L’alcalde, David Bote; la regidora de Promoció Econòmica i Innovació i presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén; i el director general del TecnoCampus, Jaume Teodoro, han presentat aquest matí en roda de premsa el nou Pla Estratègic del TecnoCampus, que recull l’estratègia que seguirà en els propers anys en els seus diversos àmbits de treball. El document, fruit d’un ampli procés participatiu que ha implicat 126 persones, l’ha dut a terme la Fundació amb el suport de la consultora Deloitte..

El document identifica quatre grans àmbits estratègics en els quals actuarà els propers anys. Són els següents:

 Model acadèmic de qualitat fortament professionalitzador. En aquest àmbit s’incideix en el pas de la fase de creixement, que ha permès duplicar la xifra d’estudiants els darrers cinc anys, a la de consolidació, amb mesures com el topall de 3.500 estudiants al campus o l’impuls a la recerca. La presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén, ha destacat que la xifra dels 3.500 estudiants pràcticament s'assolirà el curs vinent. "Els propers anys el creixement pot venir via postgraus i màsters com el que engegarem properament amb Pimec, d'indústria 4.0", ha apuntat.

• Evolucionar el model de parc cap el districte TecnoCampus. Es proposen accions com la creació d’espais per a la indústria 4.0 en el nou espai de desenvolupament urbà de l’antiga Iveco-Pegaso o la dinamització de l’espai marítim amb el suport del TecnoCampus. L'alcalde, David Bote, ha explicat que el nucli del TecnoCampus és el seu edifici actual, i que a partir d'ara es contemplaran accions com la que s'ha fet a l'edifici de salut inaugurat l'octubre de l'any passat: un espai de Pumsa que es lloga i al qual es dona un ús que ara és universitari i que, a final d'any, serà també empresarial, amb espai per a empreses de l'àmbit de la salut.

 Motor d’innovació i desenvolupament econòmic del territori. En aquest àmbit s’incideix en l’aliança estratègica i competitiva amb Eurecat, la necessitat d’esdevenir propulsor d’iniciatives que dinamitzin el teixit productiu i el reforç del nexe amb la ciutat, com el que situa Mataró com a ciutat universitària. Tant l'alcalde com Dolors Guillén han insistit que el TecnoCampus va més enllà del que passa a les empreses o als universitaris que hi són en el dia a dia. Hi ha projectes, com el que s'impulsa en l'àmbit tèxtil, que passen per dinamitzar el teixit productiu de la ciutat i la comarca.

• Model de finançament d’organització coherent amb els reptes de futur. Aquest àmbit se centra en la Fundació TecnoCampus Mataró-Maresme, encarregada de la gestió del parc. Alguns aspectes destacats en aquest àmbit són la voluntat de reforçar el vincle en l’àmbit acadèmic amb la Universitat Pompeu Fabra, la necessitat de dotar dels recursos adequats l’organització des d’un punt de vista de recursos humans o la voluntat d’avançar en la digitalització. El director general, Jaume Teodoro, ha indicat en la roda de premsa que el TecnoCampus se sustenta en un model de triple hèlix on són presents l'administració, les empreses i la universitat, i que l'equilibri entre aquestes elements és enriquidor i factor de dinamització.

El Pla Estratègic 2022 de la Fundació ha estat aprovat pel Patronat, màxim òrgan de govern, i el Ple de l’Ajuntament de Mataró n’ha donat compte en la darrera sessió plenària. Properament s'organitzarà una sessió oberta en la qual s'explicaran amb detalls les accions que contempla el pla.


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

Formula Student presenta el cotxe monoplaça que competirà amb altres equips universitaris