Francisco Asensi, director d’Endemol Beyond, del grup Endemol, responsable de programes com “Fama“, “Esta casa era una ruina“, “Curso del 63”, “Gran Hermano“, “Increíbles”, “Más que baile” “Operación Triunfo”, “Número 1”, “ Uno de los Nuestros” o “Tu cara me suena”, va pronunciar djous una conferència adreçada als estudiants del Grau en Mitjans Audiovisuals. En la línia de promoure la professionalització dels estudis, periòdicament (en aquest cas en el marc de l'assignatura que imparteix la professsora Aina Fernàndez)  es duen a terme xerrades per part de professionals del sector.

Asensi va destacar que la televisió està ja de ple immersa en el multitasking, de manera que l'espectador ja no es concentra únicament en el que veu en la petita pantalla, sinó que interacciona simultàniament amb altres dispositius com mòbils i tauletes. La creació d'apps que permetin la interacció, o el monitoratge del que passa a les xarxes socials mentre s'emet un programa, són ja parts integrants del que representa actualment fer una programa de televisió. "Tot això és fonamental per decidir cap a on fer evolucionar un programa, o quan és el millor moment per a la publicitat, i per tant no pot ser menystingut", va apuntar.

Asensi va insistir que igual que es planifiquen els continguts que s'emeten a la televisió, cal planificar els que s'emeten via xarxes, i va concloure que si les audiències són importants, també ho són els rànquings que analitzen quins programes provoquen més interacció amb els espectadors.


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

HUB4T, centre de formació permanent del TecnoCampus, rep un reconeixement com un dels "Trainer of the Year 2024" de la Unió Europea