Que estàs buscant?
Càrrec: Tutor/a
Correu electrònic: albert.elduque@tecnocampus.cat
ORCID code: Visitar
Categoria professional: Professor/a
Formació Acadèmica
Titulació | Institució |
---|---|
LLICENCIAT EN COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL | UNIVERSITAT POMPEU FABRA |
MÀSTER EN ESTUDIS DE CINEMA I AUDIOVISUAL CONTEMPORANIS | UNIVERSITAT POMPEU FABRA |
DOCTOR EN COMUNICACIÓ SOCIAL | UNIVERSITAT POMPEU FABRA |
Articles
Any publicació | Títol | Autor |
---|---|---|
2019 |
BETWEEN FILM AND PHOTOGRAPHY: THE BUBBLE OF BLOOD IN THE FAMILY OF DISORDER |
ELDUQUE, ALBERT |
2019 |
FUNDAÇÕES PERMANENTES (BOOK REVIEW: FOUNDATIONAL FILMS: EARLY CINEMA AND MODERNITY IN BRAZIL) |
ELDUQUE, ALBERT |
2019 |
PAULO EMÍLIO SALLES GOMES: ON BRAZIL AND GLOBAL CINEMA, EDITED BY MAITE CONDE AND STEPHANIE DENNISON (BOOK REVIEW) |
ELDUQUE, ALBERT |
2018 |
COMMUNICATING SCIENCE: THE PROFILE OF SCIENCE JOURNALISTS IN SPAIN |
CASSANY, ROGER; CORTIÑAS, SERGI & ELDUQUE, ALBERT |
2017 |
HUNGRY GAZES, DIGESTING CLOSEUPS: PASOLINI, PORCILE AND THE POLITICS OF CONSUMPTION |
ELDUQUE, ALBERT |
2017 |
PRIMER PLANO: THE POPULAR FACE OF CENSORSHIP |
ELDUQUE, ALBERT |
2017 |
LA MIRADA Y EL PESO. ICONOGRAFÍA DE LA CLASE OBRERA EN CHIRCALES Y TIERRA NUEVA |
BARREIRO, MARÍA SOLIÑA & ELDUQUE, ALBERT |
2016 |
PASOLINI AND THIRD WORLD HUNGER: AN APPROACH TO CINEMA NOVO THROUGH LA RICOTTA |
ELDUQUE, ALBERT |
2016 |
HUNGER AND ROTTEN FLESH: CINEMA NOVO, PASOLINI, EISENSTEIN (VIDEO ESSAY) |
ELDUQUE, ALBERT |
2016 |
AESTHETICAL AND NARRATIVE USES OF THE TRENCH IN THE HOLLYWOOD CINEMA OF 1918-1930 |
ELDUQUE, ALBERT & SALVADÓ, ALAN |
2016 |
QUANTITATIVE META-ANALYSIS OF VISUAL MOTIFS THROUGHOUT FILM HISTORY |
GARIN, MANUEL & ELDUQUE, ALBERT |
2016 |
MULTILINGÜISMO EN LAS AULAS: LA PRODUCCIÓN EN EL TALLER INTEGRADO DE PERIODISMO |
NARBERHAUS, MARTA; DA ROCHA, IRENE & ELDUQUE, ALBERT |
2018 |
GÉNEROS FLUIDOS: FAMILIAS, AMORES, SUEÑOS |
ELDUQUE, ALBERT |
2019 |
LE REPAS DE FAMILLE |
ELDUQUE, ALBERT |
2018 |
SUSPIROS DE ESPAÑA: LA CENSURA DEL SEXO EN EL PRIMER FRANQUISMO |
ELDUQUE, ALBERT |
2018 |
FLESH AND COSTUMES: THE WATERMELON IN VEREDA TROPICAL |
ELDUQUE, ALBERT |
2018 |
ECOS DE REVUELTAS LEJANAS: FASSBINDER, GLAUBER ROCHA Y EL VIAJE A NIKLASHAUSEN (1970) |
ELDUQUE, ALBERT & ARAÚJO, MATEUS |
2018 |
IMPERIO Y ESTRELLITA, EL ASCENSO POR AMOR |
BALLÓ, JORDI & ELDUQUE, ALBERT |
2018 |
PLAYING THE HOLES. NOTES ON THE OZUESQUE GAG |
GARIN, MANUEL & ELDUQUE, ALBERT |
2017 |
AS BELAIR WENT BY: AN INTERVIEW WITH HELENA IGNEZ |
ELDUQUE, ALBERT |
2017 |
CUT IT LIKE A TAMBOURINE BEAT: RICARDO MIRANDA ON THE EDITING OF THE AGE OF THE EARTH |
ELDUQUE, ALBERT |
2017 |
CANÇÃO, HISTÓRIA E CINEMA |
ELDUQUE, ALBERT |
2017 |
ESPERAR UNA MIRADA: LA REPRESENTACIÓN CINEMATOGRÁFICA DE LA PENA DE MUERTE |
ELDUQUE, ALBERT |
2017 |
OUTSKIRTS OF REASON: THE DREAM IN DÍAS DE PAPEL AND CHIRCALES |
ELDUQUE, ALBERT |
2016 |
LA COMIDA EN FAMILIA |
ELDUQUE, ALBERT |
2015 |
EL TRÁNSITO DEL MURCIÉLAGO: IRRUPCIONES DE LO FANTÁSTICO EN EL CINE DE WERNER HERZOG |
ELDUQUE, ALBERT |
2015 |
EL HAMBRE Y LOS SUEÑOS DE LOS CONQUISTADORES: AGUIRRE, LA CÓLERA DE DIOS (AGUIRRE, DER ZORN GOTTES, 1972) |
ELDUQUE, ALBERT |
2013 |
EL QUE CREE QUE SALTAR SIGNIFICA |
ELDUQUE, ALBERT & GARIN, MANUEL |
2020 |
SPAIN AS NATIONAL DREAMSCAPE: THE INTERPLAY OF DIORAMAS AND MOVING IMAGES IN THE 1929 BARCELONA INTERNATIONAL EXPOSITION |
ELDUQUE, ALBERT & GARIN, MANUEL |