Que estàs buscant?
El material complementari podrà estar en castellà o anglès.
B4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
E10. Analitzar i avaluar el paper de les comunitats digitals i les xarxes socials a l'empresa.
E13. Identificar les eines bàsiques de l'e-Màrqueting.
E14. Aplicar els coneixements adquirits a la gestió de comunitats digitals.
E7. Gestionar oportuna i convenientment els recursos disponibles en els ambients de treball en els que toqui dirigir.
E9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
T3. Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin l'aversió al risc.
T5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
La comunicació de massa es torna digital a una velocitat de vertigen. Els ciutadans, les empreses i les institucions fan servir les plataformes digitals per comunicar-se. Fins ara, les empreses tenien el control dels missatges que emetien. En aquest context, la reputació estava més aviat sota el seu control, doncs la influència que podien tenir els consumidors mitjançant el boca a boca era limitada. En el nou context, els ciutadans participen de la creació i distribució de continguts, i la reputació ja no només pertany a l'empresa sinó també als consumidors, que mitjançant el boca a boca virtual poden acreditar o desprestigiar una empresa.
L'alumne coneixerà els models de gestió de la comunicació 2.0 i les converses online.
L'alumne aprendrà a gestionar la reputació online d'una marca o persona a Internet.
L'alumne sabrà com prevenir i gestionar una crisi de reputació.
L'alumne s'enfrontarà a casos reals de crisi de reputació en l'àmbit 2.0 i analitzarà les principals claus, encerts i errors en la gestió de les mateixes.
L'alumne aprendrà a debatre i defensar arguments.
L'alumne participarà d'un role play: haurà de prendre decisions clau per a la gestió i resolució de crisi digitals reals i fictícies.
TEMA 1: CONTEXT DE LA COMUNICACIÓ 2.0. I EL MÀRQUETING DIGITAL
TEMA 2: RELACIONS PÚBLIQUES 2.0
TEMA 3: COMUNICACIÓ INTERNA I EXTERN
TEMA 4: CONCLUSIONS SOBRE REPUTACIÓ ONLINE I IDENTITAT DIGITAL
50% SE4. Examen final.
40% SE2. Pràctiques individuals o de grup
10% SE1. Participació a l'aula tant presencial com virtual
LEVINE, RICK; LOCKE, CHRISTOPER; SEARLS, DOC; WEINBERGER, DAVID. El manifiesto Cluetrain: El Ocaso de la Empresa. Bilbao: Deusto, 2009.
ACED, C. Relaciones públicas 2.0: cómo gestionar la comunicación corporativa en el entorno digital. Barcelona: UOC, 2013.
ACED, CRSITINA; ARQUÉS, NEUS; BENITEZ, MAGALI; LLODRÁ, BEL; SANAGUSTÍN, EVA. (2009). Visibilidad. Cómo gestionar la reputación en internet. Madrid: Gestión 2000, 2009.
Cuaderno de Comunicación EVOCA Reputación Digital e Identidad Online: http://neolabs.es/evoca/down/cuadernos5.pdf
Cuaderno de comunicación EVOCA 9 Comunicación corporativa http://neolabs.es/evoca/down/cuadernos9.pdf
THEAKER, ALISON (2011) The Public Relations Handbook (Media Practice). New York: Routledge
MARTÍNEZ SANZ, RAQUEL. y DURÁNTEZ-STOLLE, PATRICIA. “La gestión de crisis en el escenario digital: efectos sobre la reputación online y pautas de actuación en su comunicación”. En: II Congreso Internacional Sociedad Digital,Universidad Complutense de Madrid, 2011.
LINDSTROM, MARTIN Buyology, Verdades y mentiras de por qué compramos (2010), Gestión 2000