Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Jesus Ezequiel Martínez Marín

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Rosana Salama Benazar

Idiomes d'impartició


  • Castellano
  • English

L' Idioma d' impartició d' aquesta assignatura és el Castellà. Algun ponent que així ho esculli, utilitzarà el Català o l' anglès

Competències


Competències específiques
  • Establir projectes de negocis marítims i de l'àmbit de la logística que permetin la creació de noves empreses o la millora de les ja existents, adoptant idees innovadores i creatives

  • Demostrar capacitat per comunicar de manera fluida en llengua espanyola, catalana i anglesa de forma oral i escrita en l'entorn de la logística i els negocis marítims

  • Mostrar coneixements sobre l'organització del transport marítim, terrestre, aeri i multimodal, la gestió aduanera i el comerç internacional per a poder gestionar i/o contractar el transport

  • Mostrar coneixements sobre el buc i la seva contractació per a la seva utilització como a mitjà de transport tant de mercaderies com de persones, en un entorn de sostenibilitat i respecte al mediambient

Descripció


El contingut de l’assignatura s’impartirà a través de sessions/conferències/webinaris online per part de differents experts nacionals i/o internacionals.

Les sessions/conferències s’impartiran en castellà o en català o en anglès

El contingut inclou conferències/sessions sobre temàtiques diferents. Les conferències/sessions poden estar relacionades entre elles o no.

 

Continguts


CONTINGUT

 El contingut inclou diferents sessions / conferències que se centren en algunes de les temàtiques detallades a continuació (no totes les temàtiques es tractaran en el curs ja que dependràn de la disponibilitat dels ponents).  L'ordre de presentació dels temes no implica una cronologia específica

  • El Canal de Panamà i la Geopolìtica:  Caracterìstiques.

Previsió de la demanda. Estatus. Desafiaments i oportunitats. Crisi Hídrica 

  • El mercat de vaixells petroliers (Oil Tankers)

Conseqüències de les variacions en el combustible;  Efectes de la guerra de Ukraìna en el transport de cru; Contribució dels vaixells petroliers per a una menor contaminació de l'ambient. Reptes actuals i futurs

  • El transport de material biomèdic / vacunes

Condicions essencials per al transport de Materials biomèdics. Solucions logístiques. Seguretat biomèdica en la logística de la cadena de subministrament

  • Transport i emmagatzematge de grans agroalimentaris

Condicions especials per a l'emmagatzematge i transport; Tipus de sitges; Mercats d'importació i exportació

  • L'Empac: Tema encara per Confirmar

 

 

 

Sistema d'avaluació


SISTEMA D´AVALUACIÒ

Assistència presencial o virtual (si així ho decideixen per raons de seguretat o si aixì ho demanen alguns expositors) i activitats relacionades amb les conferències / sessions:

Activitats: 50% i participació a classe 10% de la nota final.

Exam final PRESENCIAL relacionat amb totes les conferències: 40% de la nota final.

La nota de l'examen Final ha de ser mínima de  5/10 punts (o 50/100) per poder fer la mitjana.

Únicament serà possible fer la recuperació en el cas d'haver presentat l'examen final

En cas de no assistir al l'examen final l'estudiante rebrà la calificació de “No presentat” i NO té l'opció de presentar l'examen de recuperació.

En cas de no assistir a l'examen de recuperació de l'estudiant mantindrà la MATEIXA Qualificació obtinguda (avalaució continuada i examen final).

Els elements d'avaluació continuada no són recuperables

En cas d'assistir a l'examen de Recuperacions l'estudiant obtindrà la nova Qualificació d'ACORD al criteri següent: Examen de Recuperació: 50% Avaluació contínua: 50%

ACTIVITAT

     %    

Quiz o Treballs

    50

Participació a les Exposicions   

    10

Examen Final

    40

Bibliografia


Bàsic

Alan Harrison, Heather Skipworth, Remko Van Hoek & James Aitken. 2019. Logistics Management and Strategy. Competing through the supply chain. (6th Edition). Ed. Pearson, London.

Casey, M. and Wong, P. 2017. Global Supply Chains are about to get better, thanks to Blockchain.   International Business. Harvard Business Review.

Escudero Serrano, María José. 2019. Gestión Logística y Comercial. Editorial Thomson Paraninfo. ISBN 9788428340120. 

Martínez M, Jesús E; Montori D, Agustín; Badell S, Mariano. 2021. El Transporte Marítimo de Mercancías Peligrosas. ISBN:9798749391299.

https://micanaldepanama.com/wp-content/uploads/2020/01/InformeAnual-2019-2.pdf

https://www.archbronconeumol.org/es-seguridad-biologica-preservacion-el-transporte-articulo-S0300289609000969

https://www.estrategiasdeinversion.com/actualidad/noticias/bolsa-espana/el-precio-del-petroleo-brent-puede-llegar-a-los-n-455427

https://www.ig.com/es/ideas-de-trading-y-noticias/contango-y--backwardation----que-pasa-en-el-mercado-del-petroleo-200421

https://www.prensa.com/economia/Buque-portacontenedores-establece-Canal-Panama_0_5304969484.html

https://www.youtube.com/watch?v=Bq6v5GojwNc

https://www.youtube.com/watch?v=Bq6v5GojwNc

https://www.youtube.com/watch?v=XFT6wLBXBls

Martínez Marín, Jesús Ezequiel. 2021. Fundamentos de Logística y Operatividad Portuaria. ISBN: 13-978-84-09-27863-3

 Pujol, Laura y Fernandez, Mariano. 2016. La Mente y el Corazón de un Logista. Editorial Marge Books. Barcelona.

https://economipedia.com/mercado/por-que-esta-cotizando-el-petroleo-en-negativo.html