Que estàs buscant?
Consulta els horaris dels diferents grups per saber l'idioma d'impartició de classes. Tot i que el material pot estar en qualsevol dels tres idiomes.
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis postriors amb un alt grau d'autonomia
E8_Organitzar les operacions productives de l'empresa
G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves
L'àrea d’Operacions és una de les principals funcions de qualsevol organització i es refereix a la gestió de la creació de béns o serveis. Aquestes activitats tenen lloc a totes les empreses públiques i privades. La Direcció d’Operacions es pot definir aleshores com la direcció dels recursos que es necessiten per generar els béns o els serveis d'una organització. El camp de la Direcció d’Operacions s'enfronta actualment a grans reptes degut principalment a la globalització, la creació de nous productes i serveis, la incorporació de noves tecnologies i la necessitat d'integració amb altres funcions de l'empresa. Per això, és important conèixer les activitats de l'àrea d’Operacions i saber com gestionar-les eficientment.
L'objectiu d'aquest curs és proporcionar els conceptes fonamentals, models quantitatius, solucions i tècniques en la gestió de les operacions. També s’utilitzaran diferents models quantitatius utilitzats en la gestió d'operacions.
Tema 1 |
|
Introducció a les operacions |
Principals decisions en operacions |
Objectius de l´àrea Productes industrials i serveis |
|
Variables competitives |
|
Indicadors |
|
Innovació en l`àrea de producció i operacions |
|
Tema 2 |
|
Disseny i desenvolupament de productes/serveis |
Raons pel desenvolupament de nous productes i serveis |
Desenvolupament d´un producte/servei |
|
Disseny del producte |
|
Estandarització |
|
Disseny modular |
|
Enginyeria simultània |
|
Automatització |
|
Definició del producte |
|
Plànol de muntatge |
|
Llista de materials |
|
Diagrama de flux de processos |
|
Millora continua de processos |
|
Disseny de serveis
Innovació en nous productes i serveis |
|
Tema 3 |
|
Previsions |
Definició de previsió |
Components de la demanda |
|
Mètodes de previsió |
|
Qualitatius |
|
Estudi de mercat |
|
Mètode delphi |
|
Nivells inferiors |
|
Consens grupal |
|
Analogia històrica |
|
Quantitatius |
|
|
Mitjana mòbil |
Allisat exponencial |
|
|
Doble allisat exponencial |
Regresió lineal |
|
Errors en les previsions |
|
Tema 4 |
|
Estratègies de producció |
Fabricació en projectes |
Fabricació en taller |
|
Fabricació en proces |
|
Fabricació Justo a Tiempo |
|
Pull/Push, Kanban |
|
Malbaratament |
|
Anivellat de la producció |
|
Tècniques SMED |
|
Línea en forma de U |
|
TPM |
|
Jidoka, 5S
|
|
Tema 5 |
|
Planificació de la producció |
Planificació Agregada |
MRP |
|
Tema 6 |
|
Gestió d´estocs |
Raons de l´estoc |
Cost de l´estoc |
|
Anàlisis ABC |
|
Models d´inventaris |
|
Model quantitat fixe (lot econòmic) |
|
Model quantitat fixe amb descomptes |
|
Model de període fix. |
|
Models probabilístics.
|
|
|
|
Tema 7 |
|
Localització |
|
Estratègies de localització |
|
Outsourcing |
|
Tema 8 |
|
Estratègies de la distribució |
DRP |
ECR, CPRF |
|
Optimització cadena de subministrament
Innovació en la logística
|
|
Tema 9 |
|
Sostenibilitat en la producció |
Producció verda |
Producció ètica |
|
Objectius Desenvolupament Sostenible (ODS) |
L’avaluació de l’assignatura es farà de la següent forma:
Important: Per aprovar l’assignatura és necessari una nota mitjana mínima de 5 (sobre 10) i una nota mínima a l’examen final de 4 sobre 10. Hi ha que fer l´avaluació continuada i projecte en equip per poder anar a l examen,
Recuperació: Només es podrà recuperar la nota de l'examen final (55%). Caldrà una nota mínima de 4 sobre 10 per poder realitzar el promig de qualificacions. És a dir, en la recuperació es mantenen les mateixes variables (examen i avaluació continuada) amb les mateixes ponderacions.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
R.B. Chase, F.R. Jacobs and N.J. Aquilano, “Administración de Operaciones”, ED McGraw-Hill.
Heizer, J y Render, B. "Dirección de la producción (decisiones tácticas). Ed. Prentice-Hall
Heizer, J y Render, B. "Dirección de la Producción" (Decisiones estratégicas). Ed. Prentice Hall.
Stevenson: Operations Management. Mc Graw-Hill, 2014. ISBN-13: 978-0078024108
Heizer / Render: Operations Management. (11th Edition). Pearson education, 2013. ISBN-13: 978-0132863308
Goldratt: The Goal: A Process of Ongoing Improvement. North River Press; 30th Anniversary Edition edition (July 1, 2014). ISBN-13: 978-0884262748