Que estàs buscant?
B2_F Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3 Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incorporin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic i ètic
B4 Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E16_F Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
E5 Programar el procés d'entrenament d'habilitats motrius en els seus diferents nivells i entorns de pràctica
E6 Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials, als diferents camps de l'activitat física i l'esport
E7 Identificar els riscos que es deriven per a la salut, de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar alternatives
E8 Avaluar la condició física, prescriure i desenvolupar exercicis físics orientats a la salut i en condicions de seguretat per a aquests practicants
E9 Realitzar programes d'activitats físiques i esportives
E10 Realitzar programes per a les organitzacions i entitats esportives en l'àmbit de l'Oci, Turisme, el Lleure, i l'Espectacle Esportiu
E13 Desenvolupar recursos cognitius i tècnics per a l'emprenedoria en activitats marítimes, wellness i salut
T1_F Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_F Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
L’assignatura de Fisioteràpia en Neurologia pretén donar al estudiant les eines necessàries perquè puguin entendre i avaluar les principals lesions i malalties neurològiques que poden afectar a les persones adultes i planificar els tractaments de fisioteràpia, identificant els diferents tractaments de fisioteràpia, integrant els fonaments teòrics i pràctics de fisioteràpia que permetran elaborar pautes de tractament personalitzades segons els tipus de dèficits secundaris a malalties d’origen neurològic que permetin promoure intervencions de fisioteràpia adequades per augmentar, completar o reforçar la funcionalitat, habilitats, coneixements i/o motivació de les persones afectades per malalties d’origen neurològic per millorar la seva independència funcional i qualitat de vida.
Magistral 17.5
Treball en grup 10
Tutoria grupal 2
Treball individual 10
Tutoria individual 3
Pràctiques reglades 35
Estudi personal 72.5
Total 150
1. Avaluació i exploració del malalt neurològic adult.
2. Introducció anatomofisiològica del SNC: To muscular
3. Valoració i tractament de fisioteràpia de les patologies més freqüents del sistema nerviós central en adults:
Avaluació:
S'avaluarà de manera continuada i hi haurà una única convocatòria.
El primer període d'aquesta única convocatòria contempla:
Mètode Avaluació Ponderació
Examen Final 50 %
Presentació Treballs Grup 12,5%
Presentació Treballs Individual 12,5%
Pràctica reglada 25 %
L'estudiant que no hagi assistit al 80% de les classes pràctiques reglades, no podrà ser avaluat pel sistema d'avaluació de la pràctica reglada.
S’han de aprovar l’examen final i la pràctica reglada amb una nota mínima de 5 per aprovar l’assignatura.
El segon període contempla:
En cas de suspendre una part de l'avaluació de l'assignatura, es podrà recuperar en el període de recuperació, excepte els treballs en grup i els individuals que no es poden recuperar. Els treballs en grup i individuals no entregats o presentats, no son recuperables.
Bisbe Gutiérrez, Marta; Santoyo Medina, Carmen; Segarra Vidal, Vicenç; Fisioterapia en Neurología. Procedimientos para restablecer la capacidad funcional. 1a ed. Barcelona, Ed. Panamericana, 2009
Cano de la Cuerda, Roberto; Collado Vázquez, Susana; et al. Neurorrehabilitación. Métodos específicos de valoración y tratamiento. 1a ed. Barcelona, Ed Panamericana, 2012
Cano de la Cuerda, Roberto; Martínez Piédrola, Rosa María; Miangolarra Page, Juan Carlos. Control y aprendizaje motor. 1a ed. Barcelona, Ed. Panamericana, 2017
Bobath, Berta. Hemiplejía del adulto: Evaluación y tratamiento. 3a edició. Buenos Aires: Panamericana, 1993
Carr, Janet; Shepherd, Roberta. Rehabilitación de pacientes en el Ictus. 1a ed. Madrid: Elsevier, 2003
Davies, P.M. Pasos a seguir. Tratamiento integrado de pacientes con hemiplejía. 2a ed. Madrid, Panamericana, 2003
Downie P.A. Cash. Neurología para Fisioterapeutas. 4a ed. Buenos Aires: Panamericana. 1989
Paeth, Bettina. Experiencias con el concepto Bobath. 1a ed. Barcelona: Panamericana, 2000
Sociedad espanyola de RHB y MF. Evaluación clínica y tratamiento de la espasticidad. 1a ed. Barcelona, Ed. Panamericana, 2009
Arcas Patricio, Miguel; Ángel Gálvez Domínguez, Diana María; León Castro, Juan Carlos; et al. Manual de Fisioterapia: Modulo II Neurología pediatría y fisioterapia respiratoria. 1a ed. Sevilla. Mad, 2004.
Guyton, A.C. Anatomía y Fisiología del Sistema Nervioso. Neurociencia básica. Madrid: Médica Panamericana, 1994.
Kahle, W.; Leonhardt, H.; Platzer, W. Atlas de anatomía: Aparato Locomotor Tom 1. 2a ed. Barcelona: Omega, 1999
Netter, F.H. Colección Ciba de ilustraciones médicas. Sistema Nervioso. Anatomia y Fisiología. Vol.1.1. Barcelona: Científicas y Técnicas, 1987
Strokes, Maria. Rehabilitación neurológica. Colección Fisioterapia Vol 2. 1a ed. Barcelona: Harcourt, 2000