Privalia, Olé, Myalerts, Acceso i Blablacar són algunes de les empreses d’èxit per les quals ha apostat Luis Martín Cabiedes, destacat inversor privat dedicat a invertir en empreses emergents.. El TecnoCampus va acollir ahir un trobada entre Cabiedes i el membres del Club d’Inversió del TecnoCampus dins d’un conjunt de sessions monogràfiques exclusives a càrrec d’experts en inversió privada. És fundador juntament amb el seu germà de Cabdiedes&Partners, firma d’inversió especialitzada en nous projectes d’internet

“És fonamental invertir amb les estadístiques al teu favor i no en contra”, ha afirmat Cabiedes. En aquest sentit, ha explicat que el més normal és que si inverteixes en 10 empreses, vuit fracassin i obtinguis beneficis en dues. Tot i així, dins d’aquestes vuit empreses restants aproximadament quatre d’elles es tractarien de idees de negocis valorades com un èxit per a l’emprenedor i socialment bones però que no des del punt de vist de l’inversor, l’objectiu del qual és recuperar i superar la quantitat de fons econòmics que ha invertit en el projecte. Per aquest motiu, Cabiedes considera que “un inversor no només ha de ser capaç de veure quins projectes són viables sinó quins donaran beneficis”. Per altra banda, ha recordat als assistents que com a inversor també s’ha de ser racional, no enamorar-se d’un producte o d’un client: “Un inversor ha de poder mantenir la distància per poder dir que no”. I és que en certa manera, és justament l’inversor qui a vegades també aporta aquest toc de realitat a l’emprenedor sobre la seva idea de negoci.

En els quinze anys que porta en aquest negoci ha realitzat més de 74 inversions, encara que no totes han funcionat. Cabiedes reconeix que després d’un triatge relativament fàcil d’entre un gran nombre de projectes, l’anàlisi cada cop ha de ser més exhaustiu malgrat l’entorn incert: “Realment no pots saber res segur ja que l’èxit o el fracàs no només depèn de l’emprenedor sinó de múltiples factors externs”. “Davant el dubte, és millor de pecar d’invertir en moltes empreses”, ha conclòs Cabides. Ha recomanat que a l’hora d’invertir és millor començar diversificant molt i guardar un fons de reserva, d’aproximadament la meitat, per a etapes posteriors, per als bons projectes.

Llicenciat en filosofia per la Universitat Complutense de Madrid, Luis Martín Cabiedes va realitzar un MBA por IESE. El 1989 es va incorporar al grup Europa Press, on va ser el copresident durant dotze anys i va ser una etapa determinant per al seu futur com a inversió en empreses emergents del sector d’internet. A partir del 1998 va començar a invertir en star-ups tecnològiques i des del 2008 també dóna classes a IESE de temes relacionats amb emprenedoria.
 


Anterior

Oberta la convocatòria dels premis Creatic, una oportunitat per a les millors iniciatives emprenedores

Següent

Formula Student presenta el cotxe monoplaça que competirà amb altres equips universitaris