Que estàs buscant?
Els materials docents podent estar en català ,castellà i anglès.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CE6. Sintetitzar i avaluar les estratègies de màrqueting per a la internacionalització de l'activitat empresarial.
CE8. Sintetitzar idees per convertir-les en negocis factibles i rendibles entenent el mercat actual.
CE11. Aplicar els coneixements per emprendre projectes de negocis que permetin la creació de noves empreses o la millora de les ja existents, aplicant idees innovadores i creatives.
CE15. Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
Assignatura que pretén dotar de coneixements en l'àrea financera de l'empresa a través de l’anàlisi econòmica i comptable, el finançament, el rendiment econòmic i la inversió.
Entendre els estats financers d'una empresa i saber diagnosticar la situació financera de la mateixa.
Comprendre el paper i la rellevància de la planificació econòmico-financera.
Saber avaluar les diferents rendibilitats de l’empresa.
Saber avaluar el rendiment financer de projectes d'inversió.
Sessions teòriques
MD1.Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en
l'assignatura
MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials
Aprenentatge dirigit
MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l'estudi d'un cas, que serveix per contextualitzar a l'estudiant en una situació en concret, el professor pot
proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants
Aprenentatge autònom
MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Introducció: Màrqueting i finances
Tema 1. Anàlisi economicofinancera de l'empresa
Anàlisi econòmica
Anàlisi financera
Tema 2. Planificació economico-financera
Diferents nivells de planificació
El pla financer
Tema 3. Gestió de l'actiu circulant i finançament a curt termini
L'objectiu de la liquiditat
Gestió de la Tresoreria (Cash Management)
Gestió del compte de clients
Gestió de l'inventari
Finançament a curt termini
Tema 4. Valoració d'inversions
El flux de caixa d'un projecte
VAN, TIR i Índex de Rendibilitat
Termini de recuperació
Tema 5. El finançament a llarg termini
Capital vs. Deute: criteris de selecció
Fonts de finançament
Efectes de l'endeutament
Dins de l'aula:
AF1. Sessions teòriques. S’emprarà la metodologia del cas per desenvolupar els continguts teòrics de l’assignatura. La resolució dels casos es
farà amb fulles de càlcul (excel), per tant, cal que els alumnes portin ordinador portàtil a l’aula.
AF3. Treball en grup. Resolució de casos i problemes pràctics a classe i en grup, per fomentar una dinàmica de treball molt exigida a les empreses.
Fora de l'aula:
AF3. Treball en grup. Caldrà resoldre en grups d'entre 4 i 5 alumnes un cas pràctic el qual caldrà presentar i defensar, a part de realitzar la corresponent memòria escrita.
AF4. Treball individual. Realització d'exercicis a nivell individual
AF5. Estudi personal
AF7. Tutories presencials
Sistema d’avaluació:
SE4. Examen final | 50% |
SE1. Test i anàlisi de cas (no recuperable) |
20% |
SE2. Treball en grup (20%) (no recuperable) SE3. Exposicions (10%) (no recuperable) |
30% |
Es realitzarà un examen final que suposarà el 50% de la nota final, amb una nota mínima de 4.
Test i anàlisi de cas: 20% de la nota final.
Treball en grup i exposicions. Cas pràctic avaluable: 30% de la nota final (es valorarà la memòria, el power point, la presentació, la defensa i la
qualitat de les preguntes).
EXAMEN RECUPERACIÓ: En cas que un estudiant hagi suspès podrà anar a la recuperació, realitzant novament l’examen sencer. La nota corresponent a l’avaluació continuada (el 50% del test i el cas pràctic avaluable) no es recuperable i es mantindrà a l’hora d’efectuar el càlcul de la nota final.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
Eslava, José de Jaime (2013). Finanzas para el marketing y las ventas. Cómo planificar y controlar la gestión comercial. ESIC Editorial, Madrid.
Martínez Abascal, Eduardo (2011). Finanzas para directivos. McGraw-Hill España.
Massons, Joan (2010). Finanzas para profesionales de marketing y ventas. Deusto.
Santandreu, Eliseu. (2005). Finanzas para directivos de marketing. Grupo Planeta (GBS).
Amat, Oriol (2008): “Anàlisi integral d’empreses”, Profit Editorial, Barcelona.
Brealey, Richard; Myers, Stwart; y Allen, Franklin (2010). Principios de finanzas corporativas. 9ª edición. Madrid, McGraw-Hill (O versión más reciente).
Kotler, Philip y Keller, Kevin (2016) Dirección de Marketing. Ed. 15ª. Pearson Educación, México.