Que estàs buscant?
Poden haver-hi materials en castellà, anglès i català.
Mostrar coneixements i habilitats per a la coordinació dels departaments de compres, aprovisionament, producció i distribució d'un producte a qualsevol empresa, analitzant diferents tipus de tècniques
Operacionalitzar l'emmagatzematge de mercaderies, mitjançant aplicacions informàtiques pròpies de la gestió logística
Mostrar coneixements sobre l'organització del transport marítim, terrestre, aeri i multimodal, la gestió aduanera i el comerç internacional per a poder gestionar i/o contractar el transport
Mostrar coneixements sobre el buc i la seva contractació per a la seva utilització como a mitjà de transport tant de mercaderies com de persones, en un entorn de sostenibilitat i respecte al mediambient
Seleccionar i utilitzar instruments quantitatius per a la presa de decisions i contrast d'hipòtesis econòmiques
Capacitat per reconèixer, familiaritzar-se i utilitzar tècniques estadístiques a l’hora de prendre decisions. Tot aquest enfocament farà compatible la capacitat per calcular manualment les diverses eines per un conjunt reduït de dades amb la capacitat d’utilitzar i analitzar i interpretar les sortides (outputs) dels softwares estadístics. Algunes preguntes que es resoldran al llarg del curs amb el que sabrem: Com sabem quina companyia paga un major salari als seus empleats?Són més dispersos els salaris d'homes o de dones? Quina relació hi ha entre les reserves d'una embarcació i la ocupació que finalment hi ha? Podem conèixer la rendibilitat d'una any de educació? Quant augmenta el preu d'un habitatge a la zona del port de Barcelona en augmentar la seva superfície en un metre quadrat? Aquestes dades anteriors són estadísticament significatives? Com podem saber si és estadísticament diferent el preu d'una companyia logística respecte al d'altra?
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Ser capaç de descriure la distribució d'una variable en tots els seus nivells: centralització, dispersió, simetria i curtosi (com per exemple el salaris que paga als seus treballadors una companyia de transport o logística)
Identificar la força de l'associació entre variables.
Diferenciar entre correlació i causalitat
Quantificar la relació causal entre dos variables com la ocupació i les reserves
Identificar i contrastar hipòtesis estadístiques diverses (mitjanes, proporcions, independència d'atributs, ANOVA, coeficients d'un model de regressió)
En les sessions presencials amb tot el grup es combinaran sessions de teoria amb sessions de resolució d'exercicis a mà i amb software, mitjançant casos pràctics amb dades d’empreses reals.
En les sessions pràctiques els estudiants treballaran exercicis i bases de dades amb el programa Minitab/SPSS/R (a determinar). Caldrà portar portàtil a l’aula.
HI haurà una conferència d’un/a professional que utilitza l’Estadística aplicada a la logística o negocis marítims.
Tema 1
|
Introducció
|
Tema 2 |
Estadística Unidimensional
|
Tema 3 |
Estadística bidimensional
|
Tema 4 |
Probabilitat i Inferència
|
Exercici Estadística descriptiva. Individual (Dins i fora de l'aula)
Test estadistica descriptiva. Individual (Dins i fora de l'aula) . Virtual
Exercici associació entre variables quanlitatives. Individual (Dins i fora de l'aula)
Exercici associació entre variables quantitatives. Individual (Dins i fora de l'aula)
Test associació entre variables quantitatives i qualitatives . (Dins i fora de l'aula) . Virtual
Exercici d'inferència estadística. Individual (Dins i fora de l'aula)
Exercici d'inferència estadística aplicat a la regressió. Individual (Dins i fora de l'aula)
Treball amb sofware informàtic. Grup (Dins i forma de l'aula)
Examen. Individual
L'avaluació trimestral tindrà en compte els següents aspectes amb els pesos que s'indiquen:
- Examen final de trimestre: 60%
- Treball en grup amb base de dades: 30%
- Assistència, participació i comportament a classe. Lliurament d'exercicis i pràctiques proposades: 10%
RAYA, J. (2012): Estadística aplicada a los negocios y el Marketing. Prentice Hall
SPIEGELHALTER, D.(2019): The art of statistics: learning by data. Pelican
MOORE, Mc. CABE (2005), Introduction to the practice of Statistics. Freeman
NEWBOLD, PAUL, Carlson, W., Thorne, W. (2007), Estadística para los negocios y la economía, 6ta edición,Madrid, Prentice Hall