L’empresa de micromecenatge per a projectes culturals nascuda al Tecnocampus va fer rècord de recaptació l’any 2020. El projecte va néixer el desembre del 2010 quan, després de passar per la incubadora del TecnoCampus, es va fer realitat la idea del pare d’en Jonàs, en Joan: “Va veure que als Estats Units es començava a fer micromecenatge i ens ho va explicar a mi i al meu germà. Ens va semblar innovador i interessant. Com a grans consumidors de cultura que érem, ens semblava molt atractiu poder ajudar als artistes del país a fer realitat els seus projectes.” Aleshores no hi havia res equivalent a Catalunya, però tampoc a l’Estat ni al conjunt d’Europa.
Deu anys després, Verkami ha finançat 8.780 projectes amb un percentatge d’èxit del 73%. Les aportacions de més d’un milió de mecenes i la plataforma mataronina han fet possible propostes culturals que van de la música al món editorial passant per treballs audiovisuals, però també algun projecte científic, d’arts escèniques o del sector de l’alimentació.

Llegeix la noticia a la revista Capgròs.
 


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

Formula Student presenta el cotxe monoplaça que competirà amb altres equips universitaris