Que estàs buscant?
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
Aquesta assignatura pretén relacionar la fisioteràpia i la pedagogia, entenent aquesta última com una disciplina important pel millor desenvolupament de la feina del/la fisioterapeuta. Es mostrarà, a través de diferents activitats, la importància i la necessitat d'integrar les competències d'ambdues disciplines, per tal d'assolir de la millor manera els objectius propis de la fisioteràpia.
- Aplica, basant-se en el coneixement, els canvis i adaptacions que es produeixen per la variació d'edat, gènere i estres ambiental
- Aplica, basat en el coneixement, els principis conductuals en el context educatiu, recreatiu, de la activitat física i la salut i de l'entrenament esportiu
METODOLOGIA | HORES |
Classe magistral | 50 |
Tutoria grupal | 2 |
Treball individual | 8 |
Treball en grup | 15 |
Estudi personal | 75 |
Total | 150 |
Les activitats de l’assignatura segueixen el sistema d’avaluació contínua, és a dir, que al llarg del trimestre el docent planteja diverses activitats, que els estudiants han de resoldre i entregar. El treball de cada una de les activitats permet valorar a l’estudiant el seguiment que fa a l’assignatura i els elements de millora, a partir dels comentaris i notes que el docent farà de les activitats.
Les activitats que es plantegen poden ser individuals o en grups de treball. El docent dona les indicacions per tal que els estudiants les puguin elaborar i entregar. Totes les activitats que es plantegen estan pensades perquè els estudiant tinguin una perspectiva pràctica dels temes que es desenvolupen a llarg de les deu setmanes del trimestre.
El tipus d'activitats seran:
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Treball individual |
30% |
Examen |
50% |
Participació discussió |
20% |
|
100% |
L'assignatura s'avaluarà sempre i quan l'assistència a classe sigui com a mínim del 80%. Si no s'assoleix aquest mínim, la qualificació de l'assignatura serà "No presentat/da" i no es tindrà dret a recuperació. La nota de tasques és el promig entre totes les tasques realitzades durant el curs. Per poder fer mitja és requisit indispensable aprovar el treball individual (la mitja entre tots els treballs individuals ha de ser de 5) i l’Examen.
Nota: Els alumnes repetidors hauran d'assistir al primer dia de classe, per tal de planificar amb les professores les exigències previstes de participació. No es guarda cap nota del curs anterior.
Període de Recuperació
Els treballs individuals no es podràn recuperar.
En el cas de que l’assignatura estigui suspesa s’haurà de recuperar l’Examen i la discusió.
Per fer mitja s’haurà d’aprovar amb un 5 (sobre 10) per poder promitjar amb la resta de activitats avaluadores que ja estiguin aprovades .
Parlebas, P. (2001). Juegos, deporte y sociedad. Léxico de praxología motriz. Barcelona: INDE.
Chiva, O. i Martí, M. (coord.). (2016). Métodos pedagógicos activos y globalizadores. Conceptualización y propuestas de aplicación. Barcelona: Graó.
Blázquez, D. (2013). Diez competencias docentes para ser mejor profesor de educación física. Barcelona. INDE.
Blázquez, D. (coord.). (2016). Métodos de enseñanza en educación física. Enfoques innovadores para la enseñanza de competencias. Barcelona: INDE.
Blázquez, D. (2017). Cómo evaluar bien en educación física. Barcelona. INDE
Prat, M. i Soler, S. (2003). Actitudes, valores y normas en la educación física y e deporte. Barcelona: INDE.