Que estàs buscant?
Català/Castellà. Alguns recursos complementaris en Anglès.
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CE8. Dirigir diferents tipus d'entitats turístiques definint objectius, estratègies, polítiques comercials i gestionant els recursos financers.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins a arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per a aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG4. Ser capaç d'integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Turisme i Gestió de l'Oci contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments.
CT4. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
CT5. Dominar les principals aplicacions de les eines informàtiques i les noves tecnologies per a l'activitat acadèmica ordinària.
CT6. Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic.
CT7. Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
Les societats dels països del nostre entorn geogràfic i econòmic han experimentat importants transformacions pel que fa als models d’oci en les darreres dècades. Aquestes transformacions han vingut acompanyades d’importants canvis en altres esferes (demografia, tecnologia, consciència ambiental), donant lloc a nous productes i mercats i també rejovenint d’altres que s’havien desenvolupat fa dècades o fins i tot segles.
En general, es preveu que el temps d’oci i les necessitats de gestionar el nostre benestar vagin en augment, en totes les societats, però particularment en aquelles amb un nivell de desenvolupament social i econòmic més gran. Aquesta realitat convida a conèixer quins han estat les principals forces o motors que han transformat l’oci recentment així com anticipar amb detall quins són aquells recursos i processos que poden impulsar nous canvis, a imaginar escenaris plausibles i a detectar noves oportunitats que ara com ara potser no són prou evidents o tot just comencen a intuir-se.
Estudi de l'evolució cap a la societat de l'oci.
Anàlisi de l'oci associat a diferents territoris i recursos.
Creació de productes i esdeveniments lligats a l’oci.
Al finalitzar l'assignatura l'alumne serà capaç de:
Identificar productes relacionats amb l'oci i el benestar i desenvolupar models de negoci innovadors.
A més de:
Donada la situació de l’assignatura al pla d’estudis, es prioritzarà el debat i la participació activa dels estudiants a les classes. Hi haurà una retroalimentació permanent entre la participació de l’alumne i les píndoles de coneixement que el professor compartirà de manera verbal o a través de continguts disponibles a l’aulari.
Es treballaran també, en aquest cas de manera individual, casos d’estudi reals que els estudiants podran adaptar als seus interessos. Finalment, també es privilegiarà el treball col·laboratiu amb una activitat final en grup.
Es valorarà de manera molt positiva la participació activa a les classes, que volen tenir una vocació més de debat que de classe magistral. Es realitzaran dos treballs relacionats amb casos d’Estudis pràctics al voltant de la realitat de l’oci a les nostres societats. Com també s’ha esmentat, es realitzarà un treball grupal final per desenvolupar la cooperació entre els estudiants. Es tancarà l’assignatura amb un examen final que no hauria de significar dedicar molt esforç extra si s’han seguit les anteriors activitats.
La nota final de l’assignatura es conformarà per la suma de diferents activitats d’avaluació continuada:
Per aprovar l’assignatura cal obtenir una mitjana de 5 o més i cap de les parts pot tenir menys d’un 4. Sols es pot recuperar l’examen final. Per poder presentar-se a la recuperació és obligatori haver-se presentat a l’examen final.
Jensen, Rolf i Aaltonen, Mika (2013). The Renaissance Society: How the Shift from Dream Society to the
Age of Individual Control will Change the Way You Do Business. McGraw‐Hill Education
Bauman, Zygmunt (2003). Modernidad líquida. Editorial del Fondo de Cultura económica.
Puertas, Xavier (2014). Gestión del ocio en el ámbito turístico. Editorial Síntesis.
SRI, Global Wellness Institute (2013) The Global Wellness Tourism Economy
https://globalwellnessinstitute.org/
https://www.worldleisure.org/
André, María Encarnación (2002). El turismo urbano en España: retos y oportunidades de una actividad en
expansión. Economistas (XX, 92).
Anton Clavé, S. (2006). De los procesos de diversificación y cualificación a los productos turísticos
emergentes. Cambios y oportunidades en la dinámica reciente del turismo litoral. Papeles de
Economía Española (2004, 102).
Cànoves, Gemma; Herrera, Luis i Villarino, Montserrat (2005). Turismo rural en España: paisajes y usuarios, nuevos
usos y nuevas visiones. Cuadernos de Turismo (15).