Que estàs buscant?
Els materials docents podent estar en català ,castellà i anglès.
B3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
E6. Sintetitzar i avaluar les estratègies de màrqueting per a la internacionalització de l'activitat empresarial.
E8. Sintetitzar idees per convertir-les en negocis factibles i rendibles entenent el mercat actual.
E11. Aplicar els coneixements per emprendre projectes de negocis que permetin la creació de noves empreses o la millora de les ja existents, aplicant idees innovadores i creatives.
E15. Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
T4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
Assignatura que pretén dotar de coneixements en l'àrea financera de l'empresa a través de l’anàlisi econòmica i comptable, el finançament, el rendiment econòmic i la inversió.
Entendre els estats financers d'una empresa i saber diagnosticar la situació financera de la mateixa.
Comprendre el paper i la rellevància de la planificació econòmico-financera.
Saber avaluar les diferents rendibilitats de l’empresa.
Saber avaluar el rendiment financer de projectes d'inversió.
Sessions teòriques
MD1.Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura
MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials
Aprenentatge dirigit
MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l'estudi d'un cas, que serveix per contextualitzar a l'estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants
Aprenentatge autònom
MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
TEMA 1: Introducció; Marketing i Finances
TEMA 2: Estats comptables i anàlisis econòmic-financer
TEMA 3: Gestió de la tresoreria i finançament a curt termini
TEMA 4: Planificació econòmica-financera
TEMA 5: La inversió
TEMA 6: El finançament a llarg termini
Dins de l'aula:
Fora de l'aula:
Sistema d’avaluació:
SE4. Examen final |
50% |
SE1. Test i anàlisi de cas (no recuperable) |
20% |
SE2. Treball en grup (20%) (no recuperable) |
30% |
EXAMEN RECUPERACIÓ: En cas que un estudiant hagi suspès podrà anar a la recuperació, realitzant novament l’examen sencer. La nota corresponent a l’avaluació continuada (el 50% del test i el cas pràctic avaluable) no es recuperable i es mantindrà a l’hora d’efectuar el càlcul de la nota final.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
MARTÍNEZ ABASCAL, Eduardo (2012): Finanzas para directivos, Mc Graw Hill, IESE Business School, 2a edició, Madrid.
SANTANDREU, Eliseu. Finanzas para directivos de marketing. Barcelona: Gestión 2000, 2003
BREALEY, Richard A.; MYERS, Stewart, C. ALLEN, Marcus (1998): Fundamentos de financiación empresarial, 5ª edición, McGraw-Hill, Madrid,
FAUS, J; TÀPIES, J (1999): Finanzas operativas: la gestión financiera de las operaciones del día a día, IESE – Universidad de Navarra, Navarra
FAUS, Josep (2001): Políticas y decisiones financieras para la gestión del valor en las empresas, IESE – Universidad de Navarra, Navarra.
SUÁREZ SUAREZ, Andrés (1998): Decisiones óptimas de inversión y financiación de la empresa, 18ª edición, Pirámide, Madrid.
MASSONS, Joan. Finanzas para profesionales de marketing y ventas. 3ª. ed. act. Barcelona: Deusto, 2008
AMAT, ORIOL. Comprender la contabilidad y las finanzas”; Barcelona: Ediciones Gestión 2000