En el context actual, les empreses han d’innovar i aportar valor per internacionalitzar-se i crear ocupació. Com i amb quines eines poden aconseguir-ho és el que s’ha explicat avui al TecnoCampus en el marc d’una jornada organitzada per la FAGEM (Federació d'Associacions i Gremis Empresarials del Maresme) i CETEMMSA (Centre Tecnològic) i a la que han assistit més de 60 empreses.

La sessió ha comptat amb experts de diferents àmbits. Entre ells, el senyor Antón Costas, catedràtic de Política Econòmica de la Universitat de Barcelona;  Anna Escoda, directora general de Cetemmsa; Roser Moré, presidenta de la Fagem, i representants de marques com Kibuc o Innovalley que a nivell empresarial aposten per la via de la innovació i la valorització com a fórmula per crear valor afegit en els seus productes.

De la intervenció principal de l’acte a càrrec del catedràtic Antón Costas reflexionant sobre per què estem o no preparats per ser un país amb capacitat innovadora se’n destacava la conclusió final: “tenim la capacitat necessària, tenim les empreses, tenim els coneixement i la tecnologia imprescindibles però ens manca posar tots aquests recursos en relació” i millorar “la nostra cultura moral cap als valors d’emprendre i arriscar-se”.

A la jornada s’ha presentat també un nou perfil de lloc de treball anomenat “Valoritzador Tecnològic” creat com a resultat d’un projecte finançat pel SOC (Servei d’Ocupació de Catalunya). Aquest perfil professional, estratègic per a l’empresa, ha de ser capaç d’identificar les necessitats dels mercats i alhora conèixer els darrers avenços científics i tecnològics.

 

La UE aposta per la recerca

La Unió Europea ho té clar i la aposta per la innovació i la valorització de la tecnologia és evident i els recursos, en aquest sentit i malgrat la situació econòmica, augmentaran.

Per altra banda, a Catalunya tenim un teixit empresarial molt atomitzat que en la seva majoria porta molts anys patint un decreixement de les seves expectatives. Tanmateix, en els darrers temps, i gràcies a la recerca,  la tendència s’està invertint per  la incorporació  de noves i innovadores prestacions als productes resultat de la col·laboració entre empreses i  Centres Tecnològics. 


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

Formula Student presenta el cotxe monoplaça que competirà amb altres equips universitaris