Que estàs buscant?
Classes en castellà: Castellà (80%), anglès (20%).
Consulta els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classes. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
B4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
E9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
T1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
T4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
L’assignatura Anàlisi de l’Entorn Macroeconòmic forma part de la introducció als fonaments de l’anàlisi macroeconòmica. L'objectiu de l'assignatura és oferir una visió del funcionament de l'economia als mercats de béns i serveis i als mercats financers. La finalitat és que l'estudiant adquireixi una visió rigorosa i actualitzada dels principals problemes i perspectives de la macroeconomia.
L'anàlisi macroeconòmica s'emfatitza analitzant les variables fonamentals que afecten les economies modernes: creixement sostenible de l'economia i respectant al medi ambient, inflació i deflació, ocupació i atur, finances públiques i equilibri exterior, així com l'anàlisi de les polítiques econòmiques, especialment polítiques de demanda i d'oferta necessàries per l'estabilitat i el desenvolupament dels països.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur per aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Tema 1. Introducció
Tema 2. Mercat de béns i serveis (IS)
Tema 3. Els mercats financers (LM)
Tema 4. Els mercats de béns i serveis i financers junts: El model IS-LM
Tema 5. Las expectatives
Tema 6. El mercat de treball (mig termini)
Tema 7. Anàlisi agregada: el modelo de OA-DA
Tema 8. Model de Solow
Sistema de evaluació i percentages
Els alumnes hauran d’aprovar cada part del curs per separat per aprovar tot el curs (treure més d’un 5 sobre 10 a cada ítem) .
Recuperacions
Els alumnes que hagin suspès l’assignatura tindran dret a la recuperació de l’examen final. És necessari tenir un 5/10 en l'examen de recuperació perquè sigui ponderat amb la resta de notes de l'avaluació.
BLANCHARD, O., A. Amighini, & F. Giavazzi (2017) “Macroeconomía”. Editorial: Pearson Educación; Séptima Edición, Madrid.
MANKIW, Gregory N. (2020), “Macroeconomía”. Editorial: Antoni Bosch; Décima Edición, Barcelona.
Azmat, G., & Petrongolo, B. (2014). Gender and the labor market: What have we learned from field and lab experiments?. Labour Economics, 30, 32- 40.
DORNBUSCH, R., Fischer, S., & Startz, R. (2018). Macroeconomics. MacGraw Hill. 13th Edition.