Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
V1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.
V2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
V5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
L’assignatura d’Introducció al Disseny de Jocs suposa la primera aproximació a la ideació, prototipat i creació d’un joc en el marc de la matèria de Disseny i Creació de Jocs. Es treballa des de la perspectiva del joc analògic en aspectes com les mecàniques, les dinàmiques i l’estètica. L’assignatura consta de sessions teòriques, sessions de joc i sessions de prototipat. Per assolir els coneixements l’assignatura s’avalua per un costat la creació d’un prototip en grup i per un altre els coneixements teòrics de manera individual.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
En acabar l’assignatura els estudiants han de ser capaços de:
E1.6. Avaluar els punts forts i dèbils d'un videojoc de manera raonada i exemplificada.
E2.1. Dissenyar mecàniques i regles de joc que en el seu conjunt es denominen jugabilitat.
L'assignatura utilitza les següents metodologies de treball:
Classe Magistral, Càpsules de vídeo, Presentacions.
Tema 1. El joc analògic i el dissenyador de jocs
1.1. El joc de taula contemporani: evolució i tipologies
1.2. De jugar a crear: tipologies i funcions del dissenyador de jocs.
Tema 2. Elements dels jocs
2.1. El joc com a sistema
2.1.1. Les mecàniques: les regles com accions
2.1.2. La jugabilitat o gameplay: el sistema de loops
2.1.3 L’experiència de joc: l’usuari en el centre del sistema
2.2 Elements nuclears del joc
2.2.1. Estructura i reptes
2.2.2. Torn de joc
2.2.3. Accions i recursos
2.2.4. Resolució
2.2.5. Condicions de victòria i finalització
Tema 3. Introducció a la Teoria del Joc
3.1. Segons l'estructura
3.1.1. Jocs simètrics i asimètrics
3.1.2. Jocs de suma zero i suma no zero
3.1.3. Jocs d'estratègia, incertesa i atzar
3.2. Segons el coneixement i l'estratègia guanyadora
3.2.1. Dilema del presoner i Equilibri de Nash
3.2.2. Criteris "Maximin" i "Minimax"
3.2.3. Models d'informació
Tema 4. El disseny de jocs com a disciplina
4.1. Metodologies de disseny d’alt nivell
4.2. Mètodes o eines de disseny
Tema 5. Creació i prototipat de jocs
5.1. D'on vénen les idees? Brainstorming i altres estratègies
5.2. Escollint una perspectiva de disseny: de mecànica a tema, de tema a mecànica
5.3. El prototipat analògic
Amb l'objectiu de recollir evidència de l'assoliment dels resultats d'aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu (Relacionades amb totes les competències comunes):
A1. Exercicis a realitzar a classe o a casa: Anàlisi de mecàniques i jugabilitat en jocs analògics (Evidència del resultat d’aprenentatge E1.6)
Realització d’un anàlisi complet d’un conjunt de jocs no digitals contemporanis en grup a partir dels continguts teòrics de l’assignatura.
A2. Treball en grup: Disseny i implementació d’un prototip de joc analògic (Evidència del resultat d’aprenentatge E2.1)
Ideació i realització d’un prototip analògic de joc de taula.
A3. Examen final (Evidència de tots els resultats d’aprenentatge)
Criteris generals de les activitats:
- El professor presentarà un enunciat per cada activitat i els criteris d’avaluació i/o rúbriques.
- El professor informarà de les dates i format del lliurament de l’activitat.
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Exercicis a realitzar a classe o a casa: Anàlisi de mecàniques i jugabilitat en jocs analògics 20%
A2. Treball en grup: Disseny i implementació d’un prototip de joc analògic 40%
A3. Examen final 40%
Nota final = A1 0,2 + A2 0,4 + A3 0,4
Consideracions:
Recuperació:
Salen, K. & Zimmerman, E. (2003). Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge: MIT Press.
Salen, K. & Zimmerman, E. (2005). The Game Design Reader: A Rules of Play Anthology. Cambridge: MIT Press.
Ham, E. (2015). Tabletop Game Design for Video Game Designers. Abingdon: CRC Press.
Fullerton, T. (2014). Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Abingdon: CRC press.
Rogers, S. (2014). Level Up! The guide to great video game design (2nd Edition). West Sussex: John Wiley & Sons.
Selinker, M. (2011). The Kobold guide to board game design. Kirkland: Kobold Press.
Zubek, R. (2020). Elements of game design. Cambridge: MIT Press.
Colleen, M. & Sharp, J. (2016). Games, Design and Play: A detailed approach to iterative game design. Boston: Addison-Wesley.
Schell, J. (2014). The Art of Game Design: A book of lenses (3rd Edition). Abingdon: CRC Press.
Brathwaite, B. & Schreiber, I. (2009). Challenges for game designers. Boston: Nelson Education.
Koster, R. (2013). Theory of fun for game design. Sebastopol: O'Reilly Media.
Anthropy, A. & Clark, N. (2014). A game design vocabulary: Exploring the foundational principles behind good game design. London: Pearson Education.
Engelstein, G. & Shalev, I. (2019). Building Blocks of Tabletop Game Design: An Encyclopedia of Mechanisms. Abingdon: CRC Press.