Que estàs buscant?
Es poden utilitzar materials en anglès i pot haver-hi alguna sessió en aquest idioma.
E3_Analitzar les principals estructures politicoadministratives turístiques i interpretar el marc legal que regula les activitats turístiques
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments
T6.Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic
T7_ Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
Els principals objectius d'aquesta assignatura són:
1. Obtenir un coneixement bàsic de el marc jurídic espanyol relacionat amb el turisme, particularment pel que fa a les activitats i els subjectes turístics.
2. Examinar i analitzar les normatives estatal, autonòmica (principalment catalana), de la Unió Europea i internacional que afecten el turisme, especialment des de la perspectiva de el Dret Privat.
3. Estudiar els principals contractes que es fan servir en l'àmbit turístic.
4. Trobar la norma aplicable a partir d'un supòsit de fet i interpretar-la.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
• Identificar i aplicar els principis generals i la normativa del dret turístic.
• Conèixer i aplicar les principals estructures polítiques i administratives que regulen l'activitat turística.
Les sessions es divideixen en sessions magistrals on la professora explicarà els conceptes i elements clau de cada tema i oferirà exemples per tal de comprendre’ls. Es podrà participar i activar el debat. Es completaran en les sessions presencials en grups petits on es resoldran exercicis pràctics. Es preveu la realització d'activitats amb convidats
Si s'haguessin de fer totes les classes online l'estructura seria la mateixa: classes magistrals i classes pràctiques. Les classes pràctiques però es facilitaria el material de treball abans per comentar-ho a la sessió de zoom en grups petits de treball i inici i final de posada en comú global
L'estudi personal és una part rellevant d'aquesta assignatura. Per aquest motiu, es suggereix els alumnes que estudiïn tots aquells ítems que s’hàgin explicat a classe, així com les lectures assignades i els materials complementaris. També, és important tenir present que la plataforma Moodle serà utilitzada com a una eina interactiva i educativa per tal de millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge.
D'altra banda cal treball i estudi individual tot i que el treball en grup és un aspecte significatiu d'aquesta assignatura
Els estudiants hauran d’utilitzar els textos legals vigents tant per a l’estudi como per a la preparació de les activitats pràctiques.
Metodologies docents: MD1, MD3, MD6, MD7 i MD9
1. Introducció al Dret del Turisme
1.1.El Dret del Turisme: La seva evolució històrica. Dret Públic i Dret Privat. La publificació de les relacions jurídico-privades de caràcter turístic.
1.2.Competències de les comunitats autònomes en matèria de turisme.
1.3 Els àmbits normatius del turisme: estatal, autonòmic i local
1.4.La importància del Dret de la Unió Europea i dels tractats internacionals
1.5.Administracions públiques competents en matèria de turisme
2.- Els subjectes turístics
2.2 L’empresari turístic i les seves activitats:
3. Els contractes turístics
3.1.Definició, elements i característiques
3.2 .Classificació dels contractes turístics
4. Contractes relacionats amb l’allotjament (I)
3.1.El contracte d’allotjament
3.2 Drets i obligacions de les parts
5. El contracte d’arrendament de temporada
5.1.Concepte i diferències respecte al contracte d’allotjament i d’altres afins. Regulació aplicable
5.2.El cas dels habitatges d’ús turístic
a) Definició i característiques de l’habitatge
b) Drets i obligacions de les parts
5.3 L’economia col.laborativa i els apartaments d’us turístic
a) normativa
b) Jurisprudència i casos
6. Contractes relacionats amb l’allotjament (II)
6.1.El contracte de reserva d’allotjament
a) La reserva individual i de grup
b) El contracte de reserva de places en règim de contingent
6.2.El contracte de gestió hotelera
6.3.El contracte de franquícia hotelera
6.4.El contracte d’arrendament d’indústria i el d’arrendament d’immoble
a) .Arrendament d’immoble:
b) Arrendament d’indústria:
7. Contractes de restauració
Les activitats formatives estan relacionades amb sessions teòriques (AF1), treball en grup (AF3), treball individual (AF4) i estudi personal (AF5).
1. Normes generals sobre l’avaluació de l’assignatura
La nota de l’assignatura es determinarà de la següent manera:
Per superar l'assignatura s'ha d'arribar al 5 entre la suma de la nota de l'examen i la nota de les pràctiques. Per tal de que es procedeixi a fer la suma de les dues parts caldrà arribar a un 4 a l'examen i a un 4 a les pràctiques.
D'altra banda, si un estudiant suspengués l'assignatura, al següent any acadèmic hauria de cursar-la de nou íntegrament. Això significa que no es guardaran notes de cap tipus d’un curs pels cursos següents.
Sistemes d'avaluació: SE2, SE3 i SE4.
2. Sobre l'examen de recuperació
Si un estudiant suspèn l'assignatura, tindrà l'oportunitat de presentar-se a l'examen de recuperació per tal d'aprovar-la durant el període extraordinari d'exàmens, tenint en compte que això significa que només és recuperable o repetible l'examen.
Respecte a l'altre 50 % de treball pràctic, no serà recuperable i es conservarà la nota del mateix per a calcular la nota mitjana.
Només els estudiants amb una qualificació de suspens podran realitzar l'examen de recuperació. Això significa que els alumnes que obtinguin una qualificació de “no presentat” no gaudiran d'aquest dret. Es qualificarà amb un “no presentat” quan l'estudiant no hagi realitzat l'examen relacionat.
Franch Fluxá, Juan (Dir.), Manual de contratación turística, Barcelona, Atelier, 2015.
BARBA DE VEGA, José y CALZADA CONDE, M.ª Ángeles., Introducción al Derecho Privado del Turismo, Cizur Menor, Aranzadi, 2015.
VILASAU SOLANA, MÓNICA (Coord.), Dret de les activitats turístiques, Barcelona, UOC, 2014.
RODRIGO BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO (Dir.), Tratado de Contratos, Vols. I a V, Valencia, Tirant lo Blanch, 2013.
RAMALLO MIÑÁN, ELENA DEL PILAR, Manual básico del Derecho Turístico, Madrid, Tecnos, 2013.