Que estàs buscant?
Català, Castellà i Anglès
B4_F Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
B5_F Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E5_F Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E20_F Identificar els factors estructurals, fisiològics i biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i de l'esport
E21_F Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre l'estructura i funció del cos humà
E22_F Entendre els fonaments, estructures i funcions de les habilitats i patrons de la motricitat humana
E23_F Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de l'ésser humà
E24_F Entendre els fonaments del condicionament físic per la pràctica de l'activitat física i l'esport
T1_F Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_F Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
Aquesta assignatura forma part de la formació obligatòria del grau en Fisioteràpia i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (Doble Titulació), la qual pretén que l’estudiant obtingui uns coneixements bàsics sobre els fonaments psicològics que sustenten el comportament humà. El/la futur/a professional de Fisioteràpia i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, necessita comptar amb aquests coneixements per comprendre millor la complexitat de la relació assistencial i poder utilitzar estratègies i habilitats que li permetin realitzar intervencions efectives i humanes. L’objectiu fonamental de l’assignatura és ajudar a l’estudiant a adquirir els coneixements bàsics que estableixen la base de la conducta humana, de manera que sigui capaç de reconèixer les funcions psicològiques i assolir una major comprensió de l’ésser humà en la seva totalitat
Respecte als resultats d'aprenentatge esperats, l'estudiant al final de la matèria haurà de:
• Aplicar, basant-se en el coneixement els canvis i adaptacions que es produeixen per la variació d’edat, gènere i estrès ambiental.
• Aplicar el mètode científic als diversos àmbits de les ciències de l’activitat física i de l’esport: disseny metodològic, registres, bases de dades i anàlisi estadística.
• Comprendre problemes substancials de les ciències de l’activitat física i l’esport i proposar hipòtesis per dissenyar l’estratègia empírica per a la seva demostració teòrica, que portaria a la millor resolució dels problemes identificats.
• Aplicar, basant-se en el coneixement, els principis conductuals en el context educatiu, recreatiu, de l’activitat física i la salut i de l’entrenament esportiu.
• Realitzar l’anàlisi de les conductes específiques en els diversos contextos d’intervenció professional.
• Triar tècniques de modificació de conducta que es poden utilitzar en els diferents àmbits d’actuació professional.
• Adquirir criteris, habilitats i coneixements tecnològics per desenvolupar els processos d’ensenyament-aprenentatge relatius als exercicis de musculació analítics i funcionals en l’àmbit de la salut, el fitness i l’activitat física.
Magistral | 50 hores |
Treball en grup | 15 hores |
Tutoria grupal | 2 hores |
Treball individual | 8 hores |
Estudi personal | 75 hores |
Total | 150 hores |
Tema 1. Què és la psicologia de l’esport?
Tema 2. Principis psicològics bàsics del rendiment esportiu.
Tema 3. L’equip esportiu
Tema 4. Comunicació
Tema 5. Personalitat, ansietat i estrès
Tema 6. Beneficis i riscos psicològics associats a l’activitat física i l’esport
Tema 7. Els valors i l’esport
Tema 8. El procés d’adaptació a la discapacitat.
Tema 9. Altres camps de la psicologia aplicada a l’esport
Tema 10. L’Atenció a pacients crònics i pal·liatius
Tema 11. El dolor
- Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor/a
- Tutories presencials en grup o individuals
- Realització de treballs individuals
- Presentacions de temes per part dels alumnes
L'adquisició de competències per part de l'alumne/a serà valorada a través del sistema d'avaluació contínua i a través d’un examen final escrit.
Avaluació Continua
Té una ponderació total del 50% de la nota global de l’assignatura. Per tal de tenir dret a l’examen final, l’estudiant ha d’aprovar l’avaluació continuada (nota mínima un 5). Si es suspèn l’avaluació continuada, automàticament es suspèn l’assignatura.
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Treball en grup. Els valors i l'esport |
20% |
T1, B4, B5, E5, E20,E22, E23, E24 |
Treball en individual (lideratge i treball en equip) |
15% |
T1, T2, T3, B4, B5, E5, E20,E22, E23, E24 |
Treball individual. Tècniques de desactivació |
15% |
T2, T3, B4, B5, E5, E20,E22, E23, E24 |
Examen final |
50% |
T2, E5, E20,E22, E23, E24 |
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen |
50% |
G1, G3, G4, G11 |
D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació és de No presentat/da, no es podrà optar a la recuperació.
Es guardaran les notes de seminaris, treballs per fer mitja amb l'examen de recuperació. En el cas de suspendre hauran de cursar l'assignatura al següent any i no es guardarà cap nota.