Que estàs buscant?
B4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
E3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.
E9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
E14. Aplicar els coneixements adquirits a la gestió de comunitats digitals.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
G2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
G3. Integrar els valors de la justícia social, la igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis de Màrqueting i Comunitats Digitals contribueixin a formar ciutadans i ciutadanes per una societat justa, democràtica i basada en la cultura del diàleg i de la pau.
T4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
T5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
L’asisgnatura ofereix una introducció als fonaments del disseny gràfic a més de coneixements bàsics d’Illustrator i Photoshop. L’alumne podrà aplicar les eines metodològiques i formals en un projecte central i en activitats pràctiques breus durant el transcurs de l’assignatura.
SESSIONS TEÒRIQUES
MD1.Classe magistral: sessions explicatives en base a l’explicació del docent.
MD2. Conferències: sessions presencials a les que diversos especialistes exposen les seves experiències o projectes.
MD3. Presentacions: formats multimèdia que serveixen de soport a les classes presencials
APRENENTATGE DIRIGIT
MD5. Seminaris: format presencial en petits grups de treball. Són sessions lligades a les presencials de l’assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l’assignatura i en la qual la participació de l’estudiant és clau.
MD6. Debats i fòrums: conversacions presencials o online.
MD7. Estudis de casos: dinàmiques que parteixen de l’estudi de casos, que serveixen per a contextualitzar a l’estudiant en una situació en concret. El docent pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup entre els seus estudiants.
APRENENTATGE AUTÒNOM
MD9. Resolució d’activitats i problemes: activitat no presencial dedicada a la resolució d’exercicis pràctics a partir de les dades oferides pel docent.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent. El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
JULIER, G. (2010). La cultura del diseño: Editorial Gstavo Gili.
LUPTON E. Y COLE PHILLIPS J. (2016). Diseño Gráfico; Nuevos fundamentos. Barcelona: Editorial Gustavo Gili.
MOOTE, I. (2014). Design Thinking para innovación estratégica: Empresa Activa.
SATUÉ, E. (2012). El diseño gráfico; Desde los orígenes hasta hoy: Alianza Editorial.
SPARKE, P. (2010). Diseño y cultura. Una introducción desde 1990 hasta la actualidad: Editorial Gustavo Gili.