Que estàs buscant?
RAE15 - Dissenyarà les diferents modalitats i procediments generals d'intervenció en Fisioteràpia aplicant la Massoteràpia, Electroteràpia, Magnetoteràpia, Hidroteràpia, Balneoteràpia, Climatoteràpia, Talassoteràpia, Termoteràpia, Crioteràpia, Vibroteràpia, Fototeràpia, Pressoteràpia, teràpies derivades d'altres agents físics, així com aspectes fonamentals de l'Ergoteràpia i altres teràpies afins a l'àmbit de competència de la fisioteràpia, en els seminaris pràctics i en les pràctiques acadèmiques externes.
RAE16 - Elaborarà el tractament fisioterapèutic més apropiat en els diferents processos d'alteració, prevenció i promoció de la salut en les fases de creixement i desenvolupament, aplicant les guies de bona pràctica clínica.
RAE18 - Aplicarà els mètodes i tècniques específiques referits a l'aparell locomotor (incloent-hi teràpies manuals, teràpies manipulatives articulars, exercici terapèutic) als processos neurològics, a l'aparell respiratori, al sistema cardiocirculatori i a les alteracions de l'estàtica i la dinàmica en els seminaris pràctics.
RAE20 - Aplicarà seguint una anàlisi, el moviment com a mesura terapèutica, segons els principis ergonòmics i antropomètrics en pacient/usuari en el seu procés, promovent la seva participació durant els seminaris pràctics.
Aquesta assignatura té com objectiu mostrar el diferents entorn on és possible realitazar un tractament de Fisioteràpia. És treballarà sobre el medi aquàtic i sobre la teràpia assitida amb cavallas, focalitzant-se en l'Hipoteràpia.
L'aigua és un entorn que ofereix diferents possibilitats a l'hora de treballar. Els beneficis que s'obtenen han estat provats en els darrers anys. Els pacients relaten la sensació que en aquest medi poden realitzar activitats que fora no poden dur a terme. La feina del fisioterapeuta és descobrir i pautar aquestes propostes i fer que siguin útils fora de l'aigua.
L'Hipoteràpia, és un tècnica bastant innovadora que s'està utilitzant per tractar pacients amb diferents patologies. És una teràpia multidisciplinar i amb aquesta assignatura es pretèn que l'alumne pugui assolir uns objectius i uns coneixements tants bàsics com profunds sobre l'Hipoteràpia.
“Aquesta assignatura vetlla per introduir la perspectiva de gènere en els seus continguts".
Bloc Teràpia aquàtica
Bloc Hipoteràpia
L'avaluació final pot ponderar segons els següents sistemes d'avaluació:
Activitat | Ponderació |
SE1. Portafoli electrònic | 10 - 40% |
SE2. Exposición oral | 20 - 50% |
SE3. Examen | 30 - 60% |
SE4. Autoavaluació | 5 - 30% |
SE5. Avaluació entre iguals | 5 - 30% |
La participació a les activitats a l’aula i en les discussions, s'avaluaran sempre i quan l'assistència a classe sigui com a mínim del 80%. Si no s'assoleix aquest mínim, la qualificació de l'assignatura serà "No presentat/da" i no es tindrà dret a recuperació.
Si se suspèn el total de l'assignatura, existeix la possibilitat de recuperar durant el període de recuperació.
“La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.”
Güeita, J; Alonso, M; Fernández, C. Terapia Acuatica. Elsevier, 2015
Güeita-Rodríguez J et al. Rev Neurol 2019; 68: 181-9.
Casady,R.L. & Nichlos-Larsen, D.S. (2004).The effect of hippo therapy on ten children with cerebral palsy. Prediatr Phys Ther, 16(3), 165-172.
Castillo, FJ. Fisioterapia acuática. Editorial Formación Alcalá. Jaén, 2012.
Colado, JC. Acondicionamento Físico en medio acuático. Ed.Paidotribo. Barcelona, 2004
Cole, AJ & Becker, B. Comprehensive Aquatic Therapy. Butterworth Heinemann. Philadelphia, 2004.
Falke, G. (2009). Equinoterapia. Enfoque clínico, psicológico y social. Revista de la Asociación Médica Argentina, 122(2), 16-19.
Pérez, L., Rodríguez, J. y Rodríguez, N. (2008). La equinoterapia en el tratamiento de la discapacidad infantil. Centro Provincial de Información de Ciencias Médicas de Camagüey, 12(1), 1-8.