Que estàs buscant?
Des del Tecnocampus, organitzem una missió empresarial internacional anual dirigida a empreses que volen fer prospecció d'un mercat amb la intenció d'instaurar-se allà en un futur. Aquestes missions ofereixen al participant una agenda personalitzada amb clients potencials al mercat destí, així com l'oportunitat de fer networking i conèixer les diferents entitats de suport al mercat destí. Les missions poden ser sectorials depenent de la demanda rebuda.
ESTIGUES ATENT A LA NOVA CONVOCATÒRIA PER LA MISSIÓ EMPRESARIAL DEL 2025!
Missió empresarial i institucional a Prato
Durant el mes de novembre, una delegació de l'Ajuntament de Mataró va visitar la ciutat italiana de Prato amb l'objectiu d'explorar oportunitats de col·laboració en l'àmbit de l'economia circular i compartir experiències en projectes vinculats a la sostenibilitat, especialment en el sector tèxtil. Aquesta missió es va emmarcar dins de l'estratègia "Mataró Circular 2030", alineada amb els principis de l'Agenda Urbana 2030.
La delegació va incloure 3 empreses del Maresme: Coleo, CESC-IT i UTE TEAM Mataró.
El programa va incloure visites a iniciatives de regeneració urbana i projectes relacionats amb polítiques alimentàries sostenibles. Aquestes activitats van permetre un intercanvi d'experiències i coneixements entre representants dels ajuntaments de Prato i Mataró.
La delegació, en què també van participar diverses empreses de Mataró, va visitar la Cambra de Comerç de Prato, la Universitat PIN-ARCO i la planta de tractament d'aigua GIDA, a més de mantenir trobades amb consorcis i empreses del sector tèxtil i l'economia circular.
Durant la seva estada a Prato, Mataró va presentar la seva "Oficina d'Oportunitats", una iniciativa per atraure inversió i posicionar la ciutat com a referent en economia circular. L'estratègia "Mataró Circular 2030" va ser un dels punts destacats, juntament amb la Càtedra d'Economia Circular del TecnoCampus i el pla de suport a l'emprenedoria i les empreses.
Missió a Florida per a empreses del sector salut
El passat mes de novembre, Tecnocampus va portar a terme una missió empresarial a Florida, en la qual van participar tres empreses de l’ecosistema empresarial de TecnoCampus.
La missió va comptar amb la col·laboració de l’oficina exterior d’ACCIÓ a Miami i de la Florida Atlantic University, universitat amb la que TecnoCampus col·labora des de fa anys mitjançant un conveni de softlanding.
Doole Health, ESED Cybersecurity i Anima Design van ser les empreses seleccionades i van comptar amb una agenda personalitzada amb contactes claus per explorar el seu negoci al mercat destí. A més a més, la missió també va incloure visites a centres punters d’innovació com la visita al Alan Levan Center o a la Florida Atlantic University, ponències amb experts del mercat i empresaris d’èxit, que va permetre copsar tendències i establir potencials sinèrgies amb actors rellevants de l’ecosistema de Florida.
Les tres empreses han valorat molt positivament aquesta primera exploració del mercat, així com els resultats obtinguts i el suport i acompanyament rebut per part de TecnoCampus. I la seva voluntat és avançar en aquest procés d’internacionalització als Estats Units durant aquest 2024. ,
Què va oferir la missió?
Missió empresarial a París
Per aquesta missió, vam comptar amb el suport d'una consultora especialitzada en el mercat francès, Isabel Garcia, de Barcelona Export i també amb l'ajuda de l'Oficina Exterior d'ACCIÓ a París. Hi van participar dues empreses, isWolk i Doole Health, que van viatjar a París el 15 de novembre amb el personal de Tecnocampus per gaudir d'una agenda de visites a entitats d'interès i potencials clients/proveïdors.
Una de les visites va ser al Clúster Mèdic (Medicen) i al Clúster Fintech (Finance Innovation). També van poder visitar Station F i la Universitat París-Est Créteil (UPEC) amb la qual Tecnocampus té tancat un acord de softlanding. A la universitat, van poder reunir-se amb la facultat de ciències. El dia següent es va visitar el 3D LAB Experience i es va fer un dinar de networking amb el teixit empresarial de Créteil.
En resum, les dues empreses han evaluat positivament aquesta missió. Amb puntuació d’excel·lent – un 9 s’ha valorat el nombre de reunions, i han considerat com a “molt probable” el fet que d’alguna d’aquestes reunions sorgeixin potencials col·laboracions en un futur. A nivell de valoració qualitativa, Doole Health ha volgut destacar positivament poder “conèixer de primera mà el mercat francès i les diferents opcions d'aterratge".