Que estàs buscant?
Els espais docents i de recerca del departament de Salut es concentren majoritàriament a l’edifici TCM6, si bé també s’ubiquen a l’edifici TCM3.
L’edifici TCM6 consta de gimnasos, un Laboratori d’Activitat Física, Rendiment i Salut (LARS), un Centre de Simulació i Innovació en Salut (CSIS), un Laboratori d'Innovació Tecnològica, Força i Avaluació Funcional (LabIT) i un Laboratori Gastronòmic, a més d'aules de diferents capacitats. També disposa d’una sala polivalent ubicada al TCM3.
En aquests espais s’imparteix la docència dels graus en Infermeria, Nutrició Humana i Dietètica, Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, Fisioteràpia, la doble titulació en Fisioteràpia i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, a més dels màsters universitaris en Entrenament Personal i Readaptació Fisicoesportiva, y en Atenció Integrada en la Cronicitat i l’Envelliment, a banda de diversos postgraus i activitats de recerca de l’àmbit de la salut.
Centre de Simulació i Innovació en Salut (CSIS)
El CSIS neix amb l’objectiu de facilitar i promoure el desenvolupament i la formació integral dels estudiants i professionals de la salut, utilitzant els mètodes més innovadors d’aprenentatge. Un nou model d’aprenentatge que segueix els estàndards de qualitat docents on la innovació i la recerca son els pilars fonamentals.
Laboratori d'Activitat Física, Rendiment i Salut
El Laboratori d’Activitat Física, Rendiment i Salut (LARS) és una instal·lació multidisciplinària dirigida per diferents professionals i investigadors, fonamentalment de l'àrea de les ciències de l'esport que han abordat l'estudi del moviment humà des de diferents perspectives, biològiques, del comportament i socials.
Laboratori d'innovació tecnològica, força i avaluació funcional (LabIT)
El Laboratori d'innovació tecnològica, força i avaluació funcional (LabIT) és una instal·lació multidisciplinària dirigida per diferents professionals i investigadors, fonamentalment de l'àrea de les ciències de l'esport, que han abordat l'estudi del moviment humà Amb maquinària i material actual i innovador, que permet un anàlisi rigorós i de qualitat ajustat a les necessitats del mercat actual immers en la revolució industrial tecnològica 4.0.
Gimnasos
En les instal·lacions del departament de salut situada al TCM6, es troben diversos gimnasos de fisioteràpia amb capacitat per a 22 alumnes.
Tots els gimnasos s’utilitzen per a la impartició de la docència específica en Fisioteràpia, tant en el grau del mateix nom com en les assignatures específiques sobre aquesta matèria en la doble titulació en Fisioteràpia i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (CAFE).
Sala Polivalent
La sala polivalent dels estudis de grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport i la doble titulació en Fisioteràpia i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport està situada a la torre TCM3 del TecnoCampus, amb un espai diàfan de 220m2. La capacitat de la sala és de 35 estudiants. Està dotada de projecció multimèdia i sonorització d’alta fidelitat, que permet desenvolupar l’activitat docent teoricopràctica amb el recolzament de les millors eines tecnològiques i material específic.
Laboratori gastronòmic
El Laboratori Gastronòmic és un espai versàtil i multidisciplinari dirigit als estudiants, docents i investigadors principalment de l'àrea de la nutrició humana i dietètica. Equipat amb tecnologia d'última generació, aquesta instal·lació simula l'entorn de treball real per als futurs dietistes-nutricionistes alhora que permet desenvolupar classes teòriques i realitzar recerca aplicada a la dietètica, nutrició i gastronomia.
El Centre de Simulació i Innovació en Salut (CSIS) és un espai de referència per a la formació i el desenvolupament de competències en l’àmbit sanitari. Mitjançant metodologies innovadores, permet a estudiants i professionals de la salut adquirir competències en un entorn segur i altament realista.
El CSIS ofereix una formació especialitzada que s’adapta a les necessitats de graus, postgraus, màsters i programes de formació contínua per a professionals de la salut i qualsevol persona interessada en aquest camp.
La simulació clínica és una eina pedagògica innovadora que integra coneixements, habilitats tècniques i valors humans per preparar els professionals davant de situacions reals. Segons el Center for Medical Simulation, la simulació recrea escenaris clínics per permetre als participants practicar, aprendre, avaluar i perfeccionar les seves competències en un entorn controlat.
La simulació clínica és avui una eina essencial per al desenvolupament i l’adquisició de competències en l’àmbit sanitari. Aquesta metodologia innovadora permet complementar i, en alguns casos, substituir l’experiència real mitjançant entorns guiats que reprodueixen situacions clíniques complexes amb un alt nivell de realisme. Gràcies a això, es garanteix un aprenentatge de qualitat i una formació basada en competències, assegurant que els professionals estiguin preparats per afrontar reptes clínics amb seguretat i eficàcia.
Per impulsar el progrés dels estudiants, s’aplica l’Avaluació de Competències Objectiva i Estructurada (ACOE), una metodologia rigorosa que avalua de manera precisa el grau d’assoliment de les competències establertes. Aquest sistema no només garanteix una formació de qualitat, sinó que també permet detectar àrees de millora i oferir un aprenentatge personalitzat, assegurant que cada estudiant avanci amb seguretat i confiança en el seu desenvolupament professional.
El CSIS impulsa projectes de recerca orientats a millorar i actualitzar els mètodes educatius basats en la simulació clínica. Mitjançant aquesta recerca contínua, es desenvolupen estratègies d’aprenentatge més eficients i adaptades a les necessitats del sector sanitari.
Aquesta aposta per la innovació permet millorar la qualitat de la formació, integrar noves tecnologies i perfeccionar les tècniques de simulació. D’aquesta manera, el CSIS contribueix al progrés del coneixement i a l’evolució de la formació en l’àmbit de la salut, reforçant el seu compromís amb l’excel·lència educativa.
El CSIS disposa de vuit espais de simulació clínica equipats amb tecnologia d’última generació, incloent maniquins d’alta fidelitat, programari especialitzat, sistemes de filmació i projecció, així com material sanitari específic per a cada especialitat. Aquests entorns permeten als estudiants desenvolupar les seves habilitats i posar en pràctica els seus coneixements en situacions realistes, garantint una formació completa i de qualitat.
Espai equipat amb dos llits, maniquins d’última tecnologia i material propi d’una UCI, com monitors multiparamètrics, ventiladors mecànics i bombes de perfusió. Aquest entorn permet simular situacions crítiques i entrenar la presa de decisions en pacients d’alta complexitat.
Aquesta unitat compta amb sis llits multifuncionals i una àmplia gamma de simuladors per a la pràctica de procediments hospitalaris bàsics i avançats. Disposa de maniquins de diferents nivells de complexitat, mòduls per a exploracions mamàries, kits de ferides, simuladors per a puncions, aspiradors i carros de cures, garantint una experiència formativa completa en l’atenció hospitalària.
Dedicada a la formació en l’atenció a pacients pediàtrics i nounats. Aquesta unitat disposa de una llitera amb maniquí pediàtric, dos bressols amb maniquins de nadons i un simulador de parts. A més, compta amb simuladors específics per a procediments habituals en pediatria i suport vital neonatal, facilitant l’entrenament en situacions des d’atenció primària fins a emergències pediàtriques.
Espai versàtil que recrea escenaris tant en l’àmbit hospitalari com extrahospitalari. Està equipat amb dos maniquins adults específics per a urgències, dos maniquins de nadons per a reanimació neonatal, així com lliteres, monitor, desfibril·lador, electrocardiògraf i un carro de parades. Aquí es poden entrenar tècniques d’atenció immediata i resposta ràpida en situacions d’emergència.
Consulta completament equipada amb llitera, bàscula, fonendoscopis, esfingomanòmetres i altres instruments propis d’un Centre d’Atenció Primària (CAP). Aquest espai disposa de simuladors específics per a exploracions i tècniques de diagnòstic, permetent als estudiants desenvolupar habilitats en l’atenció integral del pacient.
Dissenyat per la pràctica de cures infermeres en les diferents fases del procés quirúrgic, aquest espai inclou instrumental quirúrgic real, simuladors específics per a tècniques de cirurgia i equipament per a la gestió del pacient preoperatori, intraoperatori i postoperatori.
Àrea destinada a la supervisió i gestió de les simulacions, equipada amb sistemes de monitorització i enregistrament per analitzar les pràctiques en temps real. Això permet a l’equip docent proporcionar un feedback detallat i personalitzat als estudiants, millorant la seva experiència d’aprenentatge.
El Laboratori d’Activitat Física, Rendiment i Salut (LARS) és una instal·lació multidisciplinària dirigida per diferents professionals i investigadors, fonamentalment de l'àrea de les ciències de l'esport, que han abordat l'estudi del moviment humà des de diferents perspectives, biològiques, del comportament i socials.
El TecnoCampus aposta per la creació d'un laboratori de referència d'última generació en les ciències de l'esport dotat de les darreres tecnologies per a l'estudi del moviment humà i del rendiment físic que permetrà accedir a aquestes instal·lacions no només a la comunitat universitària del TecnoCampus, sinó també al teixit empresarial, social i esportiu del territori.
El LARS neix amb l'objectiu de promoure el desenvolupament de les ciències de l'esport i, per tant, és un laboratori que integra l'activitat docent i de recerca juntament amb la transferència d’aquest coneixement al teixit territorial a través de la prestació de serveis als clubs esportius i les empreses de la ciutat de Mataró i de la resta del territori.
Per tant, el LARS treballa en tres àrees simultàniament:
Aquesta part docent i formativa pretén, per una banda, donar servei a l'alumnat, incrementant la qualitat de la docència amb pràctiques de laboratori innovadores i amb l'última tecnologia disponible al mercat. D’altra banda, donar resposta a les necessitats docents i acadèmiques de formació tant de professionals i investigadors de les ciències de l’esport com de qualsevol persona interessada que vulgui millorar la seva formació especialitzada en aquest àmbit a través dels cursos que s’ofereixen.
En aquesta àrea, el LARS desenvolupa recerca innovadora i de qualitat en l'àmbit de l'activitat física, el rendiment esportiu i la salut. L'objectiu és contribuir al desenvolupament científic d'aquest camp d'estudi, promovent la comunicació dels resultats de la recerca en mitjans científics i fomentant la cooperació interdisciplinària amb altres centres de recerca nacionals i internacionals. Alguns d'aquests resultats es poden consultar a l'apartat del grup de recerca de TecnoCampus en Tecnologia Aplicada a l'Alt Rendiment i la Salut (TAARS).
Finalment, mitjançant la transferència del coneixement, el LARS impulsa tot el coneixement generat i acumulat en docència i recerca pels professionals i investigadors perquè tingui un impacte eficaç i significatiu sobre el territori i l'activitat professional.
En aquest sentit, i davant la importància que la transferència del coneixement té en el TecnoCampus, el LARS ofereix tot el seu coneixement i els seus equipaments tecnològics mitjançant una prestació de serveis a tots els clubs esportius i les empreses de la ciutat de Mataró i de la resta del territori.
El LARS disposa d'un espai diàfan de 130m2 amb equipament de darrera generació estructurat al voltant de dos àrees de funcionament:
L'àrea de valoració funcional té com a funció estudiar les respostes i adaptacions que es produeixen en un subjecte quan el seu organisme és sotmès a les demandes derivades d'un esforç físic.
Les dades obtingudes són utilitzats bé per estudiar possibles anomalies relacionades amb l'exercici (fatiga aguda, sobreentrenament, asma induït per l'exercici,...) o bé per obtenir informació d'utilitat sobre l'estat de forma de l'individu, les capacitats funcionals, l'eficàcia en la utilització de l'energia o qualsevol altra dada que pugui resultar d'utilitat per a la salut, el control de l'entrenament i la millora del rendiment esportiu.
Per realitzar aquesta labor es reprodueix un treball físic en tapís rodant, rem o bicicleta i durant la realització d'aquest treball controlat es registren i mesuren diferents variables de tipus físic (velocitat, inclinació, treball, potència,...) o funcional (freqüència cardíaca, ventilació, pressió arterial, consum d'oxigen, producció de carbònic, lactat en sang,...).
En aquest sentit, es realitzaran les següents proves:
L'àrea de valoració biomecànica té com a funció estudiar el moviment, equilibri, la física, la resistència i els mecanismes lesionals que poden produir-se en el cos humà com a conseqüència de diverses accions físiques.
En aquest sentit, es realitzaran les següents proves:
Per tot això, a tenor de l'exposat i a manera de resum, el LARS entre moltes altres funcions pot desenvolupar les següents:
Sistema integrat MuscleLab 6000 complet per a l’anàlisi biomecànic (anàlisi electromiogràfic, dinamométric, electrogoniométric i fotogramètric):
El Laboratori d'innovació tecnològica, força i avaluació funcional (LabIT) és una instal·lació multidisciplinària dirigida per diferents professionals i investigadors, fonamentalment de l'àrea de les ciències de l'esport, que han abordat l'estudi del moviment humà. Amb maquinària i material actual i innovador, que permet un anàlisi rigorós i de qualitat ajustat a les necessitats del mercat actual immers en la revolució industrial tecnològica 4.0.
El TecnoCampus aposta per la creació d'un nou laboratori de referència d'última generació en les ciències de l'esport, que es complementa amb el que ja existia (LARS) dotat de les darreres tecnologies per a l'estudi del moviment humà i del rendiment físic que permetrà accedir a aquestes instal·lacions no només a la comunitat universitària del TecnoCampus, sinó també al teixit empresarial, social i esportiu del territori.
El LabIT neix amb l'objectiu de complementar el laboratori actual (LARS), que a causa del creixement dels projectes d'investigació i innovació docent de TecnoCampus ja no era suficient per abastir-los. Per això, els objectius són similars i compartits, buscant maximitzar i potenciar els objectius amb els quals es va crear el LARS. Com promoure el desenvolupament de les ciències de l'esport i, per tant, és un laboratori que integra l'activitat docent i de recerca juntament amb la transferència d’aquest coneixement al teixit territorial a través de la prestació de serveis als clubs esportius i les empreses de la ciutat de Mataró i de la resta del territori.
Per tant, el LabIT treballa en tres àrees simultàniament:
Aquesta part docent i formativa pretén, per una banda, donar servei a l'alumnat, incrementant la qualitat de la docència amb pràctiques de laboratori innovadores i amb l'última tecnologia disponible al mercat. D’altra banda, donar resposta a les necessitats docents i acadèmiques de formació tant de professionals i investigadors de les ciències de l’esport com de qualsevol persona interessada que vulgui millorar la seva formació especialitzada en aquest àmbit a través dels cursos que s’ofereixen.
En aquesta àrea, el LabIT desenvolupa recerca innovadora i de qualitat en l'àmbit de l'activitat física, el rendiment esportiu i la salut. Es tracta de contribuir al desenvolupament científic d'aquesta àrea d'estudi promovent la comunicació científica dels resultats de la recerca en mitjans de comunicació científica, estimulant la cooperació interdisciplinària amb altres centres de recerca nacionals i internacionals. Alguns d'aquests resultats es poden consultar a l'apartat del grup de recerca de TecnoCampus en Tecnologia Aplicada a l'Alt Rendiment i la Salut (TAARS).
Finalment, mitjançant la transferència del coneixement, el LabIT impulsa tot el coneixement generat i acumulat en docència i recerca pels professionals i investigadors perquè tingui un impacte eficaç i significatiu sobre el territori i l'activitat professional.
En aquest sentit, i davant la importància que la transferència del coneixement té en el TecnoCampus, el LabIT ofereix tot el seu coneixement i els seus equipaments tecnològics mitjançant una prestació de serveis a tots els clubs esportius i les empreses de la ciutat de Mataró i de la resta del territori.
El LabIT disposa d'un espai diàfan de mes de 200 m2 amb equipament de darrera generació estructurat al voltant de tres àrees de funcionament:
L'àrea de innovació tecnológica té com a funció estudiar el moviment humà, utilitzant la tecnologia més recent del mercat juntament amb un anàlisi avançat de les senyals obtingudes. Entenent, així, quina tecnologia i quin tipus d'anàlisi són els més adequats per a l'estudi del moviment humà en funció de la persona i de l'objectiu per al qual està destinat. A més, busca la transferència de la tecnologia a l'ús diari dels professionals de les ciències de l'esport, estudiant la validesa i fiabilitat de les diverses tecnologies utilitzades en aquest sector, proporcionant no només aplicabilitat sinó també rigorositat i evidència científica.
Dotat de la següent tecnologia (alguna d'ella compartida amb el laboratori contigu LARS):
• Analitzador de gasos i ventilació (espiròmetre) K5.
• Vestit d'anàlisi 3D Perception Neuron.
• Electrocardiògraf d'esforç de 12 derivacions.
• Electromiografia (EMG).
• Tensiomiografia (TMG).
• Sistema integrat MuscleLab 6000 (Veure en apartat LARS).
• Encoders lineals (diverses marques).
• Encoders rotacionals (diverses marques).
• Dinamòmetres de pressió (diverses marques).
• Galges extensiomètriques (diverses marques).
• Sistemes d'oclusió sanguínia.
• IMUs (diverses marques).
• GPS.
• Imans (Magnet-Based Timing System).
• Plataforma de força triaxial.
• Plataforma de contacte.
• Cèl·lules fotoelèctriques.
• Sistemes d'infrarojos.
• Espectroscòpia de l'infraroig proper (NIRS).
• Sistemes de freqüència cardíaca (diverses marques).
• Analitzador de lactat sanguini.
• Impedància bioelèctrica.
La força és una de les principals qualitats físiques per al moviment humà. D'aquí la importància de poder investigar en la seva valoració i entrenament. El LabIT compta amb les últimes tecnologies en sistemes d'entrenament de la força, que juntament amb els sistemes d'innovació tecnològica descrits anteriorment, conformen una combinació perfecta per aprofundir en la recerca i oferir una docència de màxima qualitat entorn de la valoració i l'entrenament de la força.
Dotat de la següent tecnologia o sistemes d'entrenament:
• Màquines iso-inercials de con vol variable (Polilles Còniques)
• Màquines iso-inercials de radi fix
• Màquines iso-inercials portàtils
• Màquina pneumàtica (Keiser)
• Plataforma vibratòria inestable (Vi4)
• Barra vibratòria
• Cintes d'entrenament en suspensió amb i sense polilla
• Diversos paquets de bandes elàstiques amb diversos índexs d'elasticitat
• Barres de pes lliure
• Peses manuals
• Kettlebells
• Barra hexagonal
• Polilla de plaques gravitacionals
• Estructura d'entrenament funcional
• Pilotes medicinals
• Tirant musculador
• Caixes d'entrenament funcional
• Multipower Rack Smith
Aquesta àrea combina tots els materials descrits anteriorment per a poder realitzar una avaluació personalitzada a cada subjecte, client o esportista en base a les seves necessitats de moviment. Valorant de manera holística, quantitativa i qualitativa la quantitat i qualitat del moviment i de diferents capacitats físiques.
En les instal·lacions del departament de salut situada al TCM6, es troben diversos gimnasos de fisioteràpia amb capacitat per a 22 alumnes.
Tots els gimnasos s’utilitzen per a la impartició de la docència específica en Fisioteràpia, tant en el grau del mateix nom com en les assignatures específiques sobre aquesta matèria en la doble titulació en Fisioteràpia i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (CAFE).
Transversalment, aquestes instal·lacions també es poden utilitzar en la resta de graus de l’àrea (graus en Infermeria i en Nutrició Humana i Dietètica i Ciències de l’Activitat Física i l’Esport).
La docència impartida als gimnasos s’estructura mitjançant metodologies actives que garanteixen un aprenentatge pràctic i aplicat. Els seminaris teòric-pràctics permeten als estudiants integrar coneixements teòrics amb la seva aplicació en situacions reals.
A través dels treballs grupals, com ara els jocs de rol, l’aprenentatge basat en problemes i l’aplicació pràctica de la teoria, els estudiants desenvolupen habilitats de treball en equip i resolució de situacions clíniques. Finalment, les pràctiques reglades, realitzades entre alumnes, possibiliten l’adquisició de destreses manuals i l’experiència directa en l’execució de tècniques fisioterapèutiques en un entorn supervisat i segur.
· Lliteres i tamborets: pràctiques entre alumnes de les diferents maniobres i tècniques de fisioteràpia (cinesiteràpia activa i passiva, exercici terapèutic, massoteràpia, electroteràpia, estiraments, propiocepció, embenatges, tècniques específiques dels diferents àmbits d’actuació en fisioteràpia).
· Espatlleres: pràctiques entre alumnes de las diferents maniobres i tècniques de fisioteràpia (cinesiteràpia activa i passiva, massoteràpia, electroteràpia, estiraments, propiocepció, embenatges, tècniques específiques dels diferents àmbits d’actuació en fisioteràpia). Pràctiques d’entrenament esportiu (força, flexibilitat), fitness (Flexibilitat, treball complementari amb d’altres materials, etc.) i entrenament terapèutic. (Gimnasos 1,5 i 6).
· Models anatòmics: s’utilitzen como recolzament a la teoria explicada i facilitar la realització de les diferents maniobres de les distintes tècniques de fisioteràpia a desenvolupar pels alumnes.
· Matalassos i Fitballs: pràctiques entre alumnes de las diferents maniobres y tècniques de fisioteràpia, Práctiques d’entrenament esportiu i fitness, tècniques de relaxació.
· Material fungible e inventariable dels seminaris teòric pràctics de les assignatures obligatòries i específiques del Grau en Fisioteràpia. Aquest material és traslladat als gimnasos segons la necessitat de cada assignatura, no sent material fix dels gimnasos. Material com per exemple: d'electroteràpia, productes de massoteràpia, equips de valoració, bosus, mancuernes, theraband, turmelleres llastrades, entre altres.
TecnoCampus compta amb una xarxa d’instal·lacions d’avantguarda per dur a terme les activitats de docència i recerca, amb l’objectiu de facilitar l’aprenentatge i la pràctica dels alumnes, la innovació en els mètodes docents i d’aprenentatge i l’avaluació de les competències a adquirir.
La sala Polivalent està situada a la torre TCM3 del TecnoCampus, amb un espai diàfan de 220m2. La capacitat idònia de la sala és de 35 estudiants.
Està dotada de projecció multimèdia i sonorització d’alta fidelitat, que permet desenvolupar l’activitat docent teoricopràctica amb el recolzament de les millors eines tecnològiques i material. L’accés a Internet i altres recursos estan disponibles gràcies a la connectivitat d’alta velocitat disponible i la cobertura WIFI, que permet als estudiants l’accés a la informació docent des de la mateixa. Per desenvolupar la part pràctica, la sala està equipada amb bancs, cadires, espatlleres, miralls i tota un sèrie de materials específics i d’última generació per a cada assignatura dels Graus. Prop de la sala estan els vestuaris i les taquilles.
La sala polivalent està concebuda per a la docència dels graus del departament de salut, en particular del de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport i la doble titulació en Fisioteràpia i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport.
Compta amb un canó de grans dimensions, ordinador, bancs, cadires, espatlleres, miralls, etc. A més d’una gran relació de materials específics, com:
El Laboratori Gastronòmic és un espai versàtil i multidisciplinari dirigit als estudiants, docents i investigadors principalment de l'àrea de la nutrició humana i dietètica. Equipat amb tecnologia d'última generació, aquesta instal·lació simula l'entorn de treball real per als futurs dietistes-nutricionistes alhora que permet desenvolupar classes teòriques i realitzar recerca aplicada a la dietètica, nutrició i gastronomia.
El TecnoCampus aposta per la creació d'un laboratori gastronòmic de referència que simula una cuina industrial amb tot l'equipament necessari per al desenvolupament de classes pràctiques, demostracions de cuina i innovació gastronòmica. Aquest espai no sols aquesta disponible per a la comunitat universitària del Tecnocampus, sinó també per al sector gastronòmic i de la restauració del territori.
La creació del Laboratori Gastronòmic dona resposta a la necessitat de tenir un espai dins de la pròpia universitat on es puguin desenvolupar les classes pràctiques, teòriques i activitats de recerca relacionades amb l'àrea de la dietètica, la nutrició i la gastronomia, a més d'estar obert a les empreses del sector del territori.
Per tant, el Laboratori Gastronòmic està preparat per a desenvolupar diferents activitats, com ara:
En aquest espai s'ofereixen les activitats docents i pràctiques del Grau en Nutrició Humana i Dietètica, així com seminaris específics del Grau en Infermeria, Grau en Fisioteràpia, Grau en CAFE i doble grau en Fisioteràpia i CAFE. També es desenvolupen activitats internes de la universitat, com els tallers link sobre alimentació saludable, destinats a estudiants de batxillerat i cicles formatius. A més, també s'imparteixen xerrades d'interès en aquest camp dirigides al personal docent, investigador, tècnic i de serveis.
En el Laboratori Gastronòmic es desenvolupen activitats de recerca i innovació en el camp de la nutrició clínica, esportiva i gastronòmica, contribuint d'aquesta manera a la comunitat científica i promovent la cooperació interdisciplinària.
El Laboratori Gastronòmic posa a la disposició de les empreses interessades un espai equipat amb l'última tecnologia en restauració oferint assessorament per part del personal tècnic especialitzat dels diferents equips disponibles. En aquesta instal·lació es podran realitzar activitats diverses, com ara cuina en directe, demostracions d'equipament, sessions de seguretat alimentària… entre altres.
El Laboratori Gastronòmic compta amb un espai de 350m2 dissenyat en dues àrees:
L'àrea de docència teòrica està destinat a realitzar les sessions de classes magistrals dels diferents graus i les xerrades relacionades amb el camp de l'alimentació saludable, tant a personal del Tecnocampus com a alumnes de cicles formatius i batxillerat. A aquesta àrea es pot accedir tant des de l'interior del TMC6 com des de l'exterior a peu de carrer.
Aquest espai compta amb el següent equipament:
· Ordinador
· Pantalla
· Pissarra blanca
· 30 cadires amb pala d'escriptura
L'àrea de docència pràctica està destinat a realitzar les pràctiques dels estudiants dels diferents graus, principalment, el de Nutrició Humana i Dietètica, en l'àmbit de la nutrició clínica, esportiva i restauració col·lectiva. A més, també és l'espai on tindran lloc les activitats de recerca científica i innovació en el camp de l'alimentació. A aquesta àrea es pot accedir tant des de de l'interior del TMC6 com des de l'exterior a peu de carrer.
Per a això consta d'un espai polivalent i àgil en la seva reestructuració. Imitant una cuina industrial, disposa de 13 taules de treball d'acer inoxidable mòbils i de fàcil distribució, a més d'una taula dissenyada per a persones amb diversitat funcional (cadires de rodes). També presenta una taula refrigerada de 3 portes amb rodes i dos rentamans d'acer inoxidable. Compta amb un sostre filtrant (campana d'extracció) a 2 metres d'altura de gran potència, ideal per a realitzar cuina en directe. Té una zona de rentada totalment equipada amb una taula de rentada d'olles amb dues piques, rentavaixelles de capota, rentadora-assecadora i un sistema d'aigua ozonizada que permet l'estalvi de detergents i desinfectants. A més, presenta un gran rebost per a l'emmagatzematge d'aliments i dos refrigeradors i un congelador de dues portes amb un sistema de control de temperatura per sonda. Finalment, disposa d'un vestuari amb taquilles, un lavabo adaptat, una zona d'emmagatzematge de residus i un despatx per al responsable del laboratori gastronòmic.
A més, compta amb el següent equipament:
· Forn mixt de convecció 10 GN 1/1
· Forn elèctric de convecció de 3 nivells
· Envasadora al buit
· Cocedor al buit a baixa temperatura GN 1/1
· Fregidora clàssica
· Fregidora d'aire
· Microones
· Robot de cuina
· Talladora d'embotits
· Batedores de got
· Batedores elèctriques de mà
· Liquadores
· Espremedors
· Plaques d'inducció d'1 i 2 fogons
· Bàscula digital de plataforma
· Bàscula digital de precisió
· Balances digitals de cuina
· Deshidratadora
· Emulsionadora
· Olles de pressió
· Cafetera superautomática
· Esterilitzador de ganivets
· Forn holandès
· Carros de servei
· Utensilis i parament de cuina (olles, paelles, vaixella, coberteria, coladors, escorredores, pinces, espàtules, escumadores, corrons, morters…etc.).
La Biblioteca és un servei del TecnoCampus a la seva comunitat educativa que disposa d'espais de treball i d’estudi en silenci, així com un fons bibliogràfic adient als estudis que s’imparteixen.
L’accés és lliure per a estudiants i exestudiants, personal docent i personal d’administració i serveis. Està integrada al Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya.
A més, a la biblioteca podràs reservar espais i accedir a tot tipus de recursos d’informació (també d’altres universitats).