Que estàs buscant?
RAE3 - Identificarà els aspectes psicològics i socials en la relació fisioterapeuta-pacient comprenent el resultat en l'estat de salut o malaltia de les persones, famílies i comunitat.
RAE4 - Incorporarà tècniques d'assertivitat i habilitats socials aplicant-les, en l'educació per a la salut en els usuaris al llarg de tota la vida, en la realització dels seminaris pràctics.
RAE5 - Serà capaç d'identificar els factors que intervenen en situacions de treball en equip i de lideratge, en les activitats teòriques i/o pràctiques en les quals es treballi en aquesta modalitat.
RAE10 - Identificarà els problemes psicològics i físics derivats de la violència de gènere realitzant la detecció precoç, l'assistència, i la rehabilitació de les víctimes d'aquesta manera de violència en els seminaris pràctics, la simulació i les pràctiques acadèmiques externes.
Aquesta assignatura pretén relacionar la fisioteràpia i la pedagogia, entenent aquesta última com una disciplina important pel millor desenvolupament de la feina del/la fisioterapeuta. Es mostrarà, a través de diferents activitats (enmarcades dins la perspectiva de gènere), la importància i la necessitat d'integrar les competències d'ambdues disciplines, per tal d'assolir de la millor manera els objectius propis de la fisioteràpia.
1. Modalitats d'atenció educativa
2. L'educació i la fisioteràpia
3. La socialització
4. El procés educatiu
5. La comunicació
6. Objectius i avaluació
7. La sessió dirigida
8. L'aprenentatge vivenciat
9. La gamificació
10. Integració dels continguts treballats
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
Sistema d'avaluació | Ponderació |
---|---|
SE1. Portafoli electrònic | 10-40 % |
SE2. Exposició oral | 20-50 % |
SE3. Examen | 30-60 % |
SE4. Auto-avaluació | 5-30 % |
SE5. Avaluació entre iguals (2P2) o co-avaluació | 5-30 % |
Total | 100% |
L'assignatura s'avaluarà sempre i quan l'assistència a classe sigui com a mínim del 80%. Si no s'assoleix aquest mínim, la qualificació de l'assignatura serà "No presentat/da" i no es tindrà dret a recuperació.
Si es suspèn el total de l'assignatura, existeix la possibilitat de recuperar durant el període de recuperació.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Blázquez, D. (2013). Diez competencias docentes para ser mejor profesor de educación física. Barcelona. INDE.
Chiva, O. i Martí, M. (coord.). (2016). Métodos pedagógicos activos y globalizadores. Conceptualización y propuestas de aplicación. Barcelona: Graó.
Parlebas, P. (2001). Juegos, deporte y sociedad. Léxico de praxología motriz. Barcelona: INDE.
Serrano. (2003). El Regal de la comunicació. Ara Llibres.
Neurociencias, didáctica y pedagogía: aportes a la escuela de hoy. (2018). Bonum.
Víctor M. Martín solbes, & Eduardo S. Vila Merino. (2015). IGUALDAD DE GÉNERO Y PEDAGOGÍA/EDUCACIÓN SOCIAL: UN ENCUENTRO ONTOLÓGICO. In Género, Educación y Convivencia (1st ed., p. 167–). Dykinson.
Blázquez Sánchez. (2021). Cómo evaluar bien?: educación física. INDE.