Que estàs buscant?
RAE3 - Identificarà els aspectes psicològics i socials en la relació fisioterapeuta-pacient comprenent el resultat en l'estat de salut o malaltia de les persones, famílies i comunitat.
RAE22 - Promourà el desenvolupament d'hàbits de vida saludables, implementant l'educació per a la salut en les persones i comunitats observant-se en els seminaris pràctics i les pràctiques acadèmiques externes.
RAE23 - Serà capaç de descriure el Sistema Sanitari Espanyol i els aspectes relacionats amb la gestió dels serveis de salut, fonamentalment aquells en els quals intervingui la fisioteràpia, analitzant els processos de gestió d'un servei o unitat de Fisioteràpia.
RAE27 - Desenvoluparà la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per a dissenyar solucions en l'àmbit professional.
En la formació en ciències de la salut, es considera imprescindible la reflexió sobre el concepte de salut més enllà de la vivència individual i el paradigma biomèdic: el concepte global de la salut poblacional. Quins elements la determinen i quines estratègies podem usar per millorar la salut de tota la població.
Aquesta assignatura posa el focus en desenvolupar capacitat per oferir una atenció amb visió global i integral que permeti tenir en compte les necessitats de la persona, la realitat del grup al que pertany, el seu entorn i la influència del context social; per tant s'introdueix la perspectiva de gènere en la docència donant-li especial rellevància en tots els blocs però amb més detall en el temari de salut comunitària i epidemiologia social on s'aborda les diferències per raó de sexe i gènere.
Els continguts es desenvolupen en diferents temes que pretenen aportar un aprenentatge progressiu del marc teòric de la disciplina de la salut pública.
ÍNDEX DE CONTINGUTS
1. Concepte de Salut Pública
2. Sistemes sanitaris
3. Promoció de la salut
4. Prevenció de malaltia
5. Protecció de la salut
6. Vigilància epidemiològica
7. Epidemiologia
Sistema d'avaluació |
Ponderació màxima |
Ponderació mínima |
SE1. Portafolis |
10% |
40% |
SE2. Exposició |
20% |
50% |
SE3. Examen |
30% |
60% |
SE4. Autoavaluació |
5% |
30% |
SE5. Avaluació entre iguals (2P2) o coavaluació |
5% |
30% |
D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació és de No presentat/da, no s'hi podrà optar a la recuperació. L'avaluació continuada no és recuperable.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
DEL REY CALERO J, GIL DE MIGUEL A. Diccionario de epidemiologia, salud pública y comunitària. Editorial universitària Ramon Areces. Servicio de publicacions
FRIAS OSUNA A. Salud pública y educación para la salud. Barcelona: Masson, 2000
HÉRNANDEZ –AGUADO et al. Manual de epidemiologia y salud pública: para grados en ciencias de la salud.2ª ed. Médica Panamericana, 2011.
PIÉDROLA GIL, G. Medicina Preventiva Y Salud Pública. Madrid: Salvat, 2004
Agència de salut pública de Catalunya http://salutpublica.gencat.cat/ca/inici/
Departament de Salut: http://salutweb.gencat.cat/ca/inici