Que estàs buscant?
E15_Tenir coneixements bàsics dels sistemes de producció i fabricació
E17_Tenir coneixements aplicats de l'organització d'empreses
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com un membre més, o realitzant tasques de direcció, amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Assignatura emmarcada en la matèria d’Organització de la Producció. L’assignatura pretén capacitar l’estudiant en els aspectes bàsics del disseny i la gestió dels sistemes productius. En concret s’estudien mètodes de planificació agregada i gestió de l’estoc a l’empresa industrial. Addicionalment s’estudien els aspectes bàsics del disseny de sistemes productius, com la localització del sistema, la distribució en planta i el disseny del procés de fabricació. Tot això complementat amb la presentació de les principals tecnologies de gestió emprades a l’empresa industrial.
En acabar l’assignatura l’estudiant o estudianta ha de ser capaç de:
L'assignatura consta de 4 hores setmanals de classe presencial i a l'aula (grup gran), on es treballaran els continguts teòrics i es resoldran exercicis i problemes de caire pràctic; i consta també de sessions de laboratori de 2 hores setmanals fins a un total de 20 hores de caire pràctic al laboratori d'informàtica (grup petit).
Per a cada tema de l’assignatura, l’alumne disposarà d’una Guia Metodològica que inclourà: Esquema dels continguts teòrics, proposta d’exercicis i problemes, enunciats de les activitats relacionades, lectures recomanades, i test d’autoavaluació dels objectius d’aprenentatge.
Tant les sessions de teoria com les de laboratori són d'assistència obligatòria, i aquestes darreres es desenvoluparan reunint els estudiants en grups de 2 a 6 persones, segons l'activitat. Cada activitat necessitarà una preparació prèvia que es realitzarà, una part, a les classes presencials a l'aula, i una altra l'hauran de fer els estudiants en el temps d'aprenentatge autònom. Aquestes activitats s'allargaran temporalment més enllà de les hores de laboratori, i els estudiants les hauran de completar durant el temps d'aprenentatge autònom.
Sempre que es consideri escaient es posarà a disposició dels estudiants activitats de caire totalment voluntari que l'ajudin a preparar feina i a preparar-se per les de caire obligatori.
Títol contingut 1: Introducció a l'Organització de la producció
Títol contingut 2: Planificació i programació agregada
Títol contingut 3: Gestió d'estocs
Títol contingut 4: Investigació operativa
Títol contingut 5: Disseny de sistemes productius
Títol contingut 6: Tecnologies de suport a la gestió de la producció
Títol contingut 7: El pla de producció i qualitat
Títol de l’activitat 1: PLANIFICACIÓ DE LA PRODUCCIÓ PEL MÈTODE TABULAR A PARTIR DE LA DEMANDA PREVISTA. SISTEMA D'INVENTARI DE DEMANDA DEPENDENT (MRP)
Títol de l’activitat 2: PLANIFICACIÓ DE LA PRODUCCIÓ. SISTEMA D'INVENTARI DE DEMANDA INDEPENDENT
Títol de l’activitat 3: PLANIFICACIÓ DE LA PRODUCCIÓ PER PROGRAMACIÓ MATEMÀTICA
Títol de l’activitat 4: PLA DE PRODUCCIÓ I QUALITAT
Títol de l’activitat 5: EXAMEN 1
Títol de l’activitat 6: EXAMEN 2
Per a cada activitat, els docents informaran de les normes i condicions particulars que les regeixin. Aquesta informació es comunicarà a l'aula física i/o es publicarà a l'aula virtual.
Les activitats unipersonals pressuposen el compromís de l'estudiant de realitzar-les de manera individual. Es consideraran suspeses totes aquelles activitats en què l'estudiant no acompleixi aquest compromís amb independència del seu paper (origen o destí).
Igualment, les activitats que s'hagin de realitzar en grups pressuposen el compromís per part dels estudiants que l'integren de realitzar-les en el si del grup. Es consideraran suspeses totes aquelles activitat en què el grup no hagi respectat aquest compromís amb independència del seu paper (origen o destí). La responsabilitat dels resultats del treball és del grup, i no pas de les individualitats que el composen. En qualsevol cas, els docents poden, en base a la informació de què disposin, personalitzar la qualificació per a cada integrant del grup.
Qualsevol activitat no lliurada es considerarà puntuada amb zero punts. La no assistència a alguna sessió de laboratori exclou de forma automàtica de l'avaluació de l'activitat corresponent, considerant-se puntuada amb zero punts.
És potestatiu dels docents acceptar o no lliuraments fora dels terminis que s'indiquin. En el cas que aquests lliuraments fora de termini s'acceptin, és potestatiu del docent decidir si aplica alguna penalització i la quantia d'aquesta.
La qualificació final és la suma ponderada de les qualificacions de les activitats:
Activitat 1: 5%
Activitat 2: 5%
Activitat 3: 5%
Activitat 4: 20%
Activitat 5 (Examen 1): 30%
Activitat 6 (Examen 2): 35%
L’assistència a les sessions teòriques i de laboratori, i el lliurament dels informes corresponents de les activitats 1, 2, 3 i 4 és condició necessària per a l’avaluació de l’assignatura.
Serà potestatiu dels docents impartidors de l’assignatura decidir sobre la possibilitat d’afegir activitats que permetin la recuperació de les activitats suspeses.
És obligatòria la realització de totes les activitats per a obtenir la qualificació final de l’assignatura. L’algorisme de càlcul de la nota només s’aplica si la nota mitjana ponderada de les Activitat 5 i 6 és major o igual a 4. En cas contrari l’assignatura resta suspesa.
L’examen de recuperació només dona opció a aprovar l’assignatura amb una nota de 5, excepte en el cas en que la nota mitjana ponderada de les 4 primeres activitats sigui igual o superior a 8. En aquest cas la nota final correspondrà a la nota mitjana ponderada de totes les activitats de l’assignatura (l’examen de recuperació correspon a les activitats 5 i 6, i la seva nota haurà de ser major o igual a 4).
Per a les activitats 1 a 4, si el resultat de la seva avaluació no és satisfactori, o els docents ho consideren oportú podran convocar als integrant d’un grup a la realització d’una prova d’avaluació individualitzada.
DOMÍNGUEZ MACHUCA, J. A., et al. (2003). Dirección de operaciones. Aspectos tácticos y operativos en la producción y los servicios. Madrid: McGraw Hill.
HEINZER, J.; RENDER, B. (2010). Dirección de la Producción y de Operaciones. Decisiones tácticas. Madrid: Prentice-Hall.
HORRILLO, J. (2020). Guies Metodològiques de l’assignatura d’Organització de la Producció. Mataró: ESUPT.
BOOTHROYD, G.; DEWHURST, P.; NIGHT, W. (2011). Product Design for Manufacture and Assembly. CRC Press.
ELSAYED, E.A.; BOUCHER, T.O. (1985). Analysis and Conrtrol of Production Systems. New Jersey: Prentice-Hall.
GAITHER, N.; FRAZIER, G. (2000). Administración de Producción y Operaciones. Mèxic: International Thomson.
VELASCO, J. (2007). Organización de la producción. Distribuciones en planta y mejora de los métodos y los tiempos. Teoría y pràctica. Madrid: Pirámide.