Informació general


Càrrec: Tutor/a

Despatx: 34

Correu electrònic: jroquer@tecnocampus.cat

ORCID code: Visitar

Research gate: Visitar

Categoria professional: Professor/a

Descripció del perfil acadèmic, investigador i/o professional


Doctor en Art i Musicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professor doctor acreditat del Grau en Mitjans Audiovisuals (Assignatures "Llenguatge i expressió audiovisual", “Àudio i sonorització”, “Creació Musical” i “Producció Sonora”) Professor del Departament d’Art i Musicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (Assignatures “Músiques i Cultures”, “Etnomusicologia” i “Informàtica Musical”). Membre del Grup de Recerca SSIT (Silenci, So, Imatge i Tecnologia, ESUPT-UPF). Membre del Grup de Recerca MUSC (Músiques en les Societats Contemporànies, UAB) des del qual treballa en l’estudi de documents sonors per a diferents projectes de recerca, d’entre els quals destaca la direcció del projecte de digitalització de la colecció de rotlles de pianola de la Biblioteca Nacional de España. Com a músic i/o productor ha editat més d’una vintena de discos entre treballs per a artistes de pop (El Tercer Hombre, Manu Guix, Macaco, Nubla) teatre musical (Grease, Què, Little Shop of Horrors, Hair) i cinema (Trash, La Llegenda de l’Innombrable, Montreal).

Formació i Experiència Professional


Formació Acadèmica

Titulació Institució
DOCTOR EN ART I MUSICOLOGIA UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA
MÀSTER EN MUSICOLOGIA, EDUCACIÓ MUSICAL I INTERPRETACIÓ DE LA MÚSICA ANTIGA UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA
TÍTOL SUPERIOR DE MÚSICA. LLICENCIAT EN ETNOMUSICOLOGIA ESCOLA SUPERIOR DE MÚSICA DE CATALUNYA
FORMADOR OFICIAL DE PRO TOOLS CERTIFICAT PER AVID TECNOCAMPUS MATARÓ-MARESME

Activitat científica


Articles

Any publicació Títol Autor

2015

QUEEN’S SNAKE: THE USE OF AUDIO PRODUCTION TECHNIQUES AS A MEANS TO SEMANTIC EXTENSION IN QUEEN'S “WAS IT ALL WORTH IT”»

ROQUER, JORDI

2018

SOUND HYPERREALITY IN POPULAR MUSIC: ON THE INFLUENCE OF AUDIO PRODUCTION IN OUR SOUND EXPECTATIONS

JORDI ROQUER

2018

COLECTIVOS EMERGENTES Y NUEVOS HÁBITOS DE ESCUCHA: EL CASO DE LOS TWEENS EN EL ÁREA METROPOLITANA DE BARCELONA.

JORDI ROQUER, MAURICIO REY

2017

SOBRE LA RETÓRICA DEL SONIDO PUBLICITARIO: RELACIONES ENTRE ESTRUCTURA SONORA Y TRAMA NARRATIVA EN DOS SPOTS DE VOLKSWAGEN.

JORDI ROQUER, SANTOS MARTÍNEZ

2014

DEL PLAYER PIANO AL GUITAR HERO: MÚSICA, SOCIEDAD Y VIRTUOSISMO VIRTUAL.

JORDI ROQUER

2019

LA PIANOLA COMO PARADIGMA DE LA MÚSICA DE REPRODUCCIÓN MECÁNICA

JORDI ROQUER

2020

PUBLICACIÓN “BITS, CÁMARAS, MÚSICA… ¡ACCIÓN! REFLEXIONES EN TORNO A LA MÚSICA COMO CULTURA AUDIOVISUAL”

JORDI ROQUER; MAURICIO REY; GALA SOLA

2020

PAISAJES SONOROS HISTÓRICOS: PROPUESTA DE MODELO CONCEPTUAL PARA EL ANÁLISIS DEL ENTORNO SONORO Y SU REPRESENTACIÓN AUDIBLE

FERNANDO MALDONADO; JORDI ROQUER

2020

LA PRODUCCIÓN MUSICAL: UN RETO PARA LA MUSICOLOGÍA DEL SIGLO XXI

JORDI ROQUER, MARCO ANTONIO JUAN DE DIOS

2021

MEDIA DISCOURSES AND MARKETING STRATEGIES IN THE ADVERTISING OF THE PIANOLA

JORDI ROQUER