Que estàs buscant?
Prefentemente en castellano aunque algunos apuntes y ejercicios en catalan
B1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
B2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
B5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
E15. Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
E1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
T5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Bases teòriques dels processos que intervenen en el cicle comptable de l'empresa. Operacions que tenen repercussió en el patrimoni de l'empresa d'aquelles que tenen incidència en el resultat comptable anual. Elaboració dels llibres comptables obligatoris per a una empresa. Elaboració, anàlisi i comprensió dels principals comptes anuals a elaborar en una empresa.
Saber avaluar el rendiment econòmic de l'empresa
Sessions teòriques
MD1.Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura
MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials
Aprenentatge dirigit
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau
Aprenentatge autònom
MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Tema 1.
Introducció a l'estudi de la comptabilitat.
Definició de la comptabilitat; la realitat econòmica; Riquesa i Renda; Estructura Econòmica i Financera; una aproximació a la inversió i al finançament; el patrimoni, anàlisi de les situacions patrimonials, masses patrimonials. Anàlisi de l'actiu, passiu i net patrimonial; el fons de maniobra; el balanç de situació com expressió de l’equilibri patrimonial. Instruments de representació comptable: comptes i llibres de comptabilitatTema 2.
Immobilitzacions intangibles i materials. Amortització i Deteriorament.
Immobilitzat: concepte i classes. Immobilitzat material: concepte i classes; reconeixement i valoració; valoració posterior al reconeixement inicial; correccions de valor; alienacions i baixes. Immobilitzat intangible: concepte i classes; reconeixement i valoració; correccions de valor; alienacions i baixes.
Amortització: concepte; significat tècnic, econòmic i financer; variables a considerar en el càlcul de l'amortització; sistemes d'amortització i bases d'amortització.
Deteriorament: Concepte, naturalesa, causes i classes de deteriorament.
Tema 3.
Actius i Passius Corrents.
Drets de cobrament: concepte i classes, valoració i deteriorament. Tresoreria: concepte i objectius. Obligacions de pagament: concepte i classes, valoració, tractament de les nòmines. Introducció a l’Impost sobre el Valor Afegit. IVA Repercutit. IVA Suportat. Comptabilització. Regularització comptable.
Tema 4.
Finançament bàsic.
El finançament de l'empresa: l'equilibri financer; recursos propis i recursos aliens. Recursos propis: Capital i Reserves: concepte i classes; Recursos aliens a llarg termini: concepte i classes.
Tema 5.
Ingressos i despeses. Resultat.
Ingressos: concepte i classes; reconeixement comptable dels ingressos. Despeses: concepte i classes; reconeixement comptable de les despeses. Principi de correlació d'ingressos i despeses. Imputació temporal d'ingressos i de despeses. Resultat: concepte i classes.
Tema 6.
Tema 7.
Cicle comptable. Comptes anuals.
Inici de l’exercici. Desenvolupament comptable de l’exercici. Final de l’exercici: regularització i reclassificació de comptes, periodificació d’ingressos i despeses, correccions valoratives, determinació del resultat, tancament de comptes. Elaboració dels comptes anuals. El balanç de situació: concepte i objectius; elements que l’integren; informació a revelar. Presentació del resultat: concepte i objectius; elements que l’integren; informació a revelar.
AF1. Sessions teòriques
AF3. Treball en grup
AF4. Treball individual
AF5. Estudi personal
SERRA SALVADOR, V; GINER INCHAUSTI, B; VILAR SANCHIS, I: “SISTEMAS DE INFORMACIÓN CONTABLE (UNA INTRODUCCION A LA COMPTABILIDAD). Valencia Tiranc el blanc 1994.
MUÑOZ MERCHANTE, ANGEL. (2011): Introducción a la Contabilidad. Ediciones Académicas, S.A.
PLAN GENERAL DE CONTABILIDADDE PEQUEÑAS Y MEDIANAS EMPRESAS (2007): Real Decreto 1515/2007, 16 de Noviembre.
JOSE RIVERO ROMERO, MARIA DEL ROSARIO RIVERO MENENDEZ
Contabilidad financera
Editorial: Edisofer, S.L., 2015
RIVERO, J “CONTABILIDAD FINANCIERA” MADRID EDITORIAL TRIVIUM. Madrid 1.994
CAÑIBANO CALVO, L “CONTABILIDAD . ANÁLISIS CONTABLE DE LA REALIDAD ECONÓMICA”.(7 Edic) Editorial Pirámide Madrid 2001.
URIAS VALIENTE, J. “INTRODUCCIÓN A LA CONTABILIDAD” MADRID. PIRAMIDE 1997