Que estàs buscant?
La utilització de l'Castellà permet la participació i mobilitat d'alumnes estrangers en l'àrea de Logística i Negocis Marítims.
Hi haurà material i bibliografia que estarà en anglès, pel que serà necessari un mínim de coneixements de l'idioma.
Demostrar capacitat per comunicar de manera fluida en llengua espanyola, catalana i anglesa de forma oral i escrita en l'entorn de la logística i els negocis marítims
Vivim en un constant canvi, on el risc i la incertesa ens complica la gestió dels nostres equips, necessitem perfils innovadors, que siguin capaços d'abordar un procés de presa de decisió que garanteixi la sostenibilitat dels models de negoci
El nou estil de lideratge, haurà de reunir les següents positive leader tools:
Positive leaders: • Behavioral decision making • Emotional regulation • Beginners mind
Workforce culture: • High quality connections • Positive communications • Innovation & Re-design
L'adquisició de les competències directives que permetin a l'alumne gestionar d'una manera oportú i convenient els equip de persones amb el qual vagi a treballar en la seva trajectòria professional.
El nostre objectiu: Millorar la col·laboració, la productivitat i la presa de decisions en els seus equips, fomentant el desenvolupament i la realització interior dels individus
Per què ho necessitem? Avui dia es reconeix cada vegada més que el desenvolupament individual, incloent factors com l'autoconeixement, la intel·ligència emocional i la resiliència són fonamentals per a l'èxit tant en la vida com a la feina.
Els recursos i les eines per fer front a el món volàtil, incert, complex i ambigu d'avui dia han de venir de l'interior i de la nostra pròpia capacitat per a col·laborar amb els altres.
Sessions teòriques
Classes magistrals: sessions expositives a classe per part de l'docent a la qual podran assistir tots els Alumnus mantriculados en l'assignatura.
Conferències: sessions en què participaran ponents convidats per compartir experiències de l'món professional.
Presentacions: formats multimèdia que serviran a l'Alumnus de base d'informació i recopilació dels continguts tractats per a la seva posterior lectura i aprenentatge.
Dinàmiques grupals
Debats i fòrums: Es proposaran topics per part de l'docent, que seran treballats per grups per acabar amb una presentació a mode defensa per part de cada grup de treball i un posterior debat de què s'extrauran conclusions.
Estudi de casos: dinàmica que consisteix en el plateamiento de cas, perquè tant individualment com grupalment es treballi per presentar una solució, que de nou serà debatuda a classe.
Jocs de rol: dinàmica de simulació en la qual cada estudiant assumirà un paper específic assignat pel docent, disposant d'una informació associada prèvia per després poder desenvolupar la dinàmica en concret.
Aprenentatge individual
Resolució d'exercicis: activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de la informació faciitada pel docent
Lectura crítica d'articles: treballarem durant les sessions sobre articles escrits per investigadors i / o professionals per a la seva anàlisi i debat.
Tutories presencials i no presencials. Els Alumnus disposaran de recursos telemàtics com són el correu electrònic i la plataforma de campus virtual per contactar amb el docent sempre que ho necessitin per resoldre qualsevol tipus de dubte i ajudar en el procés d'aprenentatge.
1.-Món VUCA
2.-Intel·ligència emocional-autoconeixement
3.- Autoregulació
4.- Motivació i treball en equip
5.- Gestió per fortaleses
6.- Innovació
7.- Comunicació
8.- Gestió del conflicte
9.- Negociació Distributiva
10.- Negociació Integrativa
11.- Cultura
12.- Diversitat i Inclusió
13.- La funció de RRHH
14.- Planificació de RRHH
15.- Relacions laborals
16.- Lideratge
17.- WELL-BEING i salut mental
Específica
Aspectes que es treballaran durant les sessions:
• Aprendre a qüestionar-se el STATUS QUO
• Recuperar i fomentar la capacitat creativa com a pas previ a la Innovació.
• Preparar actuals o futurs directius per gestionar l'entorn VUCA
• Prendre consciència que tot va de persones
• Interioritzar conceptes com diversitat i inclusion com a font de generació de riquesa per a les organitzacions i el món
• Visió general i comprensió dels nous models de gestió de persones / equips.
• Liderar la transformació
• Gaudir en el camí de l'aprenentatge.
• Desenvolupar les habilitats per poder establir projectes en l'àmbit de la logística que permetin la creació de noves empreses o la millora de les ja existents, adoptant per a això idees innovadores i creatives
Demostrar capacitat per comunicar de manera fluïda en llengua espanyola, catalana i anglesa de forma oral i escrita a l'entorn de la logística i els negocis marítims Mostra coneixements i habilitats per a la coordinació dels departaments de compres, aprovisionament, producció i distribució d'un producte en qualsevol empresa, analitzant diferents tipus de tècniques
Bàsiques i Generals
Desenvolupar habilitats per buscar, processar i analitzar informació procedent de fonts diverses per aplicar-les en els assumptes a resoldre Prendre decisions en l'àmbit professional i personal, aplicant els coneixements i tècniques adquirides al llarg de l'activitat acadèmica
Ser autònom en l'aspecte de la planificació personal, la selecció dels recursos apropiats i la maduresa per assumir responsabilitats en la presa de decisions Treballar en equip, participant activament en les tasques i utilitzant les eines de negociació i planificació apreses
Comunicar amb propietat, tant per escrit com verbalment, les idees, projectes, normes i decisions manejant adequada i oportunament la diversitat de mitjans disponibles
Consistirà en avaluació contínua:
10%: Participació en les activitats plantejades al llarg de el curs, hi haurà d'assistir a un mínim de el 80% perquè computi aquest criteri d'avaluació.
40%: Treball i presentacions orals en equips.
50%: examen final.
Per poder realitzar aquest sistema de ponderació en avaluació contínua serà requisite indispensable haver superat l'examen final amb una nota mínima d'un 5, en cas contratio s'haurà presenter l'alumne a l'examen de recuperació.
En el període de recuperació tan sols es tindrà opció a recuperar la prova de l'examen final: Examen final: 50%
No es podran presentar a recuperació aquells alumnes que no s'hagin presentat a l'examen final en convocatòria ordinària.
http://www.factorhuma.org/index.php?lang=es
Roy F. Baumeister &John Tierney. Apenguick book psychology. New York times Bestseller.
Jeanne Liedtka and Tim Ogilvie. Columbia Business School publishing. Última edición publicada.
Charles Duhigg. The power of Habit. New York times bestseller. Random house editorial, 2014
Laloux, Frederic. Reinventar las organizaciones. Barcelona: Arpa y Alfil Editores, 2017. 4a ed.
Lencioni, Patrick. Las cinco disfunciones de un equipo: un inteligente modelo para formar un equipo cohesionado y eficaz. Madrid: Empresa activa. 2003. 14ª edición
Robbins, Stephen P.; Judge, Timothy A. Comportamiento organizacional. Naucalpan de Juárez: Pearson, 2013. 13ª edición
http://www.rrhhmagazine.com/inicio.asp?url=/secciones/gescon.asp
Alcaide, Francisco. Aprendiendo de los mejores I - 21ª edición. Barcelona: Alienta, 2020.
Gestión de Incompetentes. Autor Gabriel Ginebra. Editorial Libros de cabecera
La medicina de la felicidad. Autora: Dra Paloma Fuentes. Editorial Pinolia.
The Art of Feedback. Autor: Armin Kruger
Blog de Francisco Alcaide
https://www.franciscoalcaide.com/blog/208-lo-mejor-de-2019-articulos-entrevistas-libros-y-mas
García, Santi. El arte de dirigir personas. Barcelona: Libros de cabecera. 2016. 2ª edición
Covey, Stephen, Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva. Barcelona: Planeta. Última edición.
Pink, Daniel. La sorprendente verdad sobre lo que nos motiva. Barcelona: Gestión 2000, 2010.
Bock, Laszlo, La nueva fórmula del trabajo. Barcelona: Conecta. 2018
Csikszentmihalyi, Mihaly. Aprender a fluir. Barcelona: Kairós, 2007.
Guarnieri, Silvia. Distinciones de coaching. LID Editorial. 2020