Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Jesus Ezequiel Martínez Marín

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Rosana Salama Benazar

Idiomes d'impartició


  • Castellano

Hi podrà haver material en anglès.

Competències


Competències específiques
  • Mostrar coneixements i habilitats per a la coordinació dels departaments de compres, aprovisionament, producció i distribució d'un producte a qualsevol empresa, analitzant diferents tipus de tècniques

  • Identificar els conceptes econòmics bàsics, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic dels mercats

Descripció


Per a la logística internacional i els negocis marítims és bàsic entendre el paper de les empreses als mercats internacionals, el desenvolupament del comerç internacional en diferents estructures de mercats i la interacció dels països i les polítiques comercials a les organitzacions econòmiques intergovernamentals, per això en aquesta assignatura també es veurà la relació entre la geopolítica i el comerç. Addicionalment, la globalització creixent dels mercats accentua la necessitat de dedicar atenció a aquesta àrea.

D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.

 

Continguts


1.- Conceptes bàsics de Comerç Intenacional
2.- Barreres al Comerç i Eliminació de Barreres per acords de l'OMC
3.- Eliminació de Barreres al Comerç per la Integració de Països
4.- Diagnòstic d'Exportació
5.- Intercanvi Comercial i Transport Marítim
6.- Ingressos per Abanderament, Armadors, Desballestament i com esquivar les Turbulències
7.- Teoria del Caos i el Comerç
8.- El Banc Mundial
9.- Geopolítica del Comerç Internacional i el Transport Marítim
10.- Globalització i Comerç
11.- La Globalització dels Negocis

Sistema d'avaluació


Ús de conceptes claus pel resoldre els casos pràctics que es plantegin en les activitats de seguiment

Capacitat de comunicació escrita:

• Capacitat de síntesi; Ús adequat de l’ortografia;  Adequació lèxica;  Aspectes formals i aplicació de la perspectiva de gènere; • Utilització de bibliografia i referències amb el format APA; Recerca d’aportacions científiques rellevants per a la investigació i capacitat d’integrar-les en un projecte.

Capacitat de comunicació oral:

Fluïdesa verbal; • Gests apropiats durant l’exposició; Ús de lèxic apropiat segon el temes tractades

Capacitat de Treball en equip:

Marcar objectius d’equip, gestió de discrepàncies i pautes de relació

Condicions d' Evaluació:

La presentació de l’examen final és condició necessària per poder obtenir una qualificació del curs.

Es necessita un mínim de 5/10 (50/100) punts a l'examen final per poder fer mitjana amb l'avaluació continuada. En cas contrari, és a dir, que s'obtingui una nota de 4,99 (49,99/100) punts o menys a l'examen final, s'anirà a l'examen de recuperació.

En el cas dels estudiants que han obtingut més de 5 punts a l'avaluació continuada, però han reprovat l'examen final, és a dir, que han tret menys de 4,99/10 (49.99/100) punts, aniran a l'examen de recuperació.

En cas de no assistir a l'examen final, l'estudiant rebrà la qualificació de “No presentat” i NO té l'opció de presentar l'examen de recuperació.

Els elements d'avaluació continuada NO són recuperables.

En cas de no assistir a l'examen de Recuperació de l'estudiant mantindrà la MATEIXA Qualificació obtinguda.

  En cas d'assistir a l'examen de Recuperació (i obtingui una nota de 5/10 ó 50/100 punts o més en aquest examen) l'estudiant obtindrà la nova Qualificació d'ACORD al criteri següent: Examen de Recuperació: 50% Avaluació contínua: 50%

  Per als elements d'avaluació continuada es mantindran les qualificacions obtingudes regularment durant el curs.

Per poder obtenir nota als treballs realitzats a classe, l'estudiant ha de ser present a l'Aula el dia del treball en grup

Percentatges:

Treballs en grup  (5% cadascun). Nota o puntuació només per als integrants del grup que estiguin a l'Aula el dia del treball.  20%.

Seminaris individuals. Cal penjar a Turnitin a l'Aula Virtual i ha d'estar sustentat amb Fuentes per poder tenir el 5% a cada Treball.   20%

Exposicions en grup però s'avalua cada expositor de forma individual.   20%

EXAMEN FINAL INDIVIDUAL (40%).

 

Bibliografia


Bàsic

Cabello González, José Miguel. 2014. Las Aduanas y el Comercio Internacional. 4ta Edición. ESIC Editorial, 255 pp. ISBN-10 8473568990

Comisión Económica para América Latina y El Caribe (CEPAL). S.f. Comercio Innternacional e Integración. Disponible en: https://www.cepal.org/es/temas/comercio-internacional-integracion

Feenstra, Robert; Taylor, Alan; Iranzo Sancho, Susana. 2015. Comercio Internacional. Editorial Reverté. ISBN-13 978-8429128062

García Trius, Albert. 2009. 100 Documentos de Comercio Exterior. Editorial:  Global Marketing Strategies, S.L. ISBN-13978-8492570713

Instituto Español de Comercio Exterior (ICEX). 2004. Operativa y Práctica del Comercio Exterior. Curso Básico. ISBN: 84-7811-333-9.

Jerez Riesco, José Luis. 2011. Comercio Internacional.  ESIC Editorial. ISBN-13 978-8473567916

 

Peña, Cristina. 2016. Manual de Transporte para el Comercio Internacional, Selección y Gestión del Transporte para la Exportación. Editorial: ICG Marge, SL.  ISBN -13-978-8416171149

Kruger, Anne. 2018. El lío proteccionista de Trump. El Comercio. Disponible en: https://elcomercio.pe/opinion/colaboradores/lio-proteccionista-trump-anne-kruger-noticia-578819-noticia/

Kotler, Philip; Caslione, John A. 2010. Administracion Y Marketing en Tiempos de Caos. Norma S.A. Editorial.  P.P 240. ISBN 9584525581.

Bradley, Frank; Calderón, Haydée. 2005. Marketing internacional.  Editorial: Pearson Educación. Madrid, España · Edición número: 5ª.                     ISBN: 9788420546193 ·

Stiglitz, Joseph. 2002. El Malestar en la Globalización. Editorial Taurus. Barcelona, España. PP 314. ISBN 13: 9788430604784

 

Beck, Ulrich. Qué es la globalización?. 2008. Falacias del Globalismo, respuestas a la Globalización. Editorial Paidós. PP 304. ISBN: 9788449320910