Que estàs buscant?
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E11_Proporcionar una atenció de fisioteràpia eficaç, oferint una assistència integral als pacients
E14_Incorporar els principis ètics i legals de la professió a la pràctica professional, així com integrar els aspectes socials i comunitaris en la presa de decisions
E23_Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de l'ésser humà
T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació
Aquesta assignatura pretén relacionar la fisioteràpia i la pedagogia, entenent aquesta última com una disciplina important pel millor desenvolupament de la feina del/la fisioterapeuta. Es mostrarà, a través de diferents activitats (enmarcades dins la perspectiva de gènere), la importància i la necessitat d'integrar les competències d'ambdues disciplines, per tal d'assolir de la millor manera els objectius propis de la fisioteràpia.
RA10- Aplica, basant-se en el coneixement, els canvis i adaptacions que es produeixen per la variació d'edat, gènere i estres ambiental
RA15- Aplica, basat en el coneixement, els principis conductuals en el context educatiu, recreatiu, de la activitat física i la salut i de l'entrenament esportiu
RA17- Escull tècniques de modificació de conducta que es poden utilitzar als diferents àmbits d'actuació professional
RA39- Realitza l'anàlisi de les conductes específiques als diversos contextos d'intervenció professional que poden ser risc per a la salut de les persones
METODOLOGIA | HORES |
AF1.Classe teòrica | 33 |
AF6. Estudi i treball en grup | 20 |
AF7. Estudi i treball autònom, individual | 47 |
Total | 100 |
Les activitats de l’assignatura segueixen el sistema d’avaluació contínua, és a dir, que al llarg del trimestre la docent planteja diverses activitats, que els estudiants han de resoldre i entregar. El treball de cada una de les activitats permet valorar a l'alumnat el seguiment que fa a l’assignatura i els elements de millora, a partir dels comentaris i notes que el docent farà de les activitats.
Les activitats que es plantegen poden ser individuals o en grups de treball. El docent dona les indicacions per tal que els estudiants les puguin elaborar i entregar. Totes les activitats que es plantegen estan pensades perquè l'alumnat tingui una perspectiva pràctica dels temes que es desenvolupen a llarg de les deu setmanes del trimestre.
MD1. Mètode d'exposició o lliçó magistral: transmissió de coneixements i activació dels processos cognitius de l'estudiant mitjançant l'aprenentatge unidireccional
MD2. Cas d'estudi: adquisició d'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats
MD3. Resolució d'exercicis i problemes: exercici, assaig i implementació de coneixements previs
MD4. Aprenentatge basat en problemes (ABP): Desenvolupament de coneixements actius mitjançant la resolució de problemes
MD5. Aprenentatge orientat al projecte: dur a terme un projecte per resoldre un problema, aplicant habilitats i coneixements adquirits
MD6. Aprenentatge cooperatiu: fomentar el coneixement actiu i significatiu de manera cooperativa
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
Activitat avaluadora |
Ponderació |
SE1. Portafoli electrònic |
30% |
SE2. Exposició Oral |
20% |
SE3. Examen |
30% |
SE4. Autoavaluació | 10% |
SE5. Co-avaluació | 10% |
|
100% |
L'assignatura s'avaluarà sempre i quan l'assistència a classe sigui com a mínim del 80%. Si no s'assoleix aquest mínim, la qualificació de l'assignatura serà "No presentat/da" i no es tindrà dret a recuperació. La nota de tasques és la mitjana entre totes les tasques realitzades durant el curs. Per poder fer mitja és requisit indispensable aprovar el treball individual (la mitja entre tots els treballs individuals ha de ser de 5) i l’Examen. Les tasques o treballs que no es presentin en el termini establert no s'avaluaran, i per tant, tindran com a nota "0".
Algunes activitats dutes a terme durant el trimestre tindran components autoevaluadors i co-avaluadors, per formar part d'aquesta manera d'un aprenentatge significatiu.
Nota: Els alumnes repetidors hauran d'assistir al primer dia de classe, per tal de planificar les exigències previstes de participació. No es guarda cap nota del curs anterior.
Període de Recuperació
Velasco Arias, Sara. Sexos, género y salud : teoría y métodos para la práctica clínica y programas de salud. Madrid: Biblioteca Nueva, 2014. Print.
Cañizares Márquez, José María, and Carmen Carbonero Celis. La educación física y el deporte como elemento sociocultural: juegos y deportes populares, autóctonos y tradicionales : las actividades físicas organizadas en el medio natural. Sevilla: Wanceulen Editorial, 2016. Print.
Chiva, O. i Martí, M. (coord.). (2016). Métodos pedagógicos activos y globalizadores. Conceptualización y propuestas de aplicación. Barcelona: Graó.
Gómez, Sandra María. Pedagogía: planteos epistemológicos y perspectivas educativas. Córdoba: Editorial Brujas, 2019. Print.
Sáez López, José Manuel. Estilos de aprendizaje y métodos de enseñanza. Madrid: UNED, 2018. Print.
Prat, M. i Soler, S. (2003). Actitudes, valores y normas en la educación física y e deporte. Barcelona: INDE.