Informació general


Tipus d'assignatura: Bàsica

Coordinador: Esther Mur Gimeno

Trimestre: Tercer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Maria Lluïsa Segura Ferrando
Pere Bacardit Pintó 

Idiomes d'impartició


  • Castellano
  • Català

Competències


Competències específiques
  • RAE3 - Identificarà els aspectes psicològics i socials en la relació fisioterapeuta-pacient comprenent el resultat en l'estat de salut o malaltia de les persones, famílies i comunitat.
     

  • RAE4 - Incorporarà tècniques d'assertivitat i habilitats socials aplicant-les, en l'educació per a la salut en els usuaris al llarg de tota la vida, en la realització dels seminaris pràctics.
     

  • RAE5 - Serà capaç d'identificar els factors que intervenen en situacions de treball en equip i de lideratge, en les activitats teòriques i/o pràctiques en les quals es treballi en aquesta modalitat.
     

  • RAE10 - Identificarà els problemes psicològics i físics derivats de la violència de gènere realitzant la detecció precoç, l'assistència, i la rehabilitació de les víctimes d'aquesta manera de violència en els seminaris pràctics, la simulació i les pràctiques acadèmiques externes.
     

Descripció


Aquesta assignatura pretén relacionar la fisioteràpia i la pedagogia, entenent aquesta última com una disciplina important pel millor desenvolupament de la feina del/la fisioterapeuta. Es mostrarà, a través de diferents activitats (enmarcades dins la perspectiva de gènere), la importància i la necessitat d'integrar les competències d'ambdues disciplines, per tal d'assolir de la millor manera els objectius propis de la fisioteràpia.

Continguts


1. Modalitats d'atenció educativa

2. L'educació i la fisioteràpia

3. La socialització

4. El procés educatiu

5. La comunicació

6. Objectius i avaluació

7. La sessió dirigida

8. L'aprenentatge vivenciat

9. La gamificació

10. Integració dels continguts treballats

Sistema d'avaluació


Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:

0 - 4,9: Suspès

5,0 - 6,9: Aprovat

7,0 - 8,9: Notable

9,0 - 10: Excel·lent

Sistema d'avaluació Ponderació
SE1. Portafoli electrònic 10-40 %
SE2. Exposició oral 20-50 %
SE3. Examen 30-60 %
SE4. Auto-avaluació 5-30 %
SE5. Avaluació entre iguals (2P2) o co-avaluació 5-30 %
Total  100%

 

L'assignatura s'avaluarà sempre i quan l'assistència a classe sigui com a mínim del 80%. Si no s'assoleix aquest mínim, la qualificació de l'assignatura serà "No presentat/da" i no es tindrà dret a recuperació.

Si es suspèn el total de l'assignatura, existeix la possibilitat de recuperar durant el període de recuperació.

La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.

Bibliografia


Bàsic

Blázquez, D. (2013). Diez competencias docentes para ser mejor profesor de educación física. Barcelona. INDE.

Chiva, O. i Martí, M. (coord.). (2016). Métodos pedagógicos activos y globalizadores. Conceptualización y propuestas de aplicación. Barcelona: Graó.

Parlebas, P. (2001). Juegos, deporte y sociedad. Léxico de praxología motriz. Barcelona: INDE.

Complementary

Serrano. (2003). El Regal de la comunicació. Ara Llibres.

  Neurociencias, didáctica y pedagogía: aportes a la escuela de hoy. (2018). Bonum.

 Víctor M. Martín solbes, & Eduardo S. Vila Merino. (2015). IGUALDAD DE GÉNERO Y PEDAGOGÍA/EDUCACIÓN SOCIAL: UN ENCUENTRO ONTOLÓGICO. In Género, Educación y Convivencia (1st ed., p. 167–). Dykinson.

Blázquez Sánchez. (2021). Cómo evaluar bien?: educación física. INDE.