Que estàs buscant?
Els recursos docents que es proporcionen a l'assignatura o que es recomanen com a materials de treball, poden estar en qualsevol de les següents llengües: català, castellà i anglès.
CB1. Que els estudiants hagin demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CE9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
Eines TIC és una assignatura transversal, de formació bàsica i obligatòria de primer curs que introdueix a l'estudiant en l’àmbit digital des d'una perspectiva empresarial. Aquesta assignatura té una càrrega lectiva de 6 ECTS repartits en un trimestre en el qual es combinen el treball lectiu a classe amb l’aprenentatge autònom fora de l’aula. Partint de la certesa que les competències digitals són necessàries per aprendre, treballar i participar en la societat actual, l'assignatura d'Eines TIC amplia aquest enfocament per abordar competències digitals específiques en l'àrea d'estudi de les ciències socials i de l'empresa. L’objectiu principal és iniciar a l'estudiant, de manera progressiva durant el trimestre, en l’adquisició de la competència d’ús i aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el camp acadèmic, personal i professional, tot desenvolupant els coneixements, habilitats i actituds en l'àmbit digital per treure’n el màxim profit. Aquesta assignatura pertany a l’àrea d’estudi de Gestió de la Innovació en un context digital, per tant, també s’enfoca a plantejar i a comprendre quines són les tendències històriques i actuals, i quina és l’evolució i l’impacte d'aquestes en el sector empresarial. L’assignatura promou la reflexió sobre l’efecte de la tecnologia en el món laboral i també en l’aspecte personal. En aquest sentit, ajuda a desenvolupar el pensament racional i crític sobre l’ús de les TIC per a estudiar i treballar en la societat de la informació i el coneixement. Per a fer aquesta assignatura, cal tenir un mínim de coneixements previs de les TIC a nivell d’usuari assolits en l’etapa preuniversitària.
Els continguts plantejats a l’assignatura s'afronten des d'un doble enfocament: per una banda, l'impacte en la persona i en la societat i, per l'altra, des d'una òptica econòmica i empresarial. A més, l'assignatura inclou continguts de tipus metodològic, com la gestió de projectes en xarxa i el treball en equip, i d'altres de tipus instrumental que promouen adquirir un domini en l'ús de diferents eines TIC, tot posant èmfasi en el criteri per a la seva aplicació en situacions específiques, més enllà de la pràctica amb aquestes eines.
L'assignatura combina activitats i treballs d’avaluació continua, tant individuals com grupals, així com la realització de proves d’avaluació.
Resum del sistema d’avaluació:
- Avaluació contínua (AC) 60%
- Examen (EX) 40%
Altres especificacions:
- Per a superar l'assignatura, és obligatori dur a terme totes les activitats avaluatives i cal aprovar un examen final de validació dels continguts fonamentals de l'assignatura.
- Per a superar l'assignatura cal obtenir una mitjana igual o superior a 5 en la nota final.
- Per a poder fer mitjana, és obligatori aprovar l'examen final amb una nota mínima de 5.
- Hi ha un examen de recuperació en cas de suspendre l’examen final.
- No es poden recuperar les notes de les tasques d’avaluació contínua, és a dir, només es pot recuperar l’examen final.
- L’estudiant que no s'hagi presentat a la primera convocatòria d’examen, no pot presentar-se a la recuperació.
- La recuperació de l’examen no serveix per apujar nota.
- Serà susceptible de suspens aquell treball o examen on es detecti alguna irregularitat pel que fa a l'autenticitat de l'autoria, que contingui una còpia textual d'una font d'informació o en el qual s'hagi fet un ús indegut del contingut sense la citació corresponent.
- Per a optar a Matrícula d'Honor cal obtenir una nota final dins del rang entre 9 i 10, i que l'estudiant hagi tingut una actitud proactiva a classe i en el seu estudi, a través del treball constant i l'assistència i la participació en les activitats i tasques proposades durant el trimestre.
Bellón, F. M. (2009). La creatividad y las nuevas tecnologías en las organizaciones modernas. Madrid: Ediciones Díaz de Santos S.A.
Cabezas, J. d. (2015). La gran oportunidad: Claves para liderar la transformación digital en las empresas y en la economía. Barcelona: Grupo Planeta.
Vieitres, C. S. (2011). Sistemas de información: Herramientas prácticas para la gestión empresarial. Madrid: RA-MA Editorial
Adner, R.; Zemsky,P. (2005). "Disruptive technologies and the emergence of competition". RAND Journal of Economics
Castells, M. (1998). La era de la información. España: Mc Graw Hill
Gates, B. (2000). Los negocios en la era digital. España: Plaza & James Editores, S.A
Anderson,C. (2004). The Long Tail. Random House
Vivancos, J. (2008). Tratamiento de la información y competencia digital. Madrid: Alianza Editorial.
Juan Jose Castaño y Susana Jurado (2016). Comercio electronico. Editorial Editex, S.A.
https://books.google.com.py/books?id=dJ1cDAAAQBAJ&lpg=PP1&hl=es&pg=PP1#v=onepage&q&f=true
Pisani, f. (2016). Creadores de futuro. Fundación Telefónica http://www.fundaciontelefonica.com/arte_cultura/publicaciones-listado/pagina-item-publicaciones/itempubli/502/
Catmull, Ed. (2014). Creatividad, S.A.: Cómo llevar la inspiración hasta el infinito y más allá
Laudon, K. C., & Laudon, J. P. (2021). Management Information Systems: Managing the Digital Firm. Pearson.
Turban, E., Pollard, C., Woord, G. (2021). Information Technology for Management: Driving Digital Transformation to Increase Local and Global Performance, Growth and Sustainability, 12th Edition, International Adaptation. Wiley. ISBN: 978-1-119-80253-2
World Wide Web Consortium. W3C. https://www.w3.org
Eurostat. Digital economy and society. https://ec.europa.eu/eurostat/web/digital-economy-and-society/
Agencia Española de Protección de Datos. AEPD. https://www.aepd.es/es
Instituto Nacional de Ciberseguridad. INCIBE. https://www.incibe.es
Agència de Ciberseguretat de Catalunya. https://ciberseguretat.gencat.cat/ca/inici
Susskind, R; Susskind, D. (2015). The future of the professions: How Technology Will Transform the Work of Human Experts. Oxford University Press.
Sieber, S.; Valor, J.; Porta, V. (2006). Los sistemas de información en la empresa actual: Aspectos estratégicos y alternativas tácticas. McGraw Hill.
Meyer, C.; Jones, G. (2010). Cloud Computing: la tercera ola de las tecnologías de la información. Future Trends Forum (Fundación Bankinter).
Guitart, I. (2011). Sistema d'informació empresarial. Editorial UOC.
Meyer, C.; Ríos, J.I.; Solchaga.M; (2007). Web 2.0. El negocio de las redes sociales. Future Trends Forum (Fundación Bankinter).
Guill Fuster, Humi. (2011). Sistemes de cooperació empresarial. Editorial UOC.
DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens - With new examples of knowledge, skills and attitudes, EUR 31006 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2022, ISBN 978-92-76-48882-8, doi:10.2760/115376, JRC128415.
Chaffey, D., & White, G. (2019). Digital Business and E-Commerce Management. Pearson.