never Walk Alone: The Effect of Moral Support on Performance. 2018.
Giusti, Giovanni; Dopeso-Fernández, Roberto. Incentive magnitude and reference point shifting: a laboratory experiment. International Journal of Manpower, 2020.
Daft, R.L., Murphy, J., Willmott, H. (2020).Organization Theory & Design: An International Perspective 4th Edición
Daft L. Richard. (2013). Organization Theory and Design, 12th Edition
Triana, M. D. C., Jayasinghe, M., Pieper, J. R., Delgado, D. M., & Li, M. (2018). Perceived workplace gender discrimination and employee consequences: a meta-analysis and complementary studies considering country context. Journal of Management, 0149206318776772.
Orazalin, N., & Baydauletov, M. (2020). Corporate social responsibility strategy and corporate environmental and social performance: The moderating role of board gender diversity. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 27(4), 1664-1676.