Que estàs buscant?
Hi podrà haver material en anglès.
Mostrar coneixements i habilitats per a la coordinació dels departaments de compres, aprovisionament, producció i distribució d'un producte a qualsevol empresa, analitzant diferents tipus de tècniques
Identificar els conceptes econòmics bàsics, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic dels mercats
Per a la logística internacional i els negocis marítims és bàsic entendre el paper de les empreses als mercats internacionals, el desenvolupament del comerç internacional en diferents estructures de mercats i la interacció dels països i les polítiques comercials a les organitzacions econòmiques intergovernamentals, per això en aquesta assignatura també es veurà la relació entre la geopolítica i el comerç. Addicionalment, la globalització creixent dels mercats accentua la necessitat de dedicar atenció a aquesta àrea.
D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
1.- Conceptes bàsics de Comerç Intenacional
2.- Barreres al Comerç i Eliminació de Barreres per acords de l'OMC
3.- Eliminació de Barreres al Comerç per la Integració de Països
4.- Diagnòstic d'Exportació
5.- Intercanvi Comercial i Transport Marítim
6.- Ingressos per Abanderament, Armadors, Desballestament i com esquivar les Turbulències
7.- Teoria del Caos i el Comerç
8.- El Banc Mundial
9.- Geopolítica del Comerç Internacional i el Transport Marítim
10.- Globalització i Comerç
11.- La Globalització dels Negocis
Ús de conceptes claus pel resoldre els casos pràctics que es plantegin en les activitats de seguiment
Capacitat de comunicació escrita:
• Capacitat de síntesi; Ús adequat de l’ortografia; Adequació lèxica; Aspectes formals i aplicació de la perspectiva de gènere; • Utilització de bibliografia i referències amb el format APA; Recerca d’aportacions científiques rellevants per a la investigació i capacitat d’integrar-les en un projecte.
Capacitat de comunicació oral:
• Fluïdesa verbal; • Gests apropiats durant l’exposició; • Ús de lèxic apropiat segon el temes tractades
Capacitat de Treball en equip:
Marcar objectius d’equip, gestió de discrepàncies i pautes de relació
Condicions d' Evaluació:
La presentació de l’examen final és condició necessària per poder obtenir una qualificació del curs.
Es necessita un mínim de 5/10 (50/100) punts a l'examen final per poder fer mitjana amb l'avaluació continuada. En cas contrari, és a dir, que s'obtingui una nota de 4,99 (49,99/100) punts o menys a l'examen final, s'anirà a l'examen de recuperació.
En el cas dels estudiants que han obtingut més de 5 punts a l'avaluació continuada, però han reprovat l'examen final, és a dir, que han tret menys de 4,99/10 (49.99/100) punts, aniran a l'examen de recuperació.
En cas de no assistir a l'examen final, l'estudiant rebrà la qualificació de “No presentat” i NO té l'opció de presentar l'examen de recuperació.
Els elements d'avaluació continuada NO són recuperables.
En cas de no assistir a l'examen de Recuperació de l'estudiant mantindrà la MATEIXA Qualificació obtinguda.
En cas d'assistir a l'examen de Recuperació (i obtingui una nota de 5/10 ó 50/100 punts o més en aquest examen) l'estudiant obtindrà la nova Qualificació d'ACORD al criteri següent: Examen de Recuperació: 50% Avaluació contínua: 50%
Per als elements d'avaluació continuada es mantindran les qualificacions obtingudes regularment durant el curs.
Per poder obtenir nota als treballs realitzats a classe, l'estudiant ha de ser present a l'Aula el dia del treball en grup
Percentatges:
Treballs en grup (5% cadascun). Nota o puntuació només per als integrants del grup que estiguin a l'Aula el dia del treball. 20%.
Seminaris individuals. Cal penjar a Turnitin a l'Aula Virtual i ha d'estar sustentat amb Fuentes per poder tenir el 5% a cada Treball. 20%
Exposicions en grup però s'avalua cada expositor de forma individual. 20%
EXAMEN FINAL INDIVIDUAL (40%).
Cabello González, José Miguel. 2014. Las Aduanas y el Comercio Internacional. 4ta Edición. ESIC Editorial, 255 pp. ISBN-10 8473568990
Comisión Económica para América Latina y El Caribe (CEPAL). S.f. Comercio Innternacional e Integración. Disponible en: https://www.cepal.org/es/temas/comercio-internacional-integracion
Feenstra, Robert; Taylor, Alan; Iranzo Sancho, Susana. 2015. Comercio Internacional. Editorial Reverté. ISBN-13 978-8429128062
García Trius, Albert. 2009. 100 Documentos de Comercio Exterior. Editorial: Global Marketing Strategies, S.L. ISBN-13978-8492570713
Instituto Español de Comercio Exterior (ICEX). 2004. Operativa y Práctica del Comercio Exterior. Curso Básico. ISBN: 84-7811-333-9.
Jerez Riesco, José Luis. 2011. Comercio Internacional. ESIC Editorial. ISBN-13 978-8473567916
Peña, Cristina. 2016. Manual de Transporte para el Comercio Internacional, Selección y Gestión del Transporte para la Exportación. Editorial: ICG Marge, SL. ISBN -13-978-8416171149
Kruger, Anne. 2018. El lío proteccionista de Trump. El Comercio. Disponible en: https://elcomercio.pe/opinion/colaboradores/lio-proteccionista-trump-anne-kruger-noticia-578819-noticia/
Kotler, Philip; Caslione, John A. 2010. Administracion Y Marketing en Tiempos de Caos. Norma S.A. Editorial. P.P 240. ISBN 9584525581.
Bradley, Frank; Calderón, Haydée. 2005. Marketing internacional. Editorial: Pearson Educación. Madrid, España · Edición número: 5ª. ISBN: 9788420546193 ·
Stiglitz, Joseph. 2002. El Malestar en la Globalización. Editorial Taurus. Barcelona, España. PP 314. ISBN 13: 9788430604784
Beck, Ulrich. Qué es la globalización?. 2008. Falacias del Globalismo, respuestas a la Globalización. Editorial Paidós. PP 304. ISBN: 9788449320910