Que estàs buscant?
Consulta els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classes. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
E7_Elaborar projectes i propostes d'empreses innovadores establint principis de responsabilitat social en la gestió i integrant la prespectiva de gènere com a indicadors de qualitat i innovació
G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
G3_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau
T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
L'assignatura està orientada a l'estudi de models de gestió empresarial que matisen determinats postulats de la teoria convencional en l'àmbit de la organització i direcció empreses. Prenent com a fil conductor l'economia social, els principis rectors d’aquesta disciplina representen una reflexió crítica de les normes i les regles econòmiques generalment acceptades. L’assignatura a més, també representa una clara aportació a nous models de gestió dels recursos humans i de les finances. A partir de repensar conceptes com productivitat, eficiència, eficàcia, rendibilitat o benefici es fa necessari identificar formes noves de gestió financera. Aquesta assignatura, dirigida a alumnes d'últim curs, representa un compendi sobre economia i empresa, que mostra models útils per gestionar l’empresa del segle XXI
1. El concepte d’economia social.
2. Tipologia d’empreses d’economia social.
3.Breu història del cooperativisme a Catalunya.
4. La teoria del Bé Comú.
5. Managment i economia social:
6. El debat de l’economia col·laborativa com a eina d’economia social.
El sistema de qualificació de l’assignatura s’obtindrà a partir de la mitjana ponderada de les qualificacions obtingudes en les diferents activitats formatives realitzades durant el curs. Per a l’avaluació de l’assignatura es tindrà en compte el resultat obtingut de realitzar un examen final, que computarà un 50%, la realització d’un treball específic, que computarà un 30% i les tasques derivades dels seminaris, que ponderaran un 20%. És imprescindible assolir com a mínim una qualificació de 5 a l’examen per a poder fer mitjana amb la nota d'avaluació continua.
Es podrà recuperar la part corresponent a l'examen (50%), i es mantindran la resta de notes corresponents a l'avaluació continuada.
Resum de l'avaluació:
Examen final |
50% |
Participació en activitats plantejades dins de l’aula |
20% |
Treball individual i/o en grup |
30% |
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
E. Serrano (2019). Introducció a l'economia i l'empresa social. Icaria (Barcelona)
Galaz, C. i Prieto, R. (2006). Economía solidaria. De la obsesión por el lucro a la redistribución con equidad, Icaria
Garcia Jané, J. (2001), La dimensió cooperativa, Icaria
Revista Illacrua (ed.) (2007). ¡Participacción! Una caja de herramientas para la economía solidaria, Icaria
Garcia Jané, J. (2017), L'economia solidària en cent paraules, Icaria
Faura, I. (2016), L'economia social catalana als inicis del segle XX, Pagès Editors
Miró Acedo, I. (2018), Ciutats cooperatives. Esbossos d'una altra economia urbana, Icaria
Amat, O. (2008). Análisis de Estados Financieros, Ediciones Gestión 2000, 8ª ED, Barcelona.
Ballestero, E (1990) Economia Social y empresas cooperativas. Alianza Universidad.
Garcia, J (2001) La dimensió cooperativa. Icària
Faura, I (2016) L'economia social catalana als inicis del segle XX. Pagès Editors