Que estàs buscant?
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i es sol trobar a un nivell que, si bé té suport en llibres de texte avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
E11_Gestionar els espais territorials turístics d'acord amb principis de sostenibilitat
E13_Interpretar l'estratègia, els objectius i els instruments públics de la planificació turística
E15_Interpretar un pla públic en matèria turística i les oportunitats que es deriven per al sector privat
G3_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
G2_Ser capaç de generar idees i solucionar problemas, tant de manera individual com col·lectiva
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
T4_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
T5_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments
T6.Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic
T7_ Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Sessions teòriques:
MD1. Classe magistral mitjançant Zoom: sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura.
MD3. Presentacions: en format multimèdia.
Aprenentatge dirigit:
MD5. Seminaris: format presencial en petits grups de treball. Són sessions lligades a les sessions teòriques de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau.
MD7. Estudi de casos: dinàmica que parteix de l'estudi d'un cas, que serveix per contextualitzar a l'estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants.
Aprenentatge autònom:
MD10. Recerca i lectura crítica d'articles.
MD11. Tutories no presencials: l'alumne/a disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de l'ESCSET.
Tema 1. Les destinacions turístiques
1. Què entenem per destinació turística?
2. Quins elements conformen una destinació turística?
3. Quin és el cicle de vida de les destinacions turístiques?
4. Tipologia de destinacions turístiques
5. Agents de la destinació turística
4. Pràctica
Tema 2. El procés de la planificació turística
1. Introducció
2. Concepte de planificació turística
3. Per què és important la planificació turística?
4. Objectius de la planificació turística segons l'OMT
5. Tipologia de la planificació turística
6. Fases de la planificació turística
7. Particularitats de la planificació turística
8. Canvis en l'enfocament de la planificació turística
9. Mancances i errors de planificació turística
10. Pràctica
Tema 3. Instruments específics de planificació turística
1. Plans d'Excel·lència Turística
2. Plans de Dinamització Turística
3. Plans de Competitivitat Turística
4. Plans Estratègics
5. Pràctica
Tema 4. Anàlisi de casos de planificació turística
1. Estudi de casos
2. Pràctica
Tema 5. Com elaborar un pla estratègic de turisme
1. Fases
2. Pràctica
AF1. Sesions teòriques
AF2. Seminaris
AF3. Treball en grup
AF4. Treball individual
AF5. Estudi personal
L'avaluació trimestral tindrà en compte els següents aspectes amb els pesos que s'indiquen:
- SE4. Examen final de trimestre: 40% (serà necessari treure una nota de 4 punts sobre 10 per poder fer mitjana)
- SE2. Treball en grup: 35%
- SE3. Exposicions: 5%
- SE1. Participació activitats a classe: 20%
A la recuperació només es podrà recuperar la nota de l'examen i es guardaran la resta de notes.
Anton, Salvador (2009). Introducció a l’espai turístic. Ed. UOC
Calabuig, Jordi (2009): Destinacions turístiques. Ed. UOC
Valls, Josep Francesc. (2004): Gestión de destinos turísticos sostenibles. Ed. Gestión 2000.
Maimí, Benet (2010). Aplicación Tics en el desarrollo de territorios turísticos. ED CCM
Simancas Cruz, Moisés. coord. (2016). La planificación y gestión territorial del turismo. Barcelona, Editorial Síntesis.
INTERNET