Que estàs buscant?
B5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
E10. Analitzar i avaluar el paper de les comunitats digitals i les xarxes socials a l'empresa.
E13. Identificar les eines bàsiques de l'e-Màrqueting.
E14. Aplicar els coneixements adquirits a la gestió de comunitats digitals.
E9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
G2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
T4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
T5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
L'assignatura té per objectiu fer un recorregut per diferents aspectes de l'audiència dels mitjans i/o productes, des de les principals teories sobre els efectes dels mitjans en les audiències, fins a la seva medició i noves maneres de relacionar-se entre emissors i receptors de la comunicació mitjançant les narratives.
En finalitzar l’assignatura l’estudiant serà capaç de dissenyar una pla de comunicació estratègic orientat a l’engagement amb l’audiència basat en un model d’audiència activa.
Tema 1. Teories dels efectes dels mitjans
Tema 2. La recepció dels mitjans
Tema 3. Nous Mitjans
Tema 4. Narratives
Tema 5. Audiències actives
La nota final de l’assignatura s’obtindrà a partir de diverses activitats d’avaluació continuada i d’un examen final presencial. Una part de les activitats d’avaluació continuada seran individuals i una altra seran activitats de treball en grup.
Resum de l’avaluació de l’assignatura:
Les activitats d’avaluació continuada no són recuperables, no obstant no requereixen una nota mínima. L’examen final requereix una nota mínima de 4 per a optar a efectuar la mitja i aprovar l’assignatura.
Humanes, Maria Luisa; Igartua, Juan José. (2004). Teoría e investigación en comunicación social. Madrid: Síntesis.
Fry, Hanna; (2019). Hola mundo!. Barcelona: Blackie Books.
Jenkins, Henry (2006). Fans, bloggers and videogames. Exploring Participatory Culture. New York: NYU Press.
Neira, Helena. (2015). La otra pantalla. Barcelona: Editorial UOC.
Scolari, Carlos (2013). Narrativas Transmedia. Cuando todos los medios cuentan. Bilbao: Deusto.
Jenkins, Henry. (2008). Convergence Culture. La cultura de la convergencia en los medios de la comunicación. Barcelona: Paidós.
Prada, Juan Martin (2018). El ver y las imágenes en el tiempo de Internet. Madrid: Ediciones AKAL.
Salmon, Christian (2008). Storytelling. La màquina de fabricar historias y formatear las mentes. Barcelona: Atalaya.