Que estàs buscant?
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que tingui la seva base en l'educació secundaria general, i s'acostumi a trobar a un nivell que, tot i que amb el suport de llibre de text avançats, inclogui també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
EFB1_Capacitat per a la resolució dels problemes matemàtics que puguin plantejar-se a l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre: àlgebra lineal, càlcul diferencial i integral, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
L'assignatura capacita l'estudiant per a la comprensió i/o resolució de problemes matemàtics, que poden plantejar-se en l'enginyeria, relacionats amb l'àlgebra lineal.
Els resultats d'aprenentatge especifiquen la mesura concreta de les competències treballades.
Aquesta assignatura contribueix als següents resultats d'aprenentatge especificats per a la matèria a la qual pertany:
Les classes seran magistrals (desenvolupament de la teoria i exemples pràctics) i participatives (preguntes conceptuals, resolució guiada d'exercicis i exposició d'exercicis per part dels estudiants).
Conjunts i les seves operacions
Producte cartesià de conjunts, correspondències i aplicacions
Vectors i matrius
Vectors i sistemes d'equacions lineals
Operacions amb matrius
Espais vectorials i bases
Aplicacions lineals
Aplicacions lineals i matrius associades
Canvis de base en una aplicació lineal
Geometria del pla i de l’espai
Equacions de rectes i plans
Posicions relatives de rectes i plans
Transformacions afins
Classe magistral: desenvolupament de la teoria i exemples pràctics.
Classe participativa: instrucció col·laborativa amb preguntes conceptuals i resolució d'exercicis guiats pel professor/a (recullen evidències d'aprenentatge de quasi tots els resultats esperats, com a guia d'autoavaluació de l'estudiant i de la seva participació activa a classe).
Resolució i presentació d'exercicis en grup: resolució i exposició d'exercicis per part dels estudiants (recullen evidències de tots els resultats esperats, especialment el RA6).
Proves d'avaluació: quatre proves d´avaluació, una per tema, i de caràcter alliberador (recullen evidències d'aprenentatge de tots els resultats esperats).
75% l´activitat Proves d´avaluació, recuperable per temes en cas de suspendre l´assignatura (cal obtenir una nota mínima de 4/10 en aquesta activitat per tal de superar l´assignatura).
20% l´activitat Resolució i presentació d´exercicis en grup (no recuperable)
5% la participació activa a classe (recuperable a través de l´activitat d´exercicis d´avaluació)
Castellet, M.; Llerena, I. (1988): Àlgebra lineal i geometria. Bellaterra: Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Lay, David C; Murrieta Murrieta, Jesús Elmer (2007). Algebra lineal y sus aplicaciones. 3ª ed. Pearson Educación
Holt, Jeffrey (2013). Linear Algebra with Applications. Freeman
Queysanne, Michel (1990). Álgebra Básica. Vicens-Vives