Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà.
E8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
E10. Dissenyar i desenvolupar la modelització d'escenes i personatges 3D.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G4. Comunicar informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat com no especialitzat.
G5. Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
T1. Comunicar en un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran els graduats i graduades.
L'assignatura Disseny 3DI es centra en la creació artístico-tècnica dels gràfics per als videojocs. La part artística es refereix a l'aspecte visual i gràfic d'un videojoc. La part tècnica és la conceptualització, disseny i creació de models, texturització i il·luminació en un motor gràfic. En l'assignatura de Disseny 3D I, farem més èmfasi en la part tècnica. L'alumne aprendrà a modelar en 3D tant models orgànics com inorgànics, a generar coordenades UV, a texturitzar, a il·luminar i implementar en un motor gràfic els seus models. Les classes constaran d'una part teòrica i una pràctica, així l'alumne podrà seguir al professor en la realització i explicació d'exemples reals i aquest supervisarà després les pràctiques dels alumnes. Per assolir els coneixements de l'assignatura s'avaluen per un costat exercicis de modelatge curts realitzats a classe i entregues que demostrin l'aprenentatge, a més d'un examen pràctic final.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
En acabar l'assignatura, l'estudiant ha de ser capaç de:
E10.1. Descriure els fonaments del modelatge 3D, les metodologies, els tipus de modelatge, il·luminació, texturització i implementació en motor gràfic.
E10.2. Dissenyar i modelar l'entorn 3D d’un videojoc d'acord amb les especificacions.
E10.3. Desenvolupar el modelatge 3D dels elements d'un videojoc, escenes i props.
E10.4. Composar, Il·luminar i texturitzar una escena 3D.
L'assignatura utilitza les següents metodologies de treball:
Classe magistral, presentacions, càpsules de vídeo, estudi de casos, aprenentatge col·laboratiu, resolució de problemes i aprenentatge basat en preguntes.
Tema 1. Introducció al disseny 3D
1.1.Que es el 3d, vèrtex, arestes i polígons.
1.2.Introducció a 3d max, vistes, navegació i menús.
1.3.Eines de 3dmax,edició de polys, extrusió, divisió, assemblatge de polígons.
Tema 2. Introducció a la texturització.
2.1.Com funciona la texturització, projecció, uvs.
2.2.Els materials, tipologies i tipus de mapes.
2.3.Uvs, seams i unwrap.
2.4.Aplicació de textures a model. (difús).
Tema 3. Il·luminació.
3.1.Teoria sobre il·luminació,
3.2.Utilització de la il·luminació com a element d'expressió.
3.3.Creació d'una escena il·luminada en unity.
Tema 4. Baking de textures de highpoly a lowpoly.
4.1.Que és un bake
4.2.Retopologia
4.3.Explicació de normalmaps, altres mapes i les seves utilitzacions
4.4.Aplicació dels mapes a materials de 3dmax i PBR
4.5.Introducció a software de texturització avançada.
Tema 5. Creació d'assets per a un joc.
5.1.Anàlisis del joc sobre el qual hem de realitzar l'asset. (guies d'estil, moodboards )
5.2.Assets modulars, escenaris i interiors, roques, textures desert, nau i interior. (reutilització d'assets )
5.3.Creació de concept art.( look and feel concepts i blueprints )
5.4.Modelant amb referències, blueprints, planta, perfil i alçat
5.5.Generació d'ID maps i UVS avançades
Tema 6. Creació d'una escena a unity.
6.1.Sistemes de creació d'escenes, predisseny amb blocking
6.2.Importació i col·locació de models
6.3.Edició i texturització de terreny a unity
6.4.Realització d'un skybox o esfera amb imatges 360
6.5.Creació de prefabs, i organització de projectes
6.6.Il·luminació dimàmica i Baking de lightmaps.
Amb l'objectiu de recollir evidència de l'assoliment dels resultats d'aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu.
A1. Exercicis a classe (Evidència del resultat d'aprenentatge E10.1-E10.2-E10.3-E10.4)
Realització de varios exercicis curts a classe relacionats amb la matèria del dia.
A2. Pràctiques de laboratori - Individual: Modelatge d'un model per a un motor gràfic. (Evidència del resultat d'aprenentatge E10.2)
Realització d'un model 3D complert, amb un setup de UVS, textures i materials i implementació a motor gràfic.
A3.Pràctiques de laboratori - Individual: Creació d'escenari. (Evidència del resultat d'aprenentatge E10.3 E10.4)
Realització d'escenari 3d i implementació a motor gràfic.
A4. Examen final: Modelatge d'estructures poligonals. (Evidència del resultat d'aprenentatge E1.6)
Realització de models poligonals amb bisells, forats i extrusions.
Criteris generals de les activitats:
-El professor presentarà un enunciat per cada activitat i els criteris d'avaluació i/o rúbriques.
-El professor informarà de les dates i format del lliurament de l'activitat.
La nota de cada alumne es calcularà següent els següents percentatges:
A1. Exercicis a classe: 15%
A2. Pràctiques de laboratori - Individual: Modelatge d'un model per a un motor gràfic: 20%
A3. Pràctiques de laboratori - Individual: Creació d'escenari: 30%
A4. Examen final: 35%
Nota final = A1 0,15 +A2 0,2 + A3 0,3 + A4 0,35
Consideracions:
Recuperació:
3ds max 8 Curso de Iniciación
Josep Molero - INFORBOOK'S, S.L.
ISBN 84-96097-51-X
Arte de videojuegos - Da forma a tus sueños
Daniel González - RA-MA
ISBN 978-84-9964-276-5
3D Max Speed modeling for 3D Artists
Thomas Mooney - Packt Publishing
ISBN 978-1-84969-236-6
3DS Max Modeling for Games Volumes I and II
Andrew Grahan – Focal Press 2015 Edition
ISBN 978-0-240-81606-7
Autodesk 3dS Max Essentials 2016
Dariush Derakhshani & Randi L. Derakhshani
ISBN-13: 978-1119059769
CG Textures
www.cgtextures.com
Técnicas digitales de textura y pintura
Owen Demers - Anaya Multimedia
ISBN 84-415-1305-8
Digital Lighting and Rendering (3rd Edition) (Voices That Matter)
Jeremy Birn
ISBN 978-0321928986
Kelly L. Murdock's Autodesk 3ds Max 2016 Complete Reference Guide
Kelly Murdock