Que estàs buscant?
L'assignatura s'impartirà en llengua catalana per defecte. Aquest criteri podrà modificar-se puntualment en atenció a situacions generals o específiques que ho requereixin. La llengua d'expressió de l'alumnat en el context de l'aula, així com en el desenvolupament de les diferents activitats d'avaluació, podrà ser català o castellà indistintament. L'alumnat que prefereixi fer la prova d'examen final en castellà, haurà de sol·licitar-ho al professorat de la matèria amb un mínim d'una setmana d'antelació.
E10. Analitzar i avaluar el paper de les comunitats digitals i les xarxes socials a l'empresa.
E14. Aplicar els coneixements adquirits a la gestió de comunitats digitals.
E1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
E2. Aplicar els fonaments del màrqueting i investigació de mercats.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
T5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
L’assignatura del comportament del consumidor té com a repte familiaritzar a l’alumnat amb els conceptes i mecanismes principals que dirigeixen la presa de decisions per part dels consumidors a l’hora de comprar productes. El contingut de la matèria fa doncs referència a l'acte de consum en tant que procés d'adquisició, però amplia la seva mirada sobre totes aquelles estructures prèvies i posteriors a la compra que resulten rellevants per al responsable de màrqueting, en tant que habiliten una comprensió sistemàtica de l'acte de consum.
A través del reconeixement de totes les variables implicades en la seva determinació, l'estudi del comportament del consumidor es presenta com un recurs idoni per a la contextualització social del grau de màrqueting, així com un camp fonamental per a la identificació de les oportunitats que plantegen les dinàmiques dels mercats, i l'adequació estratègica que permet a les organitzacions accedir-hi i aprofitar-les.
BLOC.1 INTRODUCCIÓ
Tema 1: El Màrqueting i l'estudi del comportament del consumidor
Tema 2: La sistematització de l'estudi del comportament del consumidor
BLOC.2 ESTRUCTURES EXTERNES
Tema 3: La producció social de les necessitats
Tema 4: Els estrats socials i el consum
Tema 5: Les cultures i el comportament del consumidor
Tema 6: Grups socials i altres pràctiques de consum
BLOC.3 ESTRUCTURES INTERNES
Tema 7: SENTITS I PERCEPCIÓ
Tema 8: EL COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR I LES CÌENCIES COGNITIVES
Tema 9: EL COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR I LES NEUROCIÈNCIES
BLOC.4 INTEGRACIÓ
Tema 10: COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR INTEGRAT: EL PROCÉS DE DECISIÓ
La relació entre activitats avaluables i percentatge de puntuació ponderada queda especificada sota la següent fòrmula:
Per fer mitjana serà imprescindible que l'alumne tingui una nota igual o superior a 5 tant a l’examen final, (1) com al treball grupal (2) i a les activitats d'avaluació continuada individuals (3).
SHIFFMAN, L.G. y KANUK, L.L. (2015). Comportamiento del Consumidor. Pearson Educación. Decimoprimera Edición, México
KAHNEMAN, D. Thinking fast and slow. (2016). Penguin Books . Kindle Edition (Amazon)
ZOËGA-RAMSOY, T. (2014) Introduction to Neuromarketing and Consumer Neuroscience. Kindle Edition
PRADEEP, A.K. (2010). The buying brain. Secrets for selling to the subconscious mind. John Wiley & Sons
ALONSO, J y GRANDE (2013) Comportamiento del Consumidor. ESIC, Séptima Edición, Madrid
ALONSO BENITO, Luis Enrique (2005) La era del consumo. Madrid: Siglo XXI
RIVERA CAMINO, Jaime; ARELLANO CUEVA, Rolando (2013) Conducta del consumidor : estrategias y tácticas aplicadas al marketing. Madrid : ESIC
RUSHKOFF, D (2001) Coerción. Por qué hacemos caso a lo que nos dicen. Ed. Liebre
CARO, A. (2014). Comprender la publicidad para transformar la sociedad. Cuadernos.info, 34, 39-46. doi: 10.7764/ cdi.34.584
KOTLER, P., PFOERTSCH, W., & SPONHOLZ, U. (2021). H2H Marketing: The Genesis of Human-to-Human Marketing. Springer.
CENIZO, C. (2022). Neuromarketing: concepto, evolución histórica y retos. Revista ICONO 14. Revista científica de Comunicación y Tecnologías emergentes, 20(1)
SOLOMON, M.R. (2017). Comportamiento del consumidor (11 Ed.). Pearson Educación. México.
BARDEN, P. (2013). Decoded: The science behind why we buy. John Wiley & Sons
COFFEY, D., SIEGEL, D., LIVINGSTON, G. (2005). Marketing to the new super consumer mom & kid. Paramount Marketing Publishing
STROUD, D and WALKER, K. (2013). Marketing to the ageing consumer. Palgrave MacMillan
ARIELY, D. (2008) Las trampas del deseo.: Cómo controlar los impulsos irracionales que nos llevan al error. Ariel, 2008. ISBN: 978-84-344-5367-8
THALER, R. (2015). Misbehaving. Great Britain: Penguin Random House UK. 425p. ISBN 978-1-846133035
BOURDIEU, P. (1979) La Distinción. Criterios y bases sociales del gusto. España, Taurus.